Przejdź do menu Przejdź do treści

dr hab.Andrzej Bajdak, prof. UE

Kierownik Katedry
Bogucicka 3a
Budynek: A; pok. 226A
40-226Katowice

Konsultacje:

Terminy konsultacji w semestrze letnim, w roku akademickim 2023/2024

środa godz. 18.00-19.30
Konsultacje odbędą się w formie zdalnej. Proszę o wcześniejsze mailowe zgłoszenie chęci spotkania na adres: andrzej.bajdak@uekat.pl Link do spotkania będzie wysłany umówionym studentom.

Zajmowane stanowiska

  • Kierownik Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych
  • Prodziekan Kolegium Studiów

Realizowane projekty naukowo - badawcze

  • Komunikacja marketingowa polskich przedsiębiorstw na rynkach zintegrowanej Europy - kierownik projektu (2011-2012)
  • Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw - kierownik projektu (2013-2015)
  • Technologie mobilne w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw Technologie mobilne w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw - kierownik projektu (2016-2018)
  • Media społecznościowe w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw i instytucji (2019-2021)
  • Społeczna odpowiedzialność mediów społecznościowych oraz wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikowaniu działań organizacji z zakresu społecznej odpowiedzialności (2022-2024)

Specjalizacja naukowo-badawcza

  1. Zachowania nabywców na rynku instytucjonalnym
  2. Marketing w Internecie
  3. Komunikacja marketingowa

Publikacje (wybrane)

  1. Internet w marketingu, praca zbiorowa pod red. A. Bajdaka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
  2. Badania marketingowe w Internecie, praca zbiorowa pod red. K. Karcz i A. Bajdaka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2004.
  3. Preferencje nabywców instytucjonalnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2005.
  4. Relationship marketing in micro and small enterprises and local authorities – international comparison, ed. A. Bajdak, R. Lukášová, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2009.
  5. Marketing Communication Strategies of Polish Enterprises In EU Markets (Chosen Aspects). ЛОГІСТИКА. BІСНИК, НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ  “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”, Wydawnictwo Politechniki Lwowskiej, Lwów 2013, Nr. 762 (współautor U. Janeczek).
  6. Komunikacja marketingowa – współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, [red]. A. Bajdak, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Wydziałowe, nr 140, UE w Katowicach, Katowice 2013.
  7. Nowe media w komunikacji przedsiębiorstw z klientami, [w:] Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, [red.] A. Czubała, P. Hadrian, J. W. Wiktor, PWE, Warszawa 2014.
  8. Konsumenci wobec wykorzystywania nowych mediów w komunikacji marketingowej. "Marketing i Rynek" 2014, nr 4.
  9. Marketing Communications – selected issues. Edited by Andrzej Bajdak. Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Wydziałowe nr 205, UE w Katowicach, Katowice 2014
  10. Marketing automation – systemy wspierające prace sprzedawców na rynku b2c, "Marketing i Rynek" 2015, nr 8.
  11. Pokolenie Y wobec reklamy mobilnej, "Marketing i Rynek" 2018, nr 4 (współautor U. Janeczek).
  12. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej polskich przedsiębiorstw - wybrane zagadnienia, [w:] Marketing. Koncepcje i doświadczenia [red.] H. Mruk, A. Sawicki, Wydawnictwo "Bernardinum", Pelplin 2021 (współautor U. Janeczek).
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3