Charakterystyka kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Podczas studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna dowiesz się:

  • Czym jest dziennikarstwo, zwłaszcza ekonomiczne i internetowe
  • Jakie są sekrety komunikacji społecznej i biznesowej
  • Jak poprawnie budować komunikację firmy z otoczeniem
  • Jak budować wizerunek firmy w Internecie
  • Co to takiego nowe media i jak je wykorzystuje się we współczesnej komunikacji
  • Co to takiego bilans, zysk, kampania marketingowa, raport finansowy i inne pojęcia z ekonomii, zarządzania, finansów marketingu i public relations

Podczas studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna nauczysz się:

  • Rozumieć świat biznesu
  • Redagować teksty – zarówno te w formie tradycyjnej jak i elektronicznej
  • Redagować newslettery oraz reklamy w postaci SMS oraz MMS
  • Redagować strony i portale internetowe
  • Posługiwać się narzędziami informatycznymi niezbędnymi w pracy redaktorów i specjalistów PR
  • Wykorzystywać portale społecznościowe i inne nowoczesne narzędzia informatyczne do komunikowania się w biznesie
  • Tworzyć prezentacje multimedialne udostępniane np. na YouTube oraz w portalach korporacyjnych

Różnorodność oferty edukacyjnej na wszystkich trzech specjalnościach gwarantuje naszym absolwentom przygotowanie do pracy w szerokim obszarze mediów.

Po ukończeniu studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna będziesz mógł pracować na stanowisku:

  • Redaktora gazety firmowej
  • Redaktora i moderatora portalu społecznościowego
  • Redaktora portalu internetowego
  • Specjalisty ds. marketingu i promocji
  • Specjalisty ds. public relations
  • Specjalisty ds. komunikacji biznesowej (marketingowej)
  • Rzecznika prasowego

Absolwent będzie przygotowany zarówno do pracy w mediach, do współpracy z portalami internetowymi , a także do zawodów związanych z szeroko rozumianą komunikacją społeczną. Zostanie wyposażony także w podstawy wiedzy ekonomicznej.

Co wyróżnia kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna prowadzony na Wydziale Informatyki i Komunikacji?

  • Innowacyjne połączenie nauk humanistycznych, ekonomii i technologii informatycznych
  • Nacisk na doświadczenie praktyczne
  • Praktyki w radiu, telewizji, redakcjach portali internetowych i korporacyjnych a także firmach (w działach PR)
  • Trzy interesujące specjalności:
  1. Nowe media i komunikacja elektroniczna w organizacjach
  2. Public Relations i dziennikarstwo ekonomiczne
  3. Kultura i komunikacja międzykulturowa

Absolwenci wyróżniać się będą wysoką sprawnością językową, praktyką w posługiwaniu się różnymi narzędziami komunikacji elektronicznej oraz niezbędnymi umiejętnościami pozwalającymi na funkcjonowanie w społeczeństwie informacyjnym.