Seminaria

  • dr Patrycja Klimas

    • seminaria dyplomowe odbywają się w czwartki zgodnie z obowiązującym planem zajęć 
    • PRAKTYKI ! Warunkiem uzyskania oceny z odbytych praktyk studenckich jest przedłożenie kserokopii opinii osoby nadzorującej praktykę wraz z samodzielnie przygotowanym sprawozdaniem. Sprawozdanie z praktyki - o objętości 1-2 str. A4 - powinno jednoznacznie określać korzyści oraz efekty z odbytej praktyki z punktu widzenia przygotowywanej pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego.

    DO ŚCIĄGNIĘCIA

  • dr Katarzyna Czernek

    • seminaria dyplomowe i magisterskie - obszar badawczy:

      Gospodarka Turystyczna:

      • Relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w sektorze turystycznym na poziomie lokalnym i regionalnym
      • Rozwój społeczno-gospodarczy regionów turystycznych
      • Koncepcje ekonomii heterodoksyjnej i ich zastosowanie w sektorze turystyki
      • innowacje i transfer wiedzy sektorze turystycznym
      • Metodologia badań jakościowych w naukach ekonomicznych

              Zarządzanie:

      • Relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) przedsiębiorstw w sektorze turystycznym
      • Zarządzanie rozwojem turystyki na poziomie lokalnym
      • Innowacje i transfer wiedzy sektorze turystycznym

Potencjalne tematy prac dyplomowych

dr Katarzyna Czernek

 Gospodarka Turystyczna

  • Znaczenie transportu lotniczego dla rozwoju regionu na przykładzie międzynarodowego portu lotniczego Katowice w Pyrzowicach
  • Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej w opinii studentów zagranicznych
  • Wpływ turniejów gier komputerowych na wizerunek turystyczny miasta na przykładzie
  • „Intel Extreme Masters”
  • Internet jako narzędzie promocji obszaru turystycznego
  • na przykładzie „Beskidzkiej 5
  • Znaczenie promocji-mix dla rozwoju turystyki miasta Wisła
  • Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki gminy Brenna
  • Rozwój turystyki biznesowej w Katowicach – ocena potencjału
  • Znaczenie atrakcyjności turystycznej województwa śląskiego w kreowaniu jego wizerunku 
  • Wpływ atrakcyjności turystycznej Nowego Jorku na jego wizerunek

Zarządzanie

  • Ocena działań władz samorządowych miasta Bielsko-Biała w zakresie zarządzania rozwojem turystyki
  • Specyfika kooperacji MŚP przedsiębiorstw turystycznych na przykładzie hotelu X
  • Uwarunkowania kooperencji przedsiębiorstw turystycznych na terenie gminy Wisła
  • Uwarunkowania współpracy przedsiębiorstw turystycznych w wybranych polskich gminach
  • Specyfika transferu wiedzy i innowacji w sektorze turystycznym na przykładzie przedsiębiorstwa X