Przejdź do menu Przejdź do treści
Photo of Dorota  Marquardt

drDorota Marquardt

Bogucicka 3
Budynek: A; pok. 205
40-226Katowice

Konsultacje:

Semestr letni 2023/2024  -  on-line, wtorki 09:30-11:20
Proszę o wcześniejsze potwierdzenie obecności wiadomością e-mail. 

Dydaktyka (prowadzone przedmioty)

  • Analiza dyskursu medialnego
  • Warsztat dziennikarski: dziennikarstwo internetowe
  • Warsztat dziennikarski: dziennikarstwo prasowe
  • Korekta i redakcja tekstu

Zajmowane stanowiska

  • Pełnomocnik Dziekana Wydziału Informatyki i Komunikacji ds. kontaktów ze szkołami
  • Członek Rady Wydziału Informatyki i Komunikacji

Specjalizacja naukowo-badawcza

  • Analiza dyskursu
  • Media internetowe
  • Językoznawstwo korpusowe
  • Sztuczna inteligencja (przetwarzanie języka naturalnego), argumentacja, dialogi

Publikacje

D. Marquardt, Struktura dialogu z chatbotem w ujęciu mediolingwistycznym, „Kultura – Media – Teologia”, nr 54/2023.

M.Wieczorek-Kosmala, D. Marquardt, J.Kurpanik (2021) Drivers of Sustainable Performance in European Energy Sector, “Energies”, 14 (21), art No 7055, DOI: 10.3390/en14217055.

D. Marquardt, Dyskurs organizacyjny i analiza komunikacji w organizacji [w:] Analiza i projektowanie komunikacji cyfrowej w organizacji, red. J. Gołuchowski, Katowice 2020.

D. Marquardt, Linguistic aspects of fake news identification automation, “Mediatization Studies”, 2019.

D. Marquardt, A. Losa-Jonczyk, Awareness of the functioning of media messages and the ability to recognize fake news by Polish students [w:] Megatrends and Media, Trnava 2019.

D. Marquardt, B. Filipczyk, J. Gołuchowski, J. Paliszkiewicz, Building Public Trust in Social Media [w:] Managing Public Trust, red. B. Kożuch, S.J. Malaga, J. Paliszkiewicz, Palgrave Macmillan, Cham 2018.

J. Gołuchowski, D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, Building trust in CSR reports [w:] Intuition, Trust, and Analytics, red. Jay Liebowitz, Joanna Paliszkiewicz, Jerzy Gołuchowski, CRC Press, 2018.

D. Marquardt, J. Gołuchowski, T. Marquardt, Argumentative economic discourse in the media based on the examples of blogs devoted to the topic of mining [w:] Media economics. Economic issues un the media, red. B. Nierenberg, J. Gołuchowski, A. Pethe, M. Łuczak, M. Barańska, D. Marquardt, PWN, Warszawa 2018.

D. Marquardt, A. Losa-Jonczyk, Interaktywność w mediach społecznościowych polskich firm energetycznych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2018.

D. Marquardt, Komunikowanie założeń zarządzania zasobami ludzkimi w raportach CSR banków działających w Polsce. Analiza z wykorzystaniem ram interpretacyjnych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 2018.

D. Marquardt, Półautomatyczne wydobywanie medialnego obrazu świata z wydań elektronicznych czasopism na przykładzie obrazu Śląska w „Rzeczpospolitej”, „Zeszyty Ekonomiczne”, 2018.

D. Konieczna, Analiza dyskursu argumentacyjnego na przykładzie komentarzy blogowych [w:] Teorie komunikacji i mediów 10, Wrocław 2017.

J. Gołuchowski, D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, Building trust in CSR reports [w:] Intuition, Trust, and Analytics, red. Jay Liebowitz, Joanna Paliszkiewicz, Jerzy Gołuchowski, CRC Press, 2017.

D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, J. Gołuchowski, T. Marquardt, The image of the polish mining industry in the blogosphere in 2015 [w:] Marketing Identity. Brands we lowe – part II, Faculty of Mass Media Communication, Trnava 2016.

J. Gołuchowski, D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, Pragma-dialektyczna analiza dyskursu argumentacyjnego dotyczącego społecznej odpowiedzialności mediów w polskojęzycznych tekstach naukowych [w:] Public relations w perspektywie naukowej, red. A. Adamus-Matuszyńska, Katowice 2016.

J. Gołuchowski, D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, Zarys koncepcji dyskursywnego badania blogosfery [w:] Język a media. Zjawiska komunikacyjne we współczesnych mediach, red. B. Skowronek, E. Horyń, A. Walecka-Rynduch, Collegium Columbinum, Kraków 2015.

D. Konieczna, Analiza dyskursu. W poszukiwaniu tożsamości współczesnej młodzieży, CeDeWu, Warszawa 2014.

D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, Narracje i argumentacje o Śląsku i Ślązakach w przestrzeni internetowej na przykładzie dyskusji wokół wystawy stałej o historii Górnego Śląska w Muzeum Śląskim [w:] Porządkowanie wolności. 25 lat Śląska w mediach, red. M. Łuczak, A. Pethe, Katowice 2014.

J. Gołuchowski, D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, Uwarunkowania i perspektywy informatyzacji analizy współczesnego dyskursu medialnego [w:] (KO)media. Konteksty dyskursu medialnego, red. J. Gołuchowski, D. Konieczna, K. Zdanowicz-Cyganiak, CeDeWu, Warszawa 2014.

D. Konieczna, Polski dyskurs internetowy na przykładzie blogów publicystycznych [w:] (KO)media. Konteksty dyskursu medialnego, red. J. Gołuchowski, D. Konieczna, K. Zdanowicz-Cyganiak, CeDeWu, Warszawa 2014.

J. Gołuchowski, D. Konieczna, A. Losa-Jonczyk, Pozyskiwanie wiedzy z tekstów naukowych z wykorzystaniem analizy argumentacji i metod pragma-dialektycznej analizy dyskursu [w:] Wpływ wiedzy na sukces w organizacji w nowej gospodarce, red. E. Skrzypek, Lublin 2014.

D. Konieczna, Języki i gramatyki formalne [w:] Inżynieria wiedzy 2, red. J. Gołuchowski, Difin, Warszawa 2012.

D. Konieczna, Charakterystyka języka naturalnego i jego analiza [w:] Inżynieria wiedzy 2, red. J. Gołuchowski, Difin, Warszawa 2012.

D. Konieczna, Socjolingwistyczne aspekty kształtowania tożsamości przez młodzież na przykładzie powieści „Nie uderzy żaden piorun” Dominiki Ożarowskiej [w:] Idea przemiany 3. Zagadnienia literatury, kultury, języka i edukacji, Wyd. WSLwCz, Częstochowa 2011.

Dodatkowe

  • Certyfikowany tutor
  • Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3