Dział Projektów Inwestycyjnych

Zadania

  1. opracowywanie projektów planów inwestycyjnych (w tym inwestycji modernizacyjnych) wraz z określeniem podstawowych założeń techniczno-ekonomicznych dotyczących efektywności, celowości oraz zasadności realizacji projektów inwestycyjnych
  2. poszukiwanie i analiza zewnętrznych źródeł dofinansowania realizacji projektów inwestycyjnych oraz przygotowanie dokumentacji wymaganej do aplikowania  o uzyskanie zewnętrznych źródeł dofinansowania realizacji projektów inwestycyjnych
  3. opracowanie projektów inwestycyjnych dotowanych ze źródeł zewnętrznych (unijnych, budżetu państwa i innych źródeł)
  4. przygotowanie założeń użytkowych i projektowych oraz przygotowanie i współpraca w przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień na opracowanie dokumentacji technicznych (w tym przygotowanie projektów umów)
  5. opracowanie danych wyjściowych i dokonywanie niezbędnych uzgodnień na etapie opracowania dokumentacji technicznej
  6. przygotowanie dokumentacji wymaganej przy zawieraniu umów z instytucjami dotującymi
  7. określenie zadań i obowiązków inwestora zastępczego oraz przygotowanie i współpraca w przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień w zakresie powiernictwa inwestycyjnego (w tym przygotowanie projektów umów)
  8. przygotowanie przy współpracy z ustanowionym inwestorem zastępczym i współpraca w przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień w zakresie generalnego wykonawstwa robót budowlanych (w tym przygotowanie projektów umów)
  9. wykonywanie czynności przewidzianych dla inwestora w trakcie realizacji inwestycji prowadzonych z udziałem inwestora zastępczego, w tym między innymi:

    • uczestniczenie w naradach roboczych, odbiorach technicznych i dokonywanie stosownych uzgodnień z inwestorem zastępczym oraz generalnym wykonawcą robót budowlanych
    • dokonywanie inspekcji technicznych na placu budowy
    • kontrola terminowości wykonanie robót budowlanych zgodnie z przyjętym harmonogramem rzeczowym
    • kontrola merytoryczna i właściwa dekretacja przekazywanych przez inwestora zastępczego wniosków o płatność (weryfikacja zgodności z przyjętym harmonogramem finansowym)
    • przygotowanie informacji i sporządzanie raportów dotyczących realizacji inwestycji
    • współpraca z instytucjami dotującymi (wskazanymi przez instytucję dotującą), organizowanie i prowadzenie procesu realizacji oraz rozliczania projektów inwestycyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zawieranymi umowami i wytycznymi

  10. przygotowanie wymaganej dokumentacji dotyczącej realizowanych projektów inwestycyjnych i przekazywanie jej do instytucji dotujących (innych wskazanych przez instytucje dotujące), w tym wniosków o płatność, raportów oraz sprawozdań
  11. opracowywanie innych zleconych analiz, raportów i sprawozdań w zakresie działań inwestycyjnych
  12. obsługa organizacyjno-techniczna działalności Senackiej Komisji Inwestycyjnej
  13. realizacja zadań powierzonych jednostce jako wyznaczonej do realizacji zamówień publicznych