Przejdź do menu Przejdź do treści

Prof. UE dr hab. Aleksandra Pethe

Tematyka seminarium magisterskiego obejmuje:

  • Problematykę XX- wiecznych i najnowszych zjawisk związanych z komunikowaniem w odniesieniu do przemian kulturowych ze szczególnym uwzględnieniem pogranicza dyscyplin humanistycznych.  
  • Problematykę współczesnych formy wypowiedzi (m.in. dyskurs medialny, Nowa Genologia i Nowa Genologia multimedialna, język mediów i Nowych Mediów, związki i ewolucje w obrębie zjawisk genologii literackiej  i dziennikarskiej, literatura użytkowa)
  • Dyskurs feministyczny w mediach
  • Dyskurs religijny, teologiczny w mediach ·   
  • Relacje między ikonosferą i przekazem werbalnym w mediach ·      
  • Media dla młodego odbiorcy ·      
  • Problematykę wizualizacji i audiowizualizacji przekazów medialnych ·      
  • Eseistykę (publicystyczna): prasowa, telewizyjna i radiowa
  • Wywiady-rzeki (m.in. zagadnienia genologiczne, strukturowe, formy interlokucyjności); wywiad jako dokument życia społecznego
  • Sylwetki i osiągnięcia mistrzów reportażu prasowego, radiowego, telewizyjnego
  • Problematykę z zakresu  komunikacji społecznej i pracy wydawniczej
  • Prasoznawstwo (relacje nadawca – komunikat – odbiorca w czasopiśmiennictwie religijnym, kulturowym, społecznym, historycznym i sportowym)
  • Interaktywność w mediach tradycyjnych i nowych mediach
  • Popularyzację nauk humanistycznych w mediach
  • Formy obecności kultury i sztuki w mediach
  • Historię,  rozwój i ontologię mediów wyznaniowych
  • Etykę i media (percepcja mediów i świat wartości)

 

Przykładowa problematyka m.in.

  • Swoistość publicystycznych wypowiedzi dziennikarskich  (np. eseistyka telewizyjna, radiowa, prasowa)
  • Dyskurs medialny a gatunki dziennikarskie. Studium przypadku. Z cyklu: Mistrzowie dziennikarstwa (M.M. Kolonko, B. Wołoszański i inni)
  • Współczesna polska prasa (media) religijna dla młodego czytelnika
  • Popularyzacja nauki we współczesnym dyskursie medialnym.
  • Blogi (studium przypadku) przykładem realizacji swoistości nowych form wypowiedzi (polskie realizacje).
  • Social media w promowaniu działań instytucji publicznych. Studium przypadku.  

 

Dołącz do nas

Nasi partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3