Kierunki studiów podyplomowych w Kolegium Ekonomii

Akademia menedżera

Akademia Menedżera to studia podyplomowe dla doświadczonych menedżerów, początkujących szefów oraz przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Wyróżnia je m.in.: koncentracja na kluczowych dla menedżera umiejętnościach miękkich (np. rekrutacji, motywowania czy coachingu) oraz rozwój inteligencji emocjonalnej i interpersonalnej słuchaczy. Ważną klamrę „Akademii Menedżera” stanowi przekazanie słuchaczom kompleksowego raportu kompetencyjnego (Master Person Analysis) oraz indywidualny „personal branding” (warsztat pozycjonowania swoich kompetencji na rynku pracy).

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
160 2 Kolegium Ekonomii 3700 zł

Audyt i kontrola wewnętrzna w biznesie i administracji publicznej

Współcześnie w wielu organizacjach zmiany poprzedzają badania o charakterze audytowym, dlatego istnieje potrzeba kształcenia specjalistów w tym obszarze. Audyt i kontrola wewnętrzna w organizacji są dzisiaj nie tylko potrzebą, ale jednocześnie ważną koniecznością wymagającą realizacji zgodnie z istniejącymi w tym zakresie standardami. Studia podyplomowe Audyt i kontrola wewnętrzna w biznesie i administracji publicznej stanowią odpowiedź na tą potrzebę oraz szansę dla wielu ludzi na rozwój swoich kwalifikacji i kompetencji w tym kierunku.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
176 2 Kolegium Ekonomii 3950 zł

Bezpieczeństwo i ochrona cyberprzestrzeni

Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w komórkach IT w zakresie kreowania właściwej polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego, tworzenia bezpiecznego środowiska gromadzenia i przesyłania danych, zgodnie z przyjętymi standardami oraz nabytymi umiejętnościami praktycznymi. Program studiów oparty jest na wymaganiach międzynarodowych kwalifikacji pełnomocnika ds. cyberprzestępczości oraz doświadczeniach z międzynarodowej i polskiej praktyki w tym zakresie.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
184 2 Kolegium Ekonomii 4700 zł

Chiny - biznes i prawo

Celem studiów jest przygotowanie przedsiębiorców i menedżerów firm prowadzących i/lub chcących prowadzić biznes z Chinami. Całościowa problematyka studiów uwzględnia założenia projektu „Nowego Jedwabnego Szlaku 16 + 1” i obejmuje zagadnienia pozwalające poznać partnera chińskiego. Polskie rynki i polscy przedsiębiorcy są dzisiaj w fazie budowania i poszukiwania zbytu a często mali i średni przedsiębiorcy mają utrudniony dostęp do informacji o tym, gdzie mogą jeszcze inwestować oraz gdzie mogą zbywać swoje produkty.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
196 2 Kolegium Ekonomii 3800 zł

CSR - Społeczna odpowiedzialność organizacji

Podstawowym celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do opracowywania, wdrażania i ewaluowania strategii społecznej odpowiedzialności w organizacjach. Drugim istotnym celem proponowanych studiów jest wyposażenie studentów w praktyczne narzędzia wdrażania CSR w firmie oraz uświadomienie roli CSR w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy na rynku. Ostatnim jest przygotowanie słuchaczy do opracowania raportu społecznego dla potrzeb organizacji.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
152 2 Kolegium Ekonomii 2750 zł

Handel transgraniczny na rynku elektronicznym

Jest to pierwszy w Polsce specjalistyczny program studiów dotyczący ekspansji na rynki zagraniczne w kanale e-commerce. Jego misją jest uświadomienie i pokonanie barier, które ograniczają, a czasami wręcz uniemożliwiają prowadzenie handlu transgranicznego (cross-border e-commerce). Internet jest siecią globalną, ale tylko w znaczeniu technicznym i nie zlikwidował różnic językowych, kulturowych, prawnych, infrastrukturalnych czy walutowych dla działalności międzynarodowej. Wszystkie te bariery nadal istnieją, a nawet stały się bardziej istotne w elektronicznym zawieraniu transakcji z podmiotami zagranicznymi, gdyż brak bezpośredniego kontaktu istotnie utrudnia zdobycie zaufania i budowanie relacji. Prowadzenie handlu transgranicznego tylko pozornie nie różni się od krajowego e-commerce. W rzeczywistości natomiast wymaga szczególnej wiedzy i kompetencji w zdobywaniu klientów zagranicznych i prowadzenia bezpiecznego pod względem prawnym biznesu.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
160 2 Kolegium Ekonomii 3150 zł

Handel zagraniczny

Celem studiów jest zapoznanie oraz udoskonalenie umiejętności słuchaczy w zakresie prowadzenia transakcji w handlu zagranicznym oraz sposobów zaistnienia i funkcjonowania na rynkach międzynarodowych.

Studia są przeznaczone dla specjalistów przedsiębiorstw o różnym profilu (produkcyjnym, handlowym, usługowym), które działają na rynkach zagranicznych lub przygotowują się do funkcjonowania w skali międzynarodowej oraz osób chcących poszerzyć swoją wiedzę.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
176 2 Kolegium Ekonomii 4000 zł

Inwestowanie na rynku Forex

Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom wiedzy i umiejętności wspomagających procesy inwestycyjne na międzynarodowym rynku walutowym (Forex). Rynek Forex jest jednym z najsilniej rozwijających się w ostatnich latach rynków, który przyciąga znaczną liczbę inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.

Cechą charakterystyczną programu jest orientacja na zajęcia warsztatowe z zakresy doskonalenia umiejętności inwestycyjnych i lepszego zrozumienia mechanