1. Do kiedy muszę dostarczyć dokumenty po odbytej praktyce?
Student jest zobowiązany do złożenia Karty uznania innej aktywności, w tym praktyki dodatkowej, jako praktyki obowiązkowej w terminie do 2 tygodni.
2. Jakie dokumenty są potrzebne, aby zaliczyć pracę, jako praktykę obowiązkową?
Student przygotowuje Kartę uznania innej aktywności, w tym praktyki dodatkowej, jako praktyki obowiązkowej, którą zobowiązany jest uzupełnić, a następnie uzyskać podpis osoby z Firmy i promotora.
3. Jakie dokumenty są potrzebne, aby zaliczyć prowadzenie własnej działalności gospodarczej, jako praktykę obowiązkową?
Student przygotowuje Kartę uznania innej aktywności, w tym praktyki dodatkowej, jako praktyki obowiązkowej, którą zobowiązany jest uzupełnić, a następnie uzyskać podpis osoby z Firmy lub w przypadku jednoosobowej działalności własny podpis jako właściciela firmy i promotora.
4. Jakie dokumenty są potrzebne, aby zaliczyć wcześniej odbytą praktykę, jako praktykę obowiązkową?
Student przygotowuje Kartę uznania innej aktywności, w tym praktyki dodatkowej, jako praktyki obowiązkowej, którą zobowiązany jest uzupełnić, a następnie uzyskać podpis osoby z Firmy i promotora.
5. Co jeżeli nie mam wybranego promotora?
W przypadku braku promotora Dziekan pełni jego funkcję.
6. Co jeżeli nie mam kontaktu z promotorem?
W przypadku braku kontaktu z promotorem lub przebywania promotora poza Uczelnią przez dłuższy czas:
- Uzyskanie podpisu osoby zastępującej promotora lub kierownika katedry;
- Odbycie praktyki dodatkowej i po jej zakończeniu zaliczenie praktyki dodatkowej jako obowiązkowej;
- Odbycie praktyki bez porozumienia z Uczelnią (po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu z firmą) i po jej zakończeniu zaliczenie wcześniej odbytej praktyki jako praktyki obowiązkowej (zgodnie z obowiązującymi wymaganiami).
Nie istnieje możliwość podpisania porozumienia o prowadzeniu studenckiej praktyki obowiązkowej bez podpisu promotora lub osoby w zastępstwie.
7. Jak wypisać zadania realizowane podczas praktyk?
Zadania realizowane w czasie praktyki powinny być ustalone z firmą, która przyjmuje studenta na praktykę. Jeżeli firma nie przekazała takiej informacje to zadania realizowane w czasie praktyk muszą zostać uzupełnione przez studenta samodzielnie odpowiadając na pytanie – Co bym chciał/a robić na konkretnym stanowisku pracy? lub być zgodne z ofertą praktyki zawartej w ogłoszeniu.
8. Ile mają trwać praktyki obowiązkowe?
Długość praktyki jest wyznaczana na każdym kierunku i podana na stronie Krajowe Praktyki Studenckie oraz w sylabusach.
9. Ile mają trwać praktyki dodatkowe?
Długość praktyki jest określona w Regulaminie Krajowych Praktyk Studenckich oraz na stronie Krajowe Praktyki Studenckie.
10. Ile ma trwać praca zawodowa, aby została zaliczona, jako praktyki obowiązkowe?
Długość praktyki jest określona w Regulaminie Krajowych Praktyk Studenckich oraz na stronie Krajowe Praktyki Studenckie.
11. Jak długo muszę prowadzić działalność gospodarczą, aby była ona zaliczona, jako praktyka obowiązkowa?
Długość praktyki jest określona w Regulaminie Krajowych Praktyk Studenckich oraz na stronie Krajowe Praktyki Studenckie.
12. Czy Uczelnia pomaga w znajdowaniu praktyki?
Na stronie Uczelni znajdują się oferty pracy, praktyk i staży. Prosimy o kontakt z Centrum Karier i Współpracy z Absolwentami.
13. Jestem studentem fili w Rybniku czy mogę dostarczyć dokumenty dotyczące praktyki bez przyjazdu do Katowicach?
Proszę komplet dokumentów dostarczyć do Dziekanatu, który dostarczy dokumenty do biura pocztą wewnętrzną i te dokumenty po podpisaniu zostaną zwrócone do Dziekanatu w Rybniku, chyba że student skontaktuje się z Dziekanatem i ustali inny sposób dostarczenia dokumentów.
