Menedżer sprzedaży
dwa semestry (160 godzin)
OPIS STUDIÓW
Studia pozwalają na zdobycie wiedzy oraz wykształcenie umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania sprzedażą. Umożliwiają pozyskanie wiedzy niezbędnej do kształtowania strategii i planów sprzedaży oraz projektowania działań służących ich skutecznej realizacji. Studia dają możliwość rozwijania umiejętności w zakresie negocjacji i technik sprzedaży oraz techniki i organizacji handlu. Służą wykształceniu kluczowych kompetencji do zarządzania zespołem sprzedażowym.
Studia pozwalają również na pozyskanie wiedzy i wykształcenie umiejętności niezbędnych do oceny klientów, projektowania procesu ich obsługi oraz zarządzania relacjami z klientami. Umożliwiają wykształcenie umiejętności niezbędnych do przygotowania i wdrożenia rozwiązań w zakresie komunikacji w biznesie oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w sprzedaży. Studia pozwalają na kształtowanie i rozwijanie umiejętności interpersonalnych niezbędnych w zarządzaniu sprzedażą.
Dzięki realizacji zajęć zarówno przez pracowników uczelni, jak i praktyków stanowią platformę wymiany wiedzy i doświadczeń.
ADRESACI
Uczestnikiem studiów podyplomowych „Menedżer sprzedaży” może być każdy absolwent wyższej uczelni o dowolnym profilu i specjalności. Studia kierowane są do osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę i zdobyć umiejętności menedżerskie niezbędne w zarządzaniu sprzedażą, a w szczególności do tych, którzy zarządzają lub planują zarządzać sprzedażą, pracowników działów sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta.
KORZYŚCI
• Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu strategii i planów sprzedaży, negocjacji handlowych oraz technik sprzedaży, norm i zasad obsługi klienta oraz kształtowania komunikacji w biznesie,
• Wykształcenie umiejętności z zakresu analizowania rynku i prognozowania sprzedaży, przygotowania i prowadzenia negocjacji handlowych, wykorzystania technik sprzedaży, oceny klientów i ich segmentacji, opracowywania procesu obsługi klienta, przygotowania i wdrożenia rozwiązań w zakresie komunikacji w biznesie oraz zarządzania zespołem sprzedażowym,
• Absolwent studiów posiada umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania sprzedaży w działalności przedsiębiorstwa. Jest przygotowany do identyfikacji i rozwiązywania problemów związanych z zawodem menadżera sprzedaży oraz handlowca,
• Studia są okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.
DOKUMENT KOŃCOWY (certyfikaty i uprawnienia)
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
ZAŁOŻENIA STUDIÓW
• Zdobycie profesjonalnych kwalifikacji menedżerskich w zakresie sprzedaży,
• Przygotowanie do kierowania działem sprzedaży, działem obsługi klienta, zespołem sprzedażowym,
• Zdobycie wiedzy i umiejętności pozwalających na przygotowanie i realizację projektów z zakresu sprzedaży,
• Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów decyzyjnych i realizacji samodzielnych projektów w obszarze sprzedaży,
• Przygotowanie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Zajęcia są prowadzone metodami aktywizującymi w formie wykładów wzbogaconych prezentacjami multimedialnymi, zajęć warsztatowo-treningowych, studiów przypadku oraz projektów.
PROGRAM STUDIÓW
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|
1 | Komunikacja interpersonalna | - | 12 | 2 |
2 | Badania rynku | 8 | 8 | 2 |
3 | Strategie i plany sprzedaży | 8 | 8 | 3 |
4 | Technika i organizacja handlu | 8 | 8 | 3 |
5 | Nowoczesne technologie w sprzedaży | 4 | 4 | 2 |
6 | Menedżer sprzedaży - zarządzanie zespołem sprzedażowym | 8 | 8 | 3 |
7 | Negocjacje | 6 | 10 | 3 |
8 | Techniki sprzedaży | 6 | 10 | 3 |
9 | Obsługa klienta | 4 | 4 | 2 |
10 | Zarządzanie relacjami z klientami | 7 | 7 | 3 |
11 | Komunikacja w biznesie | 8 | 8 | 3 |
12 | Merchandising | 3 | 3 | 1 |
Razem | 70 | 90 | 30 |
ORGANIZACJA STUDIÓW (cykl zajęć i miejsce ich odbywania)
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (10 weekendów, najczęściej co dwa tygodnie) w godzinach 9.00-15.30
KRYTERIA UKOŃCZENIA STUDIÓW
Aktywny udział w zajęciach (w przypadku nieobecności dodatkowe zadania w celu nadrobienia zaległości), minimalna frekwencja na zajęciach to 80%. Test zaliczeniowy z modułów realizowanych w pierwszym semestrze; egzamin ustny z modułów realizowanych w drugim semestrze.
KADRA DYDAKTYCZNA
Kadrę wykładowców i trenerów stanowią pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach posiadający duże doświadczenie praktyczne oraz praktycy z zakresu zarządzania sprzedażą, psychologii i negocjacji.
KIEROWNIK STUDIÓW
dr hab. Barbara Kucharska, prof. UE e-mail: barbara.kucharska@ue.katowice.pl
CZESNE w roku akademickim 2020/2021
- 3450 zł (przy płatności w dwóch ratach)
- płatność jednorazowa - wysokość czesnego zostaje pomniejszona o 100 zł
- płatność w 4,6 lub 8 ratach: wysokość czesnego wzrasta o 100 zł