Dział Edukacji

  • organizacja procesu kształcenia oraz –we współpracy kierownikami jednostek prowadzących kształcenie w Uniwersytecie - analiza i ocena tego procesu, proponowanie zmian w tym zakresie,
  • przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących kształcenia w Uniwersytecie,
  • przygotowywanie –we współpracy z Biurem Zarządzania Dydaktyką –projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących rekrutacji na studia, do Szkoły Doktorskiej oraz na studia podyplomowe,
  • przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących świadczeń dla studentów i stypendiów dla doktorantów,
  • analiza kosztów kształcenia na studiach I i II stopnia, przygotowywanie kalkulacji kosztów kształcenia oraz propozycji wysokości opłat za usługi edukacyjne,
  • koordynowanie spraw dotyczących ustalania wysokości, przyznawania i wypłacania świadczeń dla studentów i stypendiów dla doktorantów,
  • obsługa administracyjna odwołań od decyzji komisji stypendialnych,
  • obsługa administracyjna posiedzeń odwoławczych komisji stypendialnych,
  • przyjmowanie wniosków, podań i odwołań studentów, doktorantów i uczestników innych form kształcenia kierowanych do władz rektorskich w związku z procesem kształcenia, współpraca z właściwymi jednostkami w zakresie przygotowania projektu odpowiedzi na kierowane pisma,
  • prowadzenie spraw związanych ze studencką wymianą semestralną w ramach programu Transekonomik,
  • współpraca z organizacjami studenckimi i doktorantów, w tym kołami naukowymi,
  • prowadzenie rejestru organizacji studenckich i doktorantów, w tym kół naukowych (w tym przyjmowanie wniosków o rejestrację organizacji),
  • współpraca z rzecznikami dyscyplinarnymi do spraw studentów i doktorantów oraz komisjami dyscyplinarnymi i odwoławczymi komisjami dyscyplinarnymi do spraw studentów i doktorantów w zakresie postępowań dyscyplinarnych studentów i doktorantów,
  • gromadzenie i udostępnianie danych dotyczących liczby studentów, doktorantów, absolwentów oraz uczestników studiów podyplomowych, wprowadzanie zagregowanych danych do systemu POL-on,
  • prowadzenie księgi dyplomów,
  • obsługa systemu POL-on/NAWA w zakresie danych uwierzytelniających wzory dyplomów,
  • zamawianie, ewidencjonowanie i wydawanie druków ścisłego zarachowania związanych z kształceniem studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych,
  • obsługa administracyjna senackiej komisji do spraw edukacji,
  • przygotowywanie danych do planu rzeczowo-finansowego w zakresie:

      - funduszu stypendialnego dla studentów oraz monitorowanie wykorzystania środków przeznaczonych na świadczenia dla studentów,

      - działalności organizacji studenckich i doktorantów, w tym kół naukowych,

      - środków na zakup druków ścisłego zarachowania związanych z kształceniem studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych,

  • zlecanie tłumaczeń wewnętrznych aktów prawnych, umów i innych dokumentów związanych z kształceniem w Uniwersytecie,
  • współpraca z Pełnomocnikiem Rektora ds. Osób Niepełnosprawnych, senacką komisją do spraw edukacji, Koordynatorem ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.