Zadania Biura Gospodarki Majątkiem

Do podstawowych zadań Biura Gospodarki Majątkiem należy zarządzanie oraz administrowanie nieruchomościami Uniwersytetu, utrzymanie sprawności eksploatacyjnej budynków.

W szczególności do zadań biura należy:

a) w zakresie zarządzania nieruchomościami,

 

  • opracowywanie planów zarządzania nieruchomościami,
  • współpraca w tworzeniu programów użytkowych nowych obiektów,
  • prowadzenie ewidencji gruntów, nieruchomości i budynków, sporządzanie zestawień dla potrzeb prawno – ewidencyjnych i bieżących, współpraca w zakresie kompletowania dokumentacji posiadanych przez Uniwersytet nieruchomości,
  • prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem obiektów do eksploatacji (przekazywanych po zakończeniu inwestycji lub w formie dzierżawy, użyczenia),
  • ustalanie propozycji lokalizacji jednostek organizacyjnych, organizacji studenckich itp.,
  • udostępnianie pomieszczeń i terenów podmiotom zewnętrznym oraz pozyskiwanie pomieszczeń dydaktycznych od podmiotów zewnętrznych, 
  • sporządzanie i ewidencjonowanie umów najmu nieruchomości, lokali i innych pomieszczeń użytkowych, jak również wynajmowanych przez Uniwersytet,
  • przekazywanie do Działu Finansowo – Księgowego danych niezbędnych do obciążania najemców
  • przygotowanie danych koniecznych do ustalenia wysokości opłat podatku od nieruchomości,

b) w zakresie administrowania obiektami oraz ich bieżącej eksploatacji:

  • opracowywanie planów działań mających na celu zapewnienie ochrony budynkom i bezpieczeństwa ich użytkownikom, w tym okresowych przeglądów technicznych,
  • zapewnienie ochrony obiektów, w tym:
  • zapewnienie całodobowego dozoru wszystkich obiektów Uniwersytetu, organizowanie i kontrolowanie zabezpieczenia obiektów i pomieszczeń oraz pracy strażników ochrony mienia, zapewnienie odpowiedniego wyposażenia portierni i stróżówek,
  • nadzór nad funkcjonowaniem wyspecjalizowanych służb ochrony budynków i terenów,
  • monitorowanie sprawności elektronicznych systemów dozoru i alarmowania,
  • zgłaszanie i prowadzenie spraw związanych z kradzieżami mienia,
  • utrzymywanie drożności ciągów komunikacyjnych (zewnętrznych i wewnętrznych) eliminującej powstawanie zagrożeń pożarowych i bezpieczeństwa pracy,
  • wyposażanie pomieszczeń w urządzenia, sprzęt przeciwpożarowy, bieżąca kontrola stanu wyposażenia zgodnie z instrukcjami bezpieczeństwa ppoż w porozumieniu z inspektorem ppoż. ,
  • zlecanie przeglądów kominiarskich,
  • organizacja służb utrzymania czystości w sposób zapewniający odpowiedni stan sanitarny budynków i terenów,
  • zapewnienie dostawy mediów,
  • kontrola zużycia mediów,
  • przygotowanie Uniwersytetu do pracy w warunkach szczególnych (np. zimowych, zagrożenia powodziowego itp.),
  • zgłaszanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych, udział w odbiorach technicznych robót,
  • prowadzenie książek obiektów budowlanych,
  • określanie potrzeb związanych z wyposażeniem pomieszczeń dydaktycznych w meble i urządzenia oraz pozostałych pomieszczeń w sprzęt gospodarczy i meble,
  • zlecanie bieżących napraw i konserwacji sprzętu biurowego i urządzeń gospodarczych, będących w dyspozycji jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
  • opracowywanie danych do kalkulacji kosztów eksploatacyjnych poszczególnych obiektów (pomieszczeń),
  • prowadzenie ewidencji składników majątkowych Uniwersytetu w pomieszczeniach ogólnodostępnych i innych niebędących w posiadaniu określonych jednostek organizacyjnych (wraz z ich oznakowaniem),
  • przygotowywanie pomieszczeń na konferencje, zjazdy i inne uroczystości organizowanie przez Uniwersytet,
  • prowadzenie magazynu uroczystych strojów akademickich, konserwowanie tóg i wydawanie ich na imprezy uczelniane.