Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka, Katowice, ul. Bankowa 11a
Wejście do budynku
Automatycznie otwierane drzwi wejściowe. Swobodna przestrzeń manewrowa przed i za drzwiami.
Pomiędzy strefą wolnego dostępu a holem głównym znajduje się system zabezpieczenia antykradzieżowego służący zabezpieczeniu księgozbioru.
Portiernia – w budynku znajduje się portiernia, tel. 32-786-50-00.
Parking
Przy wejściu głównym, po prawej stronie znajdują się 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową oznaczone kolorami białym i niebieskim.
Korytarze
Korytarze i pomieszczenia pozwalają na swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową na danej kondygnacji.
Winda
W budynku są windy dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchu oraz wzroku (alfabet Braille’a).
Szatnia
W budynku znajduje się szatnia.
Toalety
Na parterze zlokalizowana jest toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (w szatni trzeba poprosić o kluczyk).
Dostosowania w budynku
Biblioteka posiada stanowiska pracy dla czytelników z niepełnosprawnością ruchową oraz wzroku: auto-lektor, klawiatura brajlowska, powiększona klawiatura PC, drukarka brajlowska, na komputerze zainstalowane są screen-reader Super Nova Reader oraz ZoomText (tzw. „lupka”).
Centrum zapewnia pomoc przeszkolonych bibliotekarzy (wybrani pracownicy posługują się językiem migowym na poziomie podstawowym).
Centrum czytelnikom z niepełnosprawnością może dostarczyć cyfrowe kopie materiałów bibliotecznych. Do użytku osobistego skanowane są artykuły z czasopism oraz wybrane rozdziały książek. Bibliotekarze digitalizują materiał stosując technikę OCR umożliwiającą późniejsze odsłuchanie.
Punkt recepcyjny, szatnia oraz miejsca bezpośredniej obsługi interesantów wyposażone są w pętle indukcyjne wspomagające słyszenie.
Pies asystujący/przewodnik
Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Inne
W budynku nie ma profesjonalnego tłumacza języka migowego ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Student/doktorant niesłyszący lub niedosłyszący ma możliwość skorzystania z bezpłatnej pomocy tłumacza języka migowego. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dniu przed planowaną wizytą.