Zadania

  1. Pozyskiwanie i upowszechnianie ofert rekrutacyjnych; 
  2. Udostępnianie informacji o rynku pracy i możliwościach podnoszenia kwalifikacji zawodowych studentom i absolwentom Uniwersytetu; 
  3. Doradztwo kariery: wspieranie absolwentów w wejściu na rynek pracy; 
  4. Prowadzenie regularnych badań oczekiwań pracodawców; 
  5. Organizowanie i współorganizowanie inicjatyw mających na celu rozwój zawodowy i aktywizację zawodową studentów i absolwentów Uniwersytetu; 
  6. Monitorowanie otoczenia gospodarczego Uniwersytetu, ze szczególnym uwzględnieniem działalności absolwentów Uniwersytetu i ocena możliwości nawiązania współpracy; 
  7. Opracowanie i aktualizacja bazy firm i instytucji w których studenci mogą odbywać praktyki zawodowe oraz realizować projekty badawcze; 
  8. Nawiązywanie współpracy z absolwentami, potencjalnymi pracodawcami; 
  9. Komunikacja nowości i trendów z rynku pracy poprzez stronę internetową, newslettery i portale społecznościowe; 
  10. Upowszechnianie informacji o organizowanych na terenie Uniwersytetu prezentacjach firm jako potencjalnych pracodawców dla studentów i absolwentów; 
  11. Zbieranie i udostępnianie studentom i absolwentom Uniwersytetu informacji o kursach, szkoleniach i studiach podyplomowych oraz innych formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych w kraju i za granicą; 
  12. Budowa i utrzymywanie relacji z absolwentami poprzez regularną komunikację (strona www, newsletter, portale społecznościowe), organizację wydarzeń integracyjnych, a także rozwój, koordynację i obsługę programu lojalnościowego System Przywilejów Absolwenta (SPA);
  13. Monitorowanie karier i losów zawodowych absolwentów poprzez regularne badania (w tym badania stopnia zadowolenia absolwentów z ukończonego programu studiów i przygotowania do pracy zawodowej lub dalszej nauki) oraz analizę dostępnych źródeł informacji w tym ELA (Ogólnopolski system monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów szkół wyższych) oraz LinkedIn; 
  14. Opracowanie raportów z badań przedstawiających wyniki oraz ich analizę, w tym, typową ścieżkę kariery absolwenta Uniwersytetu; 
  15. Prowadzenie sekcji na stronie www „sukcesy absolwentów”; 
  16. Współpraca ze Stowarzyszeniem Absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach „COLLEGIUM”.