Przejdź do menu Przejdź do treści

Z działalności koła naukowego "Ekonomia Sportu" w roku akademickim 2020/2021

Koło Naukowe „Ekonomia sportu” zorganizowało dotychczas w bieżącym roku akademickim 2020/2021 dwa spotkania – webinarium z udziałem przedstawicieli biznesu sportowego.

10 grudnia 2020 roku o budowanie partnerskich relacji w biznesie opowiadał Radosław Rogiewicz – inicjator i Prezes „Partnerskich Klubów Biznesów". Uczestnicy spotkania mogli zapoznać się z praktycznymi aspektami funkcjonowania "Partnerskich Klubów Biznesu", jak również z działalnością podmiotów na rynku sportu profesjonalnego. Jak wskazywał R. Rogiewicz kontakty = kontrakty, a sport jest bardzo dobrym łącznikiem pomiędzy nimi. Partnerskie Kluby Biznesu zawierają cztery elementy: sport, reklamę, biznes a także integrację. Na przykładach z polskiego rynku sportu Prelegent ukazał, jakimi zasadami rządzi się ta branża gospodarki. Ponadto wysłuchano użytecznych rad dotyczących pozyskiwania sponsorów dla projektów i inicjatyw realizowanych w sporcie oraz na czym polega proces budowania relacji z otoczeniem/interesariuszami klubów sportowych. Prezes Rogiewicz motywował do przełamywania i pokonywania barier oraz trudności w rozwoju biznesu sportowego. Na zakończenie odbyła się dyskusja, która dotyczyła funkcjonowania podmiotów na rynku sportu (zarówno profesjonalnego, jak i amatorskiego). W webinarze udział wzięła liczna grupa studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

24 lutego 2021. gościem Koła Naukowego „Ekonomia Sportu” był Łukasz Krupa menedżera zarządzającego polskim przedstawicielstwem firmy InStat Football, który rozpoczął swoje wystąpienie od przedstawienia swojej drogi na rynku sportu w Polsce. Zaczął opowieść o swoich początkach klubie Piast Leszczyny, a potem współpracy z trenerami Ryszardem Wieczorkiem  i  Markiem Wleciałowskim,  gdy pracował w roli asystenta w ROW Rybnik.  Następnie zaczął pracę w InStat Football (rosyjska firma z siedzibą w Moskwie) i agencją menedżerską Kołakowski Football Management. W drugiej części spotkania Ł. Krupa opowiadał o funkcjonowaniu InStat, a w szczególności usługach oferowanych przez tę firmę. Nasz gość zaprezentował wachlarza narzędzi statystyczno-analitycznych wykorzystywanych nie tylko w piłce nożnej, ale także w hokeju i koszykówce. Zostały przedstawione metody zbierania danych, analiza i wnioskowanie statystyczne. W ostatniej części spotkania odbyła się dyskusja. W webinarium oprócz studentów naszej Uczelni uczestniczyli także przedstawiciele branży sportowej.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3