Przejdź do menu Przejdź do treści

UE Katowice startuje ze Snapchatem

21 marca UE Katowice rozpoczyna komunikację za pomocą Snapchata – popularnego medium społecznościowego. Konto Snapchat UE Katowice będzie prowadzone przez "Helę" - absolwentkę i zarazem obecnego pracownika uczelni.

Za pomocą konta Snapchat użytkownicy będą mogli zobaczyć Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i życie studenckie od kuchni. Nie zabraknie relacji na żywo z różnych akademickich wydarzeń. Pierwszą z nich ma być relacja z Dni Otwartych, które odbędą się już za tydzień w środę i czwartek 29 oraz 30 marca na terenie kampusu w Katowicach. 

Konto UE Katowice na Snapchacie będzie służyło głównie do komunikacji z kandydatami na studia i obecnymi studentami.

O premierze naszego nowego kanału społecznościowego informowały media zarówno ogólnopolskie, jak i regionalne, m.in. Polskie Radio Katowice, serwis Nauka w Polsce, Wyborcza.plSilesionserwis Nowy Marketing a także profile mediów na facebooku.

Kim jest Hela?

Hela to bitmoji na Snapchacie, za pomocą którego uczelnia będzie prowadziła narrację publikowanych postów. Na razie nie podajemy prawdziwej tożsamości Heli. Nie jest jednak wykluczone, że użytkownicy Snapchata poznają ją za jakiś czas "w akcji". Będzie bowiem aktywnie uczestniczyć w życiu uczelni. Możliwe, że uda się ją komuś spotkać przy odrobinie szczęścia na terenie kampusu podczas Dni Otwartych. 

Bitmoji, czyli wizualizacja Heli, na razie będzie musiała ciekawskim użytkownikom Snapchata wystarczyć. Hela będzie też podróżowała po Śląsku, Polsce, a nawet za granicę. Ma to ułatwić projekt "Zostań Helą na jeden dzień!", czyli zabawa polegająca na umożliwieniu wybranym użytkownikom aplikacji przejęcia konta Snapchat np. na dzień lub dwa, a może nawet tydzień. Uczelnia chce w ten sposób pokazać bogate życie akademickie studentów i pracowników UE Katowice, a także ich talenty i zainteresowania.

Czym jest Snapchat?

Snapchat służy do komunikacji mobilnej. Dzięki niemu można zrobić zdjęcia lub nagrać krótki film i wysłać do swoich znajomych. Po obejrzeniu uwieczniona chwila znika z ekranu użytkownika, o ile ten nie zrobi jego zrzutu. Można także tworzyć tzw. "stories", czyli opowieści w formie zdjęć i krótkich filmów, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny. Użytkownicy mogą korzystać ze specjalnych filtrów i nakładać je na uwiecznione aparatem smartfona czy tabletu chwile. Ze Snapchata korzysta dziennie ponad 158 mln ludzi. Użytkownicy aplikacji już w połowie 2016 roku oglądali 10 miliardów filmików dziennie. Ponad 50% użytkowników aplikacji korzystało z niej codziennie. Snapchat w Polsce to 3. najpopularniejsza aplikacja w sklepie Google Play i 8. względem popularności w iTunes Store.

Geofiltr Snapchata od UE Katowice

Warto przypomnieć, że Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach we wrześniu 2015 roku, jako pierwsza uczelnia w kraju, przygotował geofiltr dla użytkowników Snapchata. Od tamtego czasu, będąc w kampusie uczelni lub w pobliżu, użytkownicy aplikacji mogą korzystać z filtra z grafiką przygotowaną przez uczelnię, a tym samym w łatwy sposób pokazać znajomym, gdzie się znajdują. Geofiltry są to specjalne nakładki na snapy, czyli ujęcia, które mogą być dostępne tylko w niektórych miejscach. Dany geofiltr przypisany jest do obszaru geograficznego, który wybrał jego twórca i jest dostępny wraz ze standardowymi filtrami ujęć (np. prędkość, czas, temperatura czy barwa ujęcia). Wszystkie geofiltry muszą być oryginalne i muszą być zatwierdzone przez zespół Snapchata. W połączeniu z kontem Snapchat uczelnia zamierza być jeszcze bliżej kandydatów i studentów.

Dotychczas Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach obecny był na:

Teraz do grona mediów społecznościowych, z których w komunikacji z otoczeniem korzysta uniwersytet, dołącza Snapchat!

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3