Specjalność: dziennikarstwo ekonomiczne i nowe media
1. OPIS SPECJALNOŚCI
Opisywanie biznesu wymaga nie tylko zrozumienia skomplikowanych liczb, ale także umiejętności wykorzystania tych danych tworząc ciekawą narrację. Trzeba umieć przedstawić w mediach to, co ma wpływ na życie ludzi w tym także i biznes, który nie jest obojętny dla domowych gospodarstw i stanu portfeli. Dlatego rozwijamy kompetencje zarówno informacyjne, jak i publicystyczne. Uczymy pisania analiz, raportów, przeprowadzania wywiadów, pracy z mikrofonem i kamerą. Znajomość nowoczesnych technologii informatycznych, komunikacyjnych i medialnych, wykorzystanie multimediów w dziennikarstwie pomaga naszym absolwentom stawać się w nowoczesnych mediach - niezależnie od ich wielkości, zasięgu czy profilu, ludźmi wszechstronnymi i kompetentnymi.
Współczesne dziennikarstwo, wymaga wysokiej i profesjonalnej specjalizacji. Na rynku cenieni są eksperci, którzy nie tylko potrafią docierać do ciekawych i wartościowych informacji, ale także je zweryfikować, uporządkować i przekazać w atrakcyjnej formie. Przykładem są np. blogerzy prowadzące blogi o treści biznesowej czy ekonomicznej.
Specjalność jest adresowana do absolwentów studiów I stopnia, również ekonomicznych, którzy chcą rozwijać zdobytą wiedzę o funkcjonowaniu mediów i sfery ekonomicznej oraz doskonalić praktyczne umiejętności w zakresie dziennikarstwa ekonomicznego i business reporting. Studia mają przygotować do roli dziennikarza ekonomicznego, redaktora i wydawcy, redaktora raportów biznesowych, specjalisty do spraw wykorzystania technologii medialnych w komunikacji biznesowej, a także do zarządzania produktem i przedsiębiorstwem medialnym. Specjalność łączy umiejętności i wiedzę z dziedzin ekonomii, zarządzania, marketingu, dziennikarstwa, medioznawstwa, komunikologii, informatyki.
2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
Słuchacze specjalności już od pierwszego semestru poszerzają swoją wiedzę o gospodarce w społeczeństwie informacyjnym, o zarządzaniu w mediach oraz o nowoczesnych metodach pozyskiwania, przetwarzania i prezentowania treści w prasie, radiu, telewizji i internecie. Podczas zajęć warsztatowych – rozwijane są metody pracy dziennikarza informacyjnego, specjalizującego się w problematyce ekonomicznej i biznesowej. Zakres programowy obejmuje zagadnienia i kompetencje umożliwiające biegłą obsługę urządzeń i oprogramowania stanowiących wyposażenie nowoczesnej redakcji multimedialnej. Absolwenci są przygotowani do sprawnego działania w szeroko pojmowanej przestrzeni komunikacji społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności związanych z pracą w mediach elektronicznych i posługiwaniem się elektronicznymi środkami przekazu oraz cyfrowymi narzędziami pracy.
3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE
Absolwent tej specjalności będzie mógł znaleźć zatrudnienie jako:
Dziennikarz/ redaktor (zwłaszcza w mediach ekonomicznych, specjalistycznych, firmowych)
Copywriter
Webmaster
Koordynator projektów medialnych (aplikacji, gier, programów interaktywnych)
Kreatywny specjalista komunikacji multimedialnej
analityk mediów
menedżer zarządzający przedsiębiorstwem medialnym
konsultant ds. kampanii medialnych
menedżer produktów medialnych.
4. DODATKOWE INFORMACJE
Studenci w praktyce poznają zasady montażu materiałów multimedialnych, uczą się przygotowania powszechnych w mediach raportów Big Picture oraz redagowania stron internetowych pod kątem ważności i atrakcyjności tematów zwłaszcza w obszarze problematyki gospodarczej, biznesowej czy finansowej.