Przejdź do menu Przejdź do treści
zdjęcie Anny Adamus-Matuszyńska

dr hab.AnnaElżbietaAdamus-Matuszyńska, prof. UE

Profesor UE
1 Maja 47
Budynek: N; pok. 217
40-287Katowice

Konsultacje:

Konsultacje w semestrze letnim, w roku akademickim 2023/2024

studia stacjonarne

piątki godz. 9.50-11.20 pok. 217 bud. N

studia niestacjonarne

26 .05. 2024 godz. 16.15 - 17.00  online: https://meet.google.com/sre-boeg-bnq

Zajmowane stanowiska

  • profesor UE Katowice

Realizowane projekty naukowo - badawcze

  • Symbole religijne w identyfikacji wizualnej polskich miast (wspólnie z dr hab. Grzegorzem Polokiem, prof. UE oraz Dr Piotrem Dzikiem z ASP).
  • Zmiany w komunikowaniu oraz preferowanych wartościach pracy z perspektywy różnych pokoleń (wspólnie z dr hab. Izabelą Marzec, prof. UE w Katowicach).
  • Metody i techniki komunikowania się pokolenia Z w organizacji i z organizacją (Badania z zespołem naukowym Akademii Górnośląskiej).
  • Marka w polskim marketingu terytorialnym (wspólnie z dr Piotrem Dzikiem z ASP).

Specjalizacja naukowo-badawcza

  • Komunikowanie społeczne i media
  • Public relations

Publikacje (wybrane)

  1. Koncepcja człowieka i społeczeństwa w myśli filozoficznej Juliana Ochorowicza. BLACK ANTLERS, Gdynia-Kraków 2018, ISBN 978-83-950609-0-8.
  2. Konflikt społeczny w świetle współczesnych teorii. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Katowice 2019.
  3. Welcome signs’ in public space: separation and identity. (P. Dzik co-author). „On the w@terfront”, Polish Research Centre. Universitat de Barcelona, vol. 61, no. 4/2019, s. 3 – 16; ISBN 1139-7365.
  4. A Systemic Approach to City Image Building. The Case of Katowice City. (J. Michnik, ks. G. Polok współautorzy). Sustainability 2019, 11(16), 4470, doi.org/10.3390/su11164470.
  5. Praktyka public relations w czasach postprawdy, fake newsów i hejtu. (R. Maćkowska, współautor) [w:] Standardy profesjonalnego public relations. Pod red. J. Olędzkiego. Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2020, s. 231 – 251. ISBN 978-83-8090-822-2.
  6. Visual component of destination brands as a tool for communicating sustainable tourism offer (współautorzy: P. Dzik, J. Michnik, G. Polok), “Sustainability” 2021, vol. 13, iss. 2, “Special Issue Sustainable Business Models in Tourism”.
  7. A. Adamus-Matuszyńska, P. Dzik, (2021). A 'White' Country for 'White' People. Poland in Tourism Promotional Videos of Regions and Metropolitan Cities [In:] Audiovisual Tourism Promotion. A Critical Overview, ed. Diego Bonelli, Alfio Leotta, Singapore: Palgrave Macmillan, 2021; p-ISBN: 978-981-16-6409-0; e-ISBN: 978-981-16-6410-6.
  8. A. Adamus-Matuszyńska, P. Dzik, (2022). Analiza porównawcza tożsamości wizualnej marek terytorialnych województw wielkopolskiego i śląskiego, „Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna”, nr 62 s. 239-258.
  9. Double Visual Identity of the Place Brand: Coat of Arms and Logo. The Case of Poland. (Piotr Dzik, co-author). W: Uniting Marketing Efforts for the Common Good - A Challenge for the Fourth Sector. Selected Papers from XXI International Congress on Public and Nonprofit Marketing (IAPNM 2022), Braga, Portugal / ed. Ana Maria Soares, Beatriz Casais, Cham : Springer, 2023, s. 103-130.
  10. The Place as a Brand. Theory and Practise of the Place Branding (Piotr Dzik, co-author), Economics and Culture, 2023, vol. 20, iss. 1 s. 18-29.

Zainteresowania

Naukowe:

  • przyczyny i metody rozwiązywania konfliktów społecznych
  • tożsamość wizualna marek terytorialnych

Prywatne:

  • historia sztuki
  • film, szczególnie polska kinematografia

Dodatkowe

Trener i konsultant agencji public relations, firm doradczych i szkoleniowych w zakresie public relations, zarządzania i komunikowania.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3