Zadania Biura Gospodarki Majątkiem

Zasadniczym zadaniem Biura jest zarządzanie oraz administrowanie nieruchomościami Uniwersytetu, utrzymanie sprawności eksploatacyjnej budynków i instalacji, gospodarka ruchomymi składnikami mienia Uczelni oraz realizacja zaopatrzenia.

  1. W szczególności do zadań Zespołu Administratorów Obiektów należy:
    1. w zakresie zarządzania nieruchomościami:
      • opracowywanie planów zarządzania nieruchomościami,
      • współpraca w tworzeniu programów użytkowych nowych obiektów,
      • prowadzenie ewidencji gruntów, nieruchomości i budynków, sporządzanie zestawień dla potrzeb prawno – ewidencyjnych i bieżących, współpraca w zakresie kompletowania dokumentacji posiadanych przez Uniwersytet nieruchomości,
      • prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem obiektów do eksploatacji (przekazywanych po zakończeniu inwestycji lub w formie dzierżawy, użyczenia),
      • ustalanie propozycji lokalizacji jednostek organizacyjnych, organizacji studenckich itp.,
      • udostępnianie pomieszczeń i terenów podmiotom zewnętrznym oraz pozyskiwanie pomieszczeń dydaktycznych od podmiotów zewnętrznych, w tym:
        • sporządzanie i ewidencjonowanie umów najmu nieruchomości, lokali mieszkalnych i innych pomieszczeń użytkowanych, jak również wynajmowanych przez Uczelnię,
        • udostępnianie pokoi gościnnych
        • obciążanie za najem oraz prowadzenie ewidencji opłat.
      • przygotowanie danych koniecznych do ustalenia wysokości opłat podatku od nieruchomości,
    2. w zakresie administrowania obiektami oraz ich bieżącej eksploatacji:
      • opracowywanie planów działań mających na celu zapewnienie ochrony budynkom i bezpieczeństwa ich użytkownikom, w tym okresowych przeglądów technicznych,
      • zapewnienie ochrony obiektów, w tym:
        • zapewnienie całodobowego dozoru wszystkich obiektów Uniwersytetu, organizowanie i kontrolowanie zabezpieczenia obiektów i pomieszczeń oraz pracy strażników ochrony mienia, zapewnienie odpowiedniego wyposażenia portierni i stróżówek,
        • nadzór nad funkcjonowaniem wyspecjalizowanych służb ochrony budynków i terenów,
        • monitorowanie sprawności elektronicznych systemów dozoru i alarmowania,
        • zgłaszanie i prowadzenie spraw związanych z kradzieżami mienia,
        • utrzymywanie drożności ciągów komunikacyjnych (zewnętrznych i wewnętrznych) eliminującej powstawanie zagrożeń pożarowych i bezpieczeństwa pracy,
        • wyposażanie pomieszczeń w urządzenia, sprzęt przeciwpożarowy, bieżąca kontrola stanu wyposażenia,
        • organizowanie okresowych przeglądów stanu technicznego obiektów.
      • zorganizowanie służb utrzymania czystości w sposób zapewniający odpowiedni stan sanitarny budynków i terenów,
      • zapewnienie dostawy mediów, a w tym:
        • opracowywanie bilansów energetycznych (elektroenergetycznych, ciepłowniczych i gazowych) oraz dotyczących dostaw innych mediów,
        • sporządzanie specyfikacji i umów na dostawę mediów,
        • kontrola zużycia mediów.
      • przygotowanie Uniwersytetu do pracy w warunkach szczególnych (np. zimowych, zagrożenia powodziowego itp.),
      • zgłaszanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych, udział w odbiorach technicznych robót,
      • prowadzenie książek obiektów,
      • określanie potrzeb związanych z wyposażeniem pomieszczeń dydaktycznych w meble i urządzenia oraz pozostałych pomieszczeń w sprzęt gospodarczy i meble,
      • zlecanie bieżących napraw i konserwacji sprzętu biurowego i urządzeń gospodarczych, będących w dyspozycji działu i innych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
      • opracowywanie danych do kalkulacji kosztów eksploatacyjnych poszczególnych obiektów (pomieszczeń),
      • prowadzenie ewidencji składników majątkowych Uczelni
        w pomieszczeniach ogólnodostępnych i innych niebędących w posiadaniu określonych jednostek organizacyjnych (wraz z ich oznakowaniem i umieszczeniem na wywieszkach),
      • przygotowywanie pomieszczeń na konferencje, zjazdy i inne uroczystości organizowanie przez Uniwersytet,
      • prowadzenie magazynu uroczystych strojów akademickich, konserwowanie tóg i wydawanie ich na imprezy uczelniane.
      • sporządzanie sprawozdań do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w sprawie emisji i zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery.
  2. W szczególności do zadań Zespołu Gospodarowania Składnikami Mienia należy:
    1. prowadzenie analiz technicznego stanu wyposażenia jednostek organizacyjnych, oceny stopnia ich wykorzystania oraz ustalanie na tej podstawie potrzeb w zakresie wyposażenia w określone grupy środków,
    2. przedkładanie wniosków wynikających z analiz, propozycji rozwiązań dotyczących racjonalizacji wykorzystania składników majątkowych,
    3. sporządzanie planów potrzeb materiałowo-technicznych i inwestycyjnych, w tym także odzieży ochronnej, roboczej i sprzętu ochrony osobistej,
    4. organizowanie i prowadzenie gospodarki magazynowej, w tym:
      •  przeprowadzanie kontroli rozliczeń zużycia materiałów podlegających ścisłej ewidencji,
      • przyjmowanie i wydawanie materiałów (narzędzi) zgodnie z dowodami przychodu i rozchodu oraz prowadzenie ewidencji stanów magazynowych,
      • ustalanie wielkości zapasów magazynowych i upłynnianie zapasów nieprawidłowych,
    5. zagospodarowanie zapasów zbędnych i nadmiarowych,
    6. zlecanie utylizacji odpadów,
    7. gospodarowanie opakowaniami zwrotnymi.
  3. W szczególności do zadań Zespołu Zaopatrzenia należy:
    1. realizowanie zaopatrzenia (zamówień) w środki trwałe, wyposażenie i materiały zgodnie z zatwierdzonym planem rzeczowo – finansowym.
  4. W szczególności do zadań Warsztatu Remontowo – Konserwacyjnego należy:
    1. organizowanie drobnych remontów, napraw i konserwacji mających na celu utrzymanie sprawności eksploatacyjnej obiektów zgodnie z zasadami sztuki i bhp, oraz inne zadania służbowe zlecone przez bezpośrednich przełożonych i organy Uniwersytetu.