Relacja z wizyty studyjnej w firmie Mokate

Między 26 a 27 listopada grupa 20 studentów 2 i 3 roku studiów 1 stopnia kierunku Ekonomia brała udział w dwudniowej wizycie studyjnej w firmie Mokate. Wizyta pozwoliła studentom uzyskać wiele cennych informacji dotyczących rodzinnych przedsięwzięć biznesowych, strategii w zglobalizowanym świecie, zasad rekrutacji w firmie rodzinnej, a także zapoznać się z procesem produkcyjnym produktów oferowanych przez Mokate.


W pierwszym dniu studenci zwiedzali zakład produkcyjny w Ustroniu, który zajmuje się produkcją herbaty. Firma Mokate jest liderem rynku herbaty w Polsce. Na spotkaniu ze specjalistami z działu marketingu studenci mieli okazję zapoznać się z bogatą ofertą herbat produkowanych przez firmę, a także poznać ich  strategie marketingowe. Specjalista z działu technologii oprowadził grupę po zakładzie, zapoznając studentów z całym procesem produkcyjnym. Grupa zwiedziła laboratorium technologiczne, w którym powstają koncepcje produktów, dział badania jakości, magazyny, w których przechowywane są półprodukty, a także linie produkcyjne, w których są mieszane i pakowane herbaty.

W drugim dniu studenci zwiedzali zakłady w Żorach, w których produkowane są produkty instant m.in. ciastka, zabielacze do kawy, kawy instant, napoje czekoladowe, produkty vending, etc. W laboratorium dowiedzieli się, w jaki sposób powstaje koncept produktów, a także degustowali niektóre produkty firmowe. Następnie zwiedzili najnowszą wieżę rozpołową, która jest jedną z najbardziej nowoczesnych tego typu wież w Polsce i w Europie. Wieża umożliwia ilościowe powiększenie oferty firmy, a także jej rozszerzenie o nowe półprodukty. Spotkanie z dyrektorem działu produkcyjnego pozwoliło studentom poznać nie tylko proces produkcyjne, ale również zapoznać się z logiką i modelem funkcjonowania firmy rodzinnej, z procesem rekrutacji, a także budowaniem relacji w firmie.

Na koniec wizyty studenci zostali zaproszeni na spotkanie z Prezesem grupy Mokate drem Adamem Mokryszem. Prezes opowiedział studentom o rodzinnym biznesie, globalizacji firmy, ekspansji firmy na rynki międzynarodowe, także o swoich doświadczeniach w negocjacjach biznesowych w różnych kręgach kulturowych.

fot. Paweł Sikora