Specjalność: Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacjach publicznych
1. Opis specjalności
Interdyscyplinarna specjalność Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacjach publicznych przygotowuje specjalistów z zakresu bezpieczeństwa oraz ochrony. Z uwagi na fakt, że poczucie bezpieczeństwa warunkuje przestrzeń życiowej aktywności człowieka zarówno lokalnie, regionalnie, krajowo i międzynarodowo wyzwaniem dla procesu kształcenia jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry specjalistów, która będzie się charakteryzowała właściwą postawą, wiedzą i praktycznymi umiejętnościami związanymi z tworzeniem bezpiecznych warunków dla życia człowieka i rozwoju społeczno-gospodarczego.
Z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na profesjonalistów posiadających odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania bezpieczeństwem co zostało uwzględnione w programie studiów. W ramach zajęć specjalności Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacjach publicznych studenci zapoznają się z przedmiotami związanymi z bezpieczeństwem w odniesieniu do zarządzania, ekonomii, finansów, informatyki, komunikacji i politologii a proces kształcenia ukierunkowany będzie na rozwój kompetencji praktycznych stanowiących fundament pracy specjalistów w obszarze bezpieczeństwa zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Przygotowana podstawa programowa pozwoli na zdobycie szerokiej wiedzy w szczególności w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego i cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa finansowego oraz energetycznego, bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa informacji, a także prawa i technik pracy menedżera.
Absolwent specjalności będzie przygotowany do rozwiązywania problemów związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem, które współcześnie stanowią jedno z kluczowym wyzwań dla przedsiębiorstw prywatnych, jak i instytucji publicznych oraz podmiotów polityki gospodarczej.
2. Czego się nauczysz
Podczas studiów studenci nabywają wiedzę i umiejętności w zakresie:
- Wspólnej polityki bezpieczeństwa i obrony UE,
- Zarządzania bezpieczeństwem publicznym,
- Prawnych podstaw bezpieczeństwa,
- Mapowania ryzyka w organizacjach,
- Socjologii bezpieczeństwa,
- Cyberbezpieczeństwa,
- Komunikacji w sytuacjach kryzysowych,
- Bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych,
- Ryzyka w projektach publicznych,
- Zarządzania ryzykiem systemowym,
- Treningu kompetencyjnego menedżera ds. ryzyka,
- Zarządzania logistycznego w sytuacjach kryzysowych.
3. Gdzie znajdziesz zatrudnienie
Głównym celem kształcenia w ramach specjalności Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacjach publicznych jest przygotowanie przyszłych absolwentów do pracy w instytucjach, służbach, formacjach oraz firmach odpowiedzialnych za wewnętrzne i międzynarodowe bezpieczeństwo państwa, bezpieczeństwo i ochronę osób, mienia, obiektów i przestrzeni. Organizacje w których absolwent może znaleźć zatrudnienie to:
- Jednostki administracji rządowej i samorządowej,
- Organizacje komercyjne realizujące zadania z zakresu bezpieczeństwa,
- Agencje detektywistyczne,
- Agencje ochrony,
- Firmy transportowe,
- Firmy zajmujące się mapowaniem przestrzeni i wykorzystywania dronów do kontrolowania otoczenia
4. Dodatkowe INFO
Kierunek Zarządzanie Publiczne jest prowadzony przez Katedrę Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych we współpracy z Katedrą Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego i Katedrą Polityki Społecznej i Gospodarczej. Zajęcia wynikające z programu studiów prowadzone są także przez pracowników pozostałych Katedr działających w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Dołącz do nas