Przejdź do menu Przejdź do treści

Badania naukowe

Katedra Marketingu zajmuje się szeroko pojętą problematyką zachowań rynkowych podmiotów gospodarczych, w ramach których wyodrębnia się producentów, pośredników rynkowych (m.in. przedsiębiorstwa handlowe), instytucje rynkowe, w tym banki i instytucje ubezpieczeniowe, a także organizacje non-profit, gospodarstwa domowe oraz konsumentów. 
Celem prowadzonych badań naukowych jest rozpoznawanie procesów dostosowawczych firm, gospodarstw domowych i konsumentów do funkcjonowania w zmieniających się warunkach rynkowych. 
Podstawowe kierunki badań obejmują zatem:

  • Marketingowe zachowania podmiotów rynkowych i ich strategie funkcjonalne
  • Marketingowe procesy dostosowawcze przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach integracji z Unią Europejską
  • Rola marketingu w tworzeniu przewagi konkurencyjnej

W ramach głównych obszarów badawczych Katedry realizowane są liczne zadania badawcze, do których m.in. należą:

  • Marketingowa koncepcja sprzedaży produktów i usług

  • Polski agrobiznes i jego uwarunkowania

  • Euromarketingowe zachowania podmiotów rynkowych

  • Wpływ procesów internacjonalizacji i globalizacji gospodarki światowej na zachowania rynkowe polskich przedsiębiorstw

  • Internacjonalizacja przedsiębiorstw na eurorynku

  • Handel detaliczny na eurorynku

  • Sektor usług w aspekcie kulturowym

  • Marketing w działalności rynkowej przedsiębiorstw handlowych

  • Komunikowanie się przedsiębiorstw z rynkiem

  • Zachowania klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych

  • Zachowania gospodarstw domowych a cykl życia rodziny

  • Działalność marketingowa organizacji politycznych

  • Merchandising w polskich firmach handlowych 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3