Przejdź do menu Przejdź do treści
Zdjęcie pracownika

dr hab.Barbara Kucharska, prof. UE

Profesor UE
1 Maja 47
Budynek: E; pok. 212
40-287Katowice

Konsultacje:

Konsultacje w semestrze letnim 2023/2024:

Studia stacjonarne (on-line):

wtorek - godz. 09.50-11.20

Studia niestacjonarne (on-line): 

24.02.2024 - 09.55-10.40
03.03.2024 - 10.35-11.20
07.04.2024 - 12.40-13.25
13.04.2024 - 09.50-10.35
27.04.2024 - 12.40-13.25
11.05.2024 - 13.30-14.15
02.06.2024 - 13.30-14.15

Konsultacje będą on-line. Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy w celu wygenerowania linku do spotkania.

Istnieje również możliwość konsultacji w innym terminie - proszę o kontakt mailowy

 

Zajmowane stanowiska

  • Kierownik studiów podyplomowych "Sprzedaż i Obsługa Klienta";
  • Przewodnicząca Rady Programowej kierunku studiów "E-commerce";
  • Członek Międzynarodowej Sieci Badawczej European Research Community PGV (ERECO - PGV);
  • Członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

Specjalizacja naukowo-badawcza

Realizowane projekty badawcze:

  • kierownik projektu Innowacje w handlu detalicznym w kierowaniu wartości dla klienta, czas realizacji 2010-2014,  projekt badawczy własny finansowany z Narodowego Centrum Nauki, nr grantu N N112012838;
  • udział w projekcie badań statutowych „Handel detaliczny i usługi w Polsce – perspektywa konsumenta (2016-2017)”, dr hab. G. Maciejewski, prof. UE – kierownik projekt;
  • udział w projekcie badań statutowych „Zmiany modeli konsumpcji żywności w Polsce”, dr hab. G. Maciejewski, prof. UE – kierownik projektu- etap I (2018) i etap II (2019);
  • udział w projekcie badań statutowych „Zachowania podmiotów rynkowych w dobie zrównoważonego rozwoju.”, dr hab. G. Maciejewski, prof. UE – kierownik projektu – etap I (2020) i etap (2021).

Wybrane recenzje:

  • R. Romanowski (red.), Managing Economic Innovations. Ideas and Institutions, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2019.
  • R. Romanowski (red.), Managing Economic Innovations. Methods and Instruments, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 201.
  • B.Borusiak, T.Wanat, Merchandising w handlu stacjonarnym i internetowym, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2020.
  • B.Pierański, Pomiar fizjologiczny w badaniu wewnątrzsklepowych zachowań nabywców. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2020.

Wybrane publikacje

  1. The impact of retail chains on the structure of small towns and rural areas in Poland, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2020, vol. 960, nr art.032026 10 Tytuł własny numeru: 5th World Multidisciplinary Civil Engineering-Architecture-Urban Planning Symposium WMCAU 15-19 June 2020, Prague, Czech Republic; p-ISSN: 1757-8981, e-ISSN: 1757-899X; DOI: 10.1088/1757-899X/960/3/032026 (współautor M.Twardzik.
  2. Opinie studentów na temat konsumpcji mięsa i jej konsekwencji dla środowiska naturalnego, Ekonomia - Wroclaw Economic Review, 2020, t. 26, nr 53 s. 53-64; p-ISSN: 2084-4093; DOI: 10.19195/2658-1310.26.3.4 (współautor B.Borusiak).
  3. Bezpieczeństwo żywności - perspektywa przedsiębiorstwa i konsumenta, w: A. Dąbrowska (red.) Bezpieczeństwo konsumentów na rynku żywności. Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020, s. 95-106; p-ISBN: 978-83-8030-351-5.
  4. Innowacje w badaniach zachowań klientów w przestrzeni wewnątrzsklepowej, w: K. Mazurek-Łopacińska, M.Sobocińska (red.) Badania marketingowe w gospodarce cyfrowej, Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2020, s. 99-110; p-ISBN: 978-83-7695-838-5.
  5. Sustainable development as a factor differentiating consumer behavior. The case of Poland, European Research Studies Journal; 2021, vol. 24  DOI: 10.35808/ersj/2392 (współautorzy G. Maciejewski, M. Malinowska, M. Kucia, B. Kolny).
  6. Sustainable development concept and creation of innovative business models by retail chains, International Journal of Retail and Distribution Management, 2019, Vol. 47 s. 2-18; p-ISSN: 0959-0552, DOI: 10.1108/IJRDM-04-2017-0071, (współautorzy K. Bilińska-Reformat, M. Twardzik, L. Dolega).
  7. Innowacje w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych, w: J.Szwacka – Mokrzycka, M.Lemanowicz (red.) Marketing w strategiach rozwojowych podmiotów rynkowych, Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2019, S. 9-24 p-ISBN: 978-83-7583-915-9; (współautor M.Malinowska).
  8. Trends in Y generation's behaviour on the food market, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2019, nr 22 (71) s. 106-119, p-ISSN: 2081-3430, e-ISSN: 2544-0640; DOI: 10.22630/PEFIM.2019.22.71.29 (współautor M.Malinowska).
  9. Pokolenie Y na rynku żywności - perspektywa placówek gastronomicznych. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2020, vol. 20, no. 1 s. 40-51; p-ISSN: 2081-6960, e-ISSN: 2544-0659; DOI: 10.22630/PRS.2020.20.1.4 (współautor M.Malinowska).
  10. CSR jako obszar badań - wymiary, tendencje, w: M.Drzazga (red.) Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) - perspektywa marketingu. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2019, s. 11-22, p-ISBN: 978-83-7875-534-0, e-ISBN: 978-83-7875-535-7; (współautor M.Malinowska).
  11. Wirtulizacja obsługi klienta w handlu detalicznym perspektywa przedsiębiorstwa i klienta, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2019, t. 20, z. 12, cz. 1 s. 141-156, Tytuł własny numeru: Agile commerce - adaptacja technologii wobec zmienności świata / red. Ł. Sułkowski, K. Kolasińska-Morawska, P. Morawski; p-ISSN: 2543-8190; (współautor M.Malinowska).
  12. Sustainability in retailing. A study of consumer intentions regarding involvement in charity shop activities, Studia Periegetica, 2019, nr 1 (25) s. 65-85; Tytuł własny numeru: Współczesne wyzwania rozwoju miast i regionów = Contemporary challenges of cities and regions development / red. nauk. A. Bernaciak; p-ISSN: 1897-9262, DOI: 10.26349/st.per.0025.05 (współautor B.Borusiak).
  13. Food in retailers' commercial offer - possibilities of building relationships with consumers, Olsztyn Economic Journal, 2019, nr 14 (3) s. 313-324; p-ISSN: 1897-272, e-ISSN: 2083-4675, DOI: 10.31648/oej.4375.
  14. Multichannel Retailing - Consumer's and Retailer's Perspective, Handel Wewnętrzny w Polsce, 2015, s. 59-172, p-ISSN: 1899-7988.
  15. The retail trade in Europe - diagnosis and future perspectives. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, p-ISBN: 978-83-7875-255-4; (współautorzy M. Kucia, G. Maciejewski, M.Malinowska, A. Stolecka-Makowska).
  16. The role of knowledge diffusion in retail chains innovation. Handel Wewnętrzny, 2015, nr 5 (358) s. 51-61, p-ISSN: 0438-5403 (współautor K.Bilińska-Reformat)
  17. Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2014.
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3