Badania naukowe

Katedra Marketingu zajmuje się szeroko pojętą problematyką zachowań rynkowych podmiotów gospodarczych, w ramach których wyodrębnia się producentów, pośredników rynkowych (m.in. przedsiębiorstwa handlowe), instytucje rynkowe, w tym banki i instytucje ubezpieczeniowe, a także organizacje non-profit, gospodarstwa domowe oraz konsumentów. 
Celem prowadzonych badań naukowych jest rozpoznawanie procesów dostosowawczych firm, gospodarstw domowych i konsumentów do funkcjonowania w zmieniających się warunkach rynkowych. 
Podstawowe kierunki badań obejmują zatem:

  • Marketingowe zachowania podmiotów rynkowych i ich strategie funkcjonalne
  • Marketingowe procesy dostosowawcze przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach integracji z Unią Europejską
  • Rolę marketingu w tworzeniu przewagi konkurencyjnej

W ramach głównych obszarów badawczych Katedry realizowane są liczne zadania badawcze, do których m.in. należą:

  • Marketingowa koncepcja sprzedaży produktów i usług
  • Polski Agrobiznes i jego uwarunkowania
  • Euromarketingowe zachowania podmiotów rynkowych
  • Wpływ procesów internacjonalizacji i globalizacji gospodarki światowej na zachowania rynkowe polskich przedsiębiorstw
  • Internacjonalizacja przedsiębiorstw na eurorynku
  • Handel detaliczny na eurorynku
  • Sektor usług w aspekcie kulturowym
  • Marketing w działalności rynkowej przedsiębiorstw handlowych
  • Komunikowanie się przedsiębiorstw z rynkiem
  • Zachowania klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
  • Zachowania gospodarstw domowych a cykl życia rodziny
  • Działalność marketingowa organizacji politycznych
  • Merchandising w polskich firmach handlowych