Przejdź do menu Przejdź do treści

Relacja z Konferencji Naukowej nt. nowych mediów

21 czerwca 2021 r. miała miejsce VII Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa pod tytułem "Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej", która po raz pierwszy odbyła w trybie online. Konferencja została zorganizowana przez Koło Naukowe Marketingu "Meritum", działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a którego opiekunem merytorycznym jest prof. UE dr hab. Zbigniew Spyra.

Oficjalnego rozpoczęcia Konferencji dokonali: Prorektor ds. Nauki i Rozwoju Kadry Akademickiej – prof. dr hab. Maciej Nowak oraz Przewodniczący Kolegium Informatyki i Komunikacji – prof. dr hab. Jerzy Gołuchowski.

Program konferencji został podzielony na trzy panele dyskusyjne. Moderatorem wszystkich paneli dyskusyjnych był mgr Marek Czekajski – doktorant w Katedrze Badań Operacyjnych UE w Katowicach a jednocześnie Wiceprzewodniczący KNM "Meritum".

W pierwszym panelu – panelu praktyków – wystąpili zaproszeni eksperci z obszaru marketingu, PR, zastosowań nowych mediów i technologii w komunikacji marketingowej, w tym:

  • Wioletta Drozd – odpowiadająca za wdrażanie globalnej strategii Digital Marketingu w Europie Południowej, Wschodniej i Centralnej w firmie HQ Pernod Ricard;
  • dr Sebastian Musioł – ekspert ds. metodologii w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat, praktyk PR i marketingu, właściciel agencji CONFER;
  • Krzysztof Orlicz – członek zarządu eq system, odpowiadający w firmie za dział badań i rozwoju, w tym pion marketingu, zespół UX oraz dział analiz biznesowych;
  • Jakub Piwnik – dyrektor komunikacji w Brainly, odpowiadający firmie za PR, wysokopoziomową komunikację marki, komunikację wewnętrzną i zarządzanie kryzysowe;
  • dr Artur Sawicki – prezes Śląskiego Towarzystwa Marketingowego; założyciel i wiceprezes Polskiego Centrum Heurystyki, nauczyciel akademicki, autor i uczestnik wielu projektów badawczych krajowych i międzynarodowych;
  • dr Olgierd Witczak – konsultant i doradca, trener, pracownik nauki – adiunkt w Katedrze Zarządzania Relacjami Organizacji na Wydziale Informatyki i Komunikacji UE w Katowicach.

Zaproszeni goście praktycy i eksperci dyskutowali na temat: "Transformacja cyfrowa a współczesna komunikacja marketingowa – wyzwania i zagrożenia".

W dwóch kolejnych panelach dyskusyjnych wzięło udział 17 prelegentów reprezentujących 7 wyższych uczelni w naszym kraju, a mianowicie: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Łódzki w Łodzi, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uniwersytet Rzeszowski w Rzeszowie, Akademię Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi oraz przedstawiciele naszego Uniwersytetu.

Tematyka wystąpień była niezwykle różnorodna – od problematyki marketingu politycznego
i wykorzystania w nim botów i nowych technologii, przez wykorzystanie mediów społecznościowych w promowaniu ogrodów pokazowych aż po nowe trendy takie jak np. influencer marketing, czy zagadnienia problematyki dostępności multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących w Polsce.

Wielowymiarowość podejmowanej przez studentów i doktorantów problematyki w ramach swoich wystąpień oznacza, że wkład nowych mediów i nowych technologii w zakres oddziaływań w obszarze marketingu i komunikacji marketingowej jest szeroki i dodatkowo charakteryzuje się wysoce ekspansywną tendencją. W trakcie dyskusji z udziałem zaproszonych gości oraz studentów i doktorantów akcentowano wielokrotnie, że osiągnięcia technologiczne są niemal natychmiast implementowane do zastosowań w obszarze marketingu i komunikacji marketingowej, co w pełni uzasadnia potrzebę ciągłego prowadzenia badań i przedyskutowania ich wyników oraz wymiany myśli i poglądów. Takim forum wymiany myśli i poglądów staje się Konferencja organizowana przez KN Meritum już od 2013 r.

Na zakończenie Konferencji głos zabrała Przewodnicząca Koła "Meritum" – mgr Dominika Szymocha, doktorantka w Katedrze Zarządzania Relacjami Organizacji, która podziękowała wszystkim prelegentom, zaproszonym ekspertom i gościom oraz przedstawiła informacje dotyczące wydania monografii.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3