14. Jak mogę anulować praktyki?
Odwołanie praktyki powinno zostać zgłoszone przez studenta do Dziekanatu w formie pisemnej (za pomocą oświadczenia lub wiadomości e-mail na adres praktyki@uekat.pl), niezwłocznie po zaistnieniu takiego zdarzenia. Wzór oświadczenia dostępny na stronie (Oświadczenie anulowania praktyki).
15. Kiedy widoczne będzie zaliczenie praktyki w Wirtualnej Uczelni?
Dziekanat zajmuje się praktykami od strony organizacyjnej, zaliczenie praktyk będzie widoczne dopiero po wpisaniu ich przez promotora do protokołu.
16. Który rok studiów mam wpisać na dokumentach z praktyk, gdy są one odbywane w wakacje?
Prosimy o wpisywanie II ze względu na to, że II rok jest tym, w którym student jest zobowiązany do odbycia praktyki.
17. Gdzie znajdują się dokumenty do pobrania w sprawie praktyk?
Dokumenty są przesyłane do studenta po wypełnieniu elektronicznego formularza.
18. Czy istnieje możliwość dostarczenia dokumentów do Biura pocztą tradycyjną?
Tak, prosimy o przesyłanie dokumentów na adres:
Kolegium Studiów
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
ul. 1 Maja 50
40-287 Katowice
Dokumenty po ich podpisaniu zostaną odesłane na adres nadawcy. W przypadku preferowania innej formy dostarczenia dokumentów prosimy o kontakt e-mailowy.
19. Czy jest możliwość podpisania porozumienia/umowy, którą dostaję od firmy?
Tak, jednocześnie proszę pamiętać, iż takie porozumienie/umowa musi zostać zaakceptowane przez Radcę Prawnego Uczelni, więc czas podpisania porozumienia wydłuża się. Prosimy o wcześniejsze zgłaszanie takiej sytuacji.
20. Czy istnieje możliwość podpisania porozumienia w czasie trwania praktyki?
Nie, porozumienie musi zostać podpisane przez przedstawicieli firmy oraz Uczelnię, nie później niż w dniu rozpoczęcia praktyki.
21. Jak wypełnić harmonogram na porozumieniu i Karcie Uznania Praktyki, gdy mam więcej niż 120 godzin?
Istnieje kilka możliwości:
- Wydrukowanie dwukrotne pierwszej strony dokumentu
- Stworzenie tabeli na wzór tej zawartej w dokumencie i dołączenie jako załącznika
- Rozpisanie tygodniami, a nie dniami odbywanej praktyki
Prosimy o nieedytowanie dokumentów związanych z praktykami, gdyż wzory są wprowadzone Zarządzeniem i muszą pozostać niezmienione.
22. Czy mogę wymaganą ilość godzin zrobić w okresie krótszym niż ten wyznaczony w miesiącach, np. 360 godzin w dwa miesiące?
Prosimy, aby daty zawarcia porozumienia były zgodne z wymiarem miesięcznym.
23. Czy mogę podpisać porozumienie z firmą, która nie ma siedziby w Polsce?
Tak. Można skorzystać ze wzorów dokumentów w języku angielskim - Documents in English.
24. Czy mogę przedłużyć czas odbywania praktyki?
Tak. Prosimy o kontakt w celu aneksowania porozumienia, jeszcze w trakcie jego trwania. Po zakończeniu obowiązywania porozumienia, niestety nie będzie takiej możliwości. Proszę pamiętać, że wszelkie zmiany w porozumieniu muszą być niezwłocznie zgłaszane do Dziekanatu.
25. Czy daty na porozumieniu i na Karcie Realizacji Praktyki muszą być tożsame?
Daty na jakie zawieramy porozumienie (paragraf 1) muszą być tożsame z datą rozpoczęcia i zakończenia na Karcie Realizacji Praktyki (w przypadku konieczności przedłużenia prosimy o kontakt).
26. Ile godzin dziennie mogę uczestniczyć w praktykach?
Regulamin nie określa minimalnej ani maksymalnej dziennej ilości godzin praktyki.
27. Czy praktyka może odbywać się w więcej niż jednej firmie?
Tak.
28. Kiedy mam dostarczyć "Oświadczenie jednostki organizacyjnej Uniwersytetu"?
Dokument ten zastępuje porozumienie w przypadku odbywania praktyki w jednostce organizacyjnej Uniwersytetu.
W przypadku pytań nie uwzględnionych w tej zakładce prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny.