Przejdź do menu Przejdź do treści

Projektowanie komunikacji wizualnej i narracji

1. OPIS SPECJALNOŚCI

Specjalność prowadzoną w ramach studiów I stopnia (licencjackich) kierujemy do osób, które swoją przyszłość zawodową wiążą z tworzeniem treści multimedialnych (biznesowych, dziennikarskich, artystycznych). To specjalność dla osób, które chcą rozwijać lub zyskać kompetencje w zakresie:

  • projektowania graficznego i tworzenia animacji;
  • tworzenia angażujących treści zarówno do druku, jak i publikacji w sieci;
  • zarządzania treścią serwisów internetowych;
  • opracowywania koncepcji projektów multimedialnych (w tym produktów i usług) i zarządzania nimi.

Na specjalności budujemy umiejętności w zakresie wizualnego projektowania komunikacji i tworzenia ciekawych oraz angażujących narracji, kładąc nacisk na praktykę realizowanych projektów. Uczymy, jak połączyć tekst i obraz w projekty multimedialne. Pobudzamy kreatywność w zakresie pracy projektowej. Przygotowujemy do pracy w środowisku mediów cyfrowych i w branży kreatywnej – od podstaw do zarządzania projektami cyfrowymi.

2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ

Wybierając tę specjalność, studenci zdobędą umiejętności w zakresie:

  • projektowania grafiki i animacji (Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, Animate),
  • projektowania komunikacji organizacji z otoczeniem na każdym jej etapie z wykorzystaniem różnych formatów i platform,
  • technik narracyjnych, które są wykorzystywane w procesie tworzenia i promocji treści cyfrowych, w tym w ramach digital storytelling,
  • zarządzania projektem i promowania produktów i usług, w tym z użyciem najnowszych technologii,
  • samodzielnego przygotowania i wdrażania strategii komunikacyjnych, zwłaszcza w sferze wizualno-narracyjnej.

Specjalność przede wszystkim uczy studentów praktycznego i kreatywnego działania w sferze mediów cyfrowych, a także wyposaża w kompetencje a także umiejętności pozwalające na pracę w zespołach projektowych, opracowujących strategie marketingowe, komunikację wizualną oraz wdrażających nowe, cyfrowe produkty na rynek.

3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE

Specjalność przygotowuje do pracy w kreatywnych sektorach rynku, wszędzie tam, gdzie liczą się umiejętności sprawnego posługiwania się tekstem, obrazem i multimediami. Absolwent tej specjalności będzie mógł znaleźć zatrudnienie:

  • w branży medialnej (redakcje prasowe, telewizyjne, wydawcy portali internetowych) – m.in. jako projektant kreatywny;
  • w agencjach reklamowych jako specjalista komunikacji wizualnej, współpracujący przy tworzeniu nowych marek i promowaniu nowych produktów;
  • w branży kreatywnej – jako twórca treści wizualnych i tekstowych, które mają potencjał biznesowy, angażujący odbiorców;
  • w agencjach graficznych  – jako specjalista strategii komunikacyjnych;
  • w wydawnictwach i innych firmach z różnych branż na stanowiskach związanych z grafiką, projektowaniem, kreatywną promocją treści w środowisku cyfrowym,
  • we własnej firmie (freelancer), tworzącej treści kreatywne.

4. DODATKOWE INFO

Studenci specjalności Projektowanie komunikacji wizualnej i narracji na studiach w ramach zajęć praktycznych, pracując zarówno indywidualnie, jak zespołowo, przygotowują własne projekty. Część z nich jest prezentowana w formie np. plakatów podczas konferencji naukowych (np. ICTECH 2017) lub jako projekty dyplomowe jest wykorzystywana komercyjnie, m.in. identyfikacja wizualna firm i instytucji, strony www firm oraz osób prywatnych, strategie komunikacji marketingowej organizacji.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3