Etapy rekrutacji dla osób z maturą zdawaną za granicą

Wejdź na stronę www.irk.ue.katowice.pl

Wypełnij formularz rekrutacyjny swoimi danymi i wybierz interesujący Cię kierunek studiów. Możesz wybrać jeden kierunek główny, który interesuje cię najbardziej i dwa dodatkowe kierunki, które będą traktowane, jako alternatywne. Pamiętaj, kwalifikacja na studia odbędzie się w oparciu o kolejność kierunków jaką zaznaczysz.

W razie problemów sprawdź najczęściej zadawane pytania w sprawie systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów

Jeżeli jesteś kandydatem posiadającym obywatelstwo inne niż polskie i chcesz aplikować na studia w języku angielskim, postępuj zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie dotyczącej rekrutacji na programy anglojęzyczne.

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł na indywidualny numer konta widoczny w systemie.

Jeśli to możliwe, nie czekaj z wpłatą do ostatniego dnia rekrutacji. Opłatę uważa się za wpłaconą w momencie wpływu pieniędzy na konto Uniwersytetu (w systemie IRK pojawi się informacja). Opłata nie jest księgowana automatycznie, dlatego może upłynąć do 5 dni, nim informacja o jej zaksięgowaniu pojawi się w systemie IRK. Jeżeli po tym czasie na twoim koncie w systemie IRK nadal nie będzie informacji o zaksięgowaniu opłaty, prześlij potwierdzenie dokonania przelewu na adres rekrutacja@ue.katowice.pl podając informacje, kogo dotyczy sprawa lub zabierz je ze sobą podczas składania dokumentów.

UWAGA! Opłata rekrutacyjna, którą wnosi kandydat to opłata za proces rekrutacyjny. W ramach tej opłaty Kandydaci mogą w podaniu elektronicznym wybrać kierunek główny oraz dwa kierunki alternatywne

Zeskanuj wymagane dokumenty:

  • oryginał świadectwa ukończenia szkoły średniej oraz dokument z ocenami;
  • tłumaczenie przysięgłe ww. świadectwa na język polski lub angielski;

Wyślij skany powyższych dokumentów na adres rekrutacja@ue.katowice.pl. Pracownicy działu rekrutacji przeliczą odpowiednio Twoje wyniki i zamieszczą je na Twoim koncie kandydata w systemie IRK.

Zdjęcie dostarczone elektronicznie powinno mieć rozmiary co najmniej 300 x 375 pikseli. Wymagany jest format JPG. Maksymalny rozmiar pliku ze zdjęciem to 1 megabajt.

Zdjęcie powinno być wykonane na jednolitym jasnym tle, mieć dobrą ostrość oraz odwzorowywać naturalny kolor skóry, obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków tak, aby twarz zajmowała 70-80% zdjęcia, pokazywać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiać osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami - o ile nie występują przesłanki, o których mowa w art. 29 ust. 2-4 Ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 o dowodach osobistych (Dz. U. nr. 167 poz 1131).

Kliknij jeśli masz kłopot z wgraniem zdjęcia do systemu i skorzystaj z naszego programu do kadrowania!

  1. Podanie na studia wydrukowane z systemu – nie zapomnij podpisać go w wyznaczonych miejscach. Podanie, które nie będzie podpisane, nie zostanie przyjęte.

  2. Oryginał świadectwa dojrzałości oraz oceny (sprawdź, czy Twoje świadectwo jest uznawane w Polsce, oraz czy wymagana jest jego legalizacja).

  3. Tłumaczenie przysięgłe ww. świadectwa na język polski lub angielski.

  4. Zaświadczenie potwierdzające, że posiadane wykształcenie uprawnia do kontynuowania nauki na studiach wyższych (licencjackich/I stopnia) w kraju jego uzyskania (wymagane tylko w przypadku, kiedy nie ma takiej informacji na świadectwie).

  5. Dokument tożsamości, który przedstawisz do wglądu.

  6. Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego – jeśli kierunek prowadzony jest w języku angielskim.

  7. Oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji - jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią. Pobierz oświadczenie w j. polskim lub j. angielskim.

Kserokopie dokumentów będzie można wykonać nieodpłatnie w punkcie ksero w miejscu pracy Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.

Komplet dokumentów umieść w białej, tekturowej, wiązanej teczce.

Naklejkę na teczkę pobierz z systemu IRK, wytnij zgodnie z instrukcją i naklej na teczkę.

Sprawdź w terminarzu dni i godziny pracy Zespołu Sekretarzy Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej i złóż komplet dokumentów:

  • NA STUDIA W KATOWICACH
    Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych (IV poziom)
    ul. Bogucicka 5, 40-287 Katowice

  • NA STUDIA W RYBNIKU
    ul. Rudzka 13c, 44-200 Rybnik, pokój 1.3
    tel. 32 432 9850, 32 432 9851

Pamiętaj, że dokumentów nie musisz składać osobiście! (szczegóły poniżej)

Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone po jej zakończeniu.

W systemie IRK pojawi się informacja o wyniku przyjęcia na studia. Otrzymasz wiadomość mailem z informacją o wyniku przyjęcia na studia, na adres podany podczas rejestracji. 

Ważne informacje

  • Pamiętaj! Podanie wyników z dwóch przedmiotów jest konieczne dla każdego wybranego kierunku w podaniu.
  • Jeśli nie możesz dostarczyć dokumentów osobiście – nie musisz. Dokumenty, może przynieść za Ciebie rodzic lub inna wskazana przez Ciebie osoba. Uczelnia nie wymaga upoważnienia do złożenia dokumentów. Pamiętaj jednak, aby dokumenty w teczce były kompletne i podpisane we wszystkich wymaganych miejscach.

  • Za udokumentowaną znajomość języka angielskiego na poziomie B2 uznaje się:

    • zdanie matury z języka angielskiego na poziomie podstawowym (z wynikiem, co najmniej 80%) lub rozszerzonym (z wynikiem, co najmniej 55%);
    • lub zdanie matury międzynarodowej/europejskiej w języku angielskim;
    • lub świadectwo dojrzałości wydane przez szkołę, w której zajęcia były prowadzone w języku angielskim;
    • lub ukończenie studiów prowadzonych w języku angielskim;
    • lub przedłożenie dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 [zapoznaj się z listą certyfikatów].

Kontakt

Informacji o naborze na studia I i II stopnia udziela Dział Rekrutacji  

ul. Bogucicka 5, Katowice
Budynek CNTI, pokój 2/17
tel. +48 32 257-7152, +48 32257-7012
e-mail: rekrutacja@ue.katowice.pl