Przejdź do menu Przejdź do treści

Relacja z VI Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej

W dniach 19 i 20 kwietnia br. Naukowe Koło Marketingu Meritum działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych (Wydział Informatyki i Komunikacji) już po raz szósty zorganizowało Ogólnopolską Studencko-Doktorancką Konferencję Naukową pt. Nowe media i nowe technologie w komunikacji marketingowej.

Konferencja w swoim zamierzeniu stanowić ma forum dla zaprezentowania przez studentów i doktorantów, reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie, wyników badań i dociekań na temat zmian funkcjonowania sfery komunikacji marketingowej pod wpływem nowych technologii i opartych na nich nowych mediów. Konferencja wypełnia obok funkcji edukacyjnej, także ważną funkcję integracyjną poprzez możliwość dyskusji nad wspólnym obszarem zainteresowań, jaki stanowią nowe media i nowe technologie. Ważną przesłanką przemawiającą za organizacją kolejnej edycji konferencji był także fakt, że organizatorom każdorazowo towarzyszy silne przekonanie, że Katowice i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach mają dużo do zaoferowania środowisku młodych naukowców i chce im część tego potencjału pokazać.

Podczas konferencji odbyło się pięć sesji tematycznych, w których wystąpiło ponad dwudziestu prelegentów – studentów i doktorantów oraz praktyków gospodarczych.  Cztery sesje plenarne odbyły się w Auli CNTI, a jedna z sesji plenarnych odbyła się w Planetarium Śląskim. Sesję w Planetarium Śląskim prowadził Jarosław Juszkiewicz, dziennikarz Radia Katowice i połączona ona była z pokazem "Stars for Dummies". Wizyta w astronomicznym sercu Śląska, była dla uczestników jedną z ostatnich okazji, aby zobaczyć gmach planetarium w starej odsłonie. Po ponad 60 latach działalności kompleks poddany bowiem zostanie modernizacji, która rozpocznie się w lipcu i potrwa do końca 2020 r. 

Pewnym novum VI edycji Konferencji był panel ekspertów podczas którego dyskutowano na temat wartości, jakie wprowadzają nowe media i nowe technologie do komunikacji marketingowej i innych instrumentów marketingowych. W panelu eksperckim brali udział: dr Olgierd Witczak - UE Katowice; Artur Sawicki – Prezes Śląskiego Towarzystwa Marketingowego; Robert Cebula – Naczelnik Wydziału Promocji UM Rybnik; Robert Knapik - Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego w Katowicach, Krzysztof Jałocha – Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego w Katowicach; Daniel Janiszewski – CEO firmy Testimo i Justyna Toros –dyrektor operacyjny firmy Testimo.

Honorowy patronat nad całym wydarzeniem objął Prezydent Miasta Katowice dr Marcin Krupa, a UM Katowice był strategicznym partnerem Konferencji. Swoim patronatem Konferencję objęli także Śląskie Towarzystwo Marketingowe, Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego oraz Ustronianka.

Obrady Konferencji, oprócz prelegentów i zaproszonych gości, zgromadziły w każdym dniu Konferencji liczne grono uczestników studentów, doktorantów, praktyków gospodarczych. Wszystkim serdecznie dziękujemy za obecność, interesujące głosy w dyskusjach  i zapraszamy do udziału w przyszłorocznej - siódmej edycji - Konferencji. 

Efektem Konferencji będzie recenzowana publikacja pokonferencyjna, która ukaże się w IV kwartale br. Publikacja każdorazowo stanowi interesujący zbiór dociekań studentów i doktorantów, prowadzonych na gruncie teoretycznym, jak i empirycznym oraz zawiera wiele wartościowych indywidualnych przemyśleń i konkluzji. Już dzisiaj zapraszamy do lektury.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3