Katedra Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach we współpracy z Zarządem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii w Warszawie zaprasza na cykliczne seminarium poświęcone praktycznym aspektom wykorzystania badań marketingowych.
Seminarium z cyklu "Praktyka nauce - nauka praktyce" przeznaczone jest dla środowisk akademickich i praktyki gospodarczej, a udział w nim jest bezpłatny.
Seminarium nt. "Nowe badania marketingowe: gamification i wisdom of crowds" prowadzić będą: Michał Protasiuk oraz Anna Gorączka.
Prelekcja 1: Nowe badania marketingowe: gamification
Wystąpienie będzie oparte na case studies z zakresu:
- soft gamification: zastosowanie prostych elementów zaczerpniętych z świata gry (narracja, wyzwanie, informacja zwrotna) w badaniach ilościowych i jakościowych,
- hard gamification: badania-gry ilościowe i jakościowe.
Prelekcja 2: Nowe badania marketingowe: wisdom of crowds
Wystąpienie pokryje następujące obszary:
- wisdom of crowds i przykłady konkretnych zastosowań (szacowanie wskaźników makroekonomicznych, planowanie strategiczne, szacowanie ilości przedmiotów),
- teoretyczne podstawy wisdom of crowds (diversity prediction theorem), warunki stosowania wisdom of crowds - opinie tłumu kontra opinie ekspertów (wyniki Munialu 2014),
- wykorzystanie wisdom of crowds w badaniach marketingowych (koncepcja "we research"),
- prediction markets (podstawy teoretyczne praz praktyczne aplikacje w przedsiębiorstwach).
Seminarium odbędzie się w środę 20 maja 2015 r. w Auli im. Profesora Zbigniewa Messnera w Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w godzinach od 11:40 do 15:15.
Szczegółowe informacje na stronie: www.ue.katowice.pl/jednostki/transfer-wiedzy.html
Dołącz do nas