Konferencja Naukowa z cyklu:

„Współczesność, historia i przyszłość marketingu”

im. Profesora Teodora Kramera

na temat:

MARKETING - ORGANIZACJE - KONSUMENCI PRODUKTÓW SYSTEMOWYCH

Handel i usługi profesjonalne. Gospodarka turystyczna. Produkty globalne.

Katowice, 18-20 października 2015

 

CELE NAUKOWE KONFERENCJI

Pierwsza z cyklu konferencja podjęła problem rozwoju jednej z najnowszych koncepcji marketingu i odpowiadającej jej dziedziny konsumpcji tj. produktów systemowych, inaczej multiproduktów lub multiwartości. Produkty takie zaspokajają, w określonym czasie, wiele związanych ze sobą potrzeb konsumenta należących do różnych poziomów pilności. Szczególnie w sferze handlu i usług, zwłaszcza profesjonalnych, w dziedzinie gospodarki turystycznej, w branżach produktów informatycznych i wybieralnych (najczęściej globalnych) występuje zjawisko jednoczesnego konsumowania multiproduktów (multiwartości), a wcześniej ich tworzenia, często z udziałem konsumenta, użytkownika, turysty.

 

We współtworzeniu, dystrybucji i sprzedaży produktów systemowych, obok współczesnego konsumenta, uczestniczą również przedsiębiorstwa sieciowe i organizacje non-profit.

  • Jaki potrzebny jest zakres współdziałania tych podmiotów we wszystkich istotnych procesach marketingu?
  • Jaka będzie przyszłość marketingu i produktów systemowych wobec nieprzezwyciężonego jeszcze globalnego kryzysu ekonomicznego i finansowego?

 

Zaprosiliśmy naukowców i praktyków do wymiany wiedzy, wyników badań oraz doświadczeń w powyższych i wielu innych związanych z tym kwestiach.

 

OBSZARY TEMATYCZNE

  1. Innowacyjność produktów systemowych
  2. Mechanizmy kreowania oraz implementacji produktów systemowych
  3. Kształtowanie produktów systemowych w sieciach biznesowych
  4. Dyfuzja produktów systemowych przez konsumentów
  5. Produkty systemowe a koncepcja logiki usługowej marketingu
  6. Perspektywy i kierunki rozwoju produktów systemowych

 

       oraz inne problemy związane z tematyką konferencji.

 

RADA PROGRAMOWA KONFERENCJI

  • Józefa Kramer, Profesor,  Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach - Członek Honorowy
  • Leszek Żabiński, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach - Przewodniczący Rady
  • Andrzej Bajdak, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Rafał Błaszczyk, Marketing Manager Central Europe,  Stanley Black & Decker
  • Mihaela Constantinescu, Associate Professor, Bucharest University of Economic Studies (Rumunia)
  • Jaroslav Ďaďo, Profesor, Matej Bel University in Banskà Bystrica (Słowacja)
  • Marek Drzazga, Dr hab., Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Lechosław Garbarski, Profesor, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
  • Ewa Kieżel, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Irena Korbelářová, Profesor, Śląski Uniwersytet w Opawie (Czechy)
  • Grzegorz Maciejewski, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Krystyna Mazurek-Łopacińska, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Roman Niestrój, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Anna Olejniczuk-Merta, Profesor, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
  • Jacek Otto, Profesor, Politechnika Łódzka
  • Bogna Pilarczyk, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Sanda Renko, Profesor, University of Zagreb (Chorwacja)
  • Katarzyna Rupik, Dr hab., Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Maria Sławińska, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Edward Stanoch, Dyrektor, Aon Hewitt
  • Andrzej Szromnik, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Krystyna Śliwińska, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Teresa Taranko, Profesor, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Dilaver Tengilimoğlu, Profesor, Atilim University (Turcja)
  • Jan W. Wiktor, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Rudolph Žáček , Profesor, Śląski Uniwersytet w Opawie (Czechy)

 

JĘZYKI KONFERENCJI

Językami konferencji były polski oraz angielski.