Przejdź do menu Przejdź do treści

Informacje o Katedrze

 

Katedra Zarządzania Marketingowego i Turystyki została powołana od 1 listopada 2016 roku Zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Powstała z połączenia Katedry Polityki Rynkowej i Zarządzania Marketingowego oraz Katedry Turystyki.

Kierownikiem Katedry jest prof. UE dr hab. Katarzyna Bilińska.

 


Rys historyczny

Rok

Wydarzenie

Szczegóły

1992

Powstanie Katedry Polityki Rynkowej i Zarządzania Marketingowego

 

 
  • Katedra wywodzi się z wcześniej funkcjonujących w Uczelni: Zakładu Polityki Rynkowej i Marketingu w Instytucie Rynku i Konsumpcji (1987-1992), Zakładu Obrotu Towarowego w Instytucie Obrotu Towarowego i Usług (1975-1987), Zakładu Ekonomiki Handlu Wewnętrznego w Instytucie Handlu i Żywienia (1968-1975) na byłym Wydziale Handlu, Transportu i Usług (obecnie Wydział Ekonomii) Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego (do 1975 r. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Katowicach).
  • Od początku istnienia Katedry do października 2016 r. funkcję jej kierownika pełnił prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński.
 

2009

Wyodrębnienie w Katedrze dwóch zakładów, tj. Zakładu Turystyki oraz Zakładu Marketingu Międzynarodowego

W roku akad. 2010/2011:

  • Zakład Turystyki przekształcił się w Samodzielny Zakład Turystyki (jego powstanie było związane z uruchomieniem w 2010 r. na Wydziale Zarządzania unikatowego kierunku studiów Gospodarka turystyczna), a następnie w 2014 r. w Katedrę Turystyki  (kierowała nią prof. UE dr hab. Teresa Żabińska).
  • Zakład Marketingu Międzynarodowego przekształcił się w Katedrę Zarządzania Międzynarodowego.
 

2016

Powołanie Katedry Zarządzania Marketingowego i Turystyki

Katedra partycypuje w kształtowaniu, w ramach procesu dydaktycznego, odpowiedniej sylwetki absolwenta kierunków i specjalności, a więc przyszłych:

  • pracowników-specjalistów (analityków) marketingowych,
  • projektantów strategii marketingowych przedsiębiorstw i różnych instytucji,
  • menedżerów średniego i wyższego poziomu zarządzania.
 

 

Celem kształcenia studentów w Katedrze Zarządzania Marketingowego i Turystyki jest wyposażenie absolwenta w najnowszą wiedzę oraz wykształcenie i rozwijanie jego umiejętności z zakresu:

  • zarządzania marketingowego różnego rodzaju organizacjami, w tym przedsiębiorstwami produkcyjnymi oraz handlowymi i firmami usługowymi, zarówno na rynku krajowym, jak i w wymiarze międzynarodowym,
  • teorii i praktyki funkcjonowania gospodarki turystycznej oraz zarządzania jej podmiotami (m.in. hotelami i innymi obiektami noclegowymi, biurami podróży, obiektami gastronomicznymi, instytucjami kultury itp.). 


 

    Dołącz do nas

    Akredytacje i partnerzy

    logotyp efmd
    logotyp ceeman
    logotyp hr
    logotyp cima
    logotyp eaie
    logotyp bauhaus4
    logotyp progres3