Przejdź do menu Przejdź do treści

Specjalność: dziennikarstwo ekonomiczne i public relations

1. OPIS SPECJALNOŚCI

Dziennikarstwo ekonomiczne i public relations, to specjalność na której możesz zdobyć równocześnie dwa profile  zawodowe. Jeśli  staniesz się dziennikarzem, podobnie jak sędzia, adwokat  lub prokurator, będziesz osądzał, bronił i oskarżał, pamiętając, że jesteś rzecznikiem zwykłych ludzi/obywateli. Reprezentujesz opinię publiczną, ale także ją kreujesz. Wybierając rolę rzecznika prasowego lub PR-owca (lub też pracownika zatrudnionego w agencji reklamowej lub marketingu), broniącego jak adwokat interesów organizacji, potrzebujesz wiedzy i umiejętności komunikowania się w społeczności: kreatywnego tworzenia komunikatów, swobody komunikowania pomysłów i działania słowami, czyli umiejętności wystąpień publicznych.

W każdej firmie, instytucji czy organizacji pozarządowej potrzebni są specjaliści zajmujący się komunikacją, promocją oraz relacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi danej organizacji. Grupa przedmiotów dotyczących public relations pozwala studentom tej specjalności zbudować warsztat, który będą w przyszłości wykorzystywać w pracy rzecznika lub PR-owca. Także warsztaty dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego nauczą Cię sztuki pisania i prezentacji informacji.

Studia przygotują Cię do każdej z tych ścieżek kariery zawodowej. W swoim życiu zawodowym możesz mieć wiele wcieleń:  możesz najpierw pracować w dziale reklamy czy też firmie produkującej gry komputerowe. Możesz następnie wybrać pracę w redakcji i jako dziennikarz realizować się w różnych jego specjalnościach, do których należą również dziennikarstwo ekonomiczne i dziennikarstwo biznesowe.  Wielu dziennikarzy zostaje także blogerami, zarabiając na prowadzeniu bloga o treściach biznesowych i ekonomicznych.

2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ

W ramach specjalności Dziennikarstwo ekonomiczne i public relations pogłębiane są wiedza i umiejętności związane z dziennikarstwem oraz  kształtowaniem wizerunku organizacji i jej promocją. Zajęcia na specjalności to w przeważającej mierze “warsztaty”, w trakcie których studenci nabierają umiejętności i pozyskują narzędzia do wykonywania zawodów związanych z komunikacją społeczną. Uczą się przygotowywać i prowadzić działania public relations dla różnego typu organizacji. Nabywają doświadczeń praktycznych podczas zajęć w wielu instytucjach i firmach regionu, a podczas warsztatów ćwiczą pisanie tekstów reklamowych i PR oraz redagowanie materiałów multimedialnych. Tworzą też  wirtualne firmy. 

Przedmioty dotyczące teorii i praktyki mediów, ekonomii i publicystyki ekonomicznej oraz dziennikarskie warsztaty: prasowy, radiowo-telewizyjny i multimedialny to solidne podstawy  nie tylko dziennikarstwa ekonomicznego i biznesowego, ale także PR. Zajęcia organizowane w mediach regionalnych TVP Katowice, Radio Katowice  S.A., PAP oddział w Katowicach oraz “Dziennik Zachodni”, to znaczące uzupełnienie bieżącego harmonogramu studiów.

3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE

Absolwent tej specjalności będzie mógł znaleźć zatrudnienie jako:

  • specjalista ds. public relations;
  • copywriter w agencji reklamowej;
  • specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i employer brandingu;
  • koordynator ds. promocji;
  • specjalista ds. kreowania wizerunku marki;
  • rzecznik prasowy;
  • doradca ds. wizerunku firm i instytucji;
  • koordynator akcji promocyjnych;
  • redaktor / dziennikarz ekonomiczny
  • dziennikarz piszący dla magazynów custom publishing;
  • wydawca;
  • redaktor.

4. DODATKOWE INFORMACJE

Studenci specjalności Dziennikarstwo Ekonomiczne i PR utworzyli  radio internetowe i redagują programy informacyjne i publicystyczne o profilu ekonomicznym. W 2019 roku na Ogólnopolskim Forum Mediów Akademickich OFMA otrzymali wyróżnienie za popularyzację tematyki ekonomicznej na antenie radiowej.

Już na pierwszym roku przygotowują także własne materiały filmowe.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3