Przejdź do menu Przejdź do treści

Artykuł pracownika w czasopiśmie wydawnictwa Springer

Dr Patrycja Klimas z Katedry Teorii Zarządzania we współautorstwie z prof. Wojciechem Czakonem (Uniwersytet Jagielloński) opublikowała artykuł pt. "Organizational innovativeness and coopetition: a study of video game developers" w czasopiśmie Review of Managerial Science (IF: 1,226; 5-letni IF: 1,604) traktujący o powiązaniach między innowacyjnością a współpracą konkurentów (tj. koopetycją) w branży gier.

springerW świetle przedstawionych w artykule wyników badań innowacyjność organizacyjna twórców gier ma charakter wielowymiarowy i obejmuje takie wymiary jak: otwartość i zachęcanie do innowacji, strategiczną orientację na innowacje oraz zewnętrzne systemy motywacyjne. Rezultaty badań wskazują także, że ponad 60% polskich producentów gier implementuje strategię – bezpośredniej lub pośredniej – koopetycji.

Strategia ta okazuje się być stymulowana zwłaszcza przez dwa wymiary innowacyjności. Co ciekawe, o ile strategiczna orientacja na innowacje sprzyja adaptacji bezpośredniej koopetycji, to otwartość i zachęcanie do innowacji stymuluję współpracę pośrednich konkurentów. Artykuł prezentuje część wyników badań nad polskimi twórcami gier komputerowych i wideo realizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki pt. Relacje współtworzenia a innowacyjność – perspektywa branży gier komputerowych i wideo (UMO-2013/11/D/HS4/04045).

Dostęp

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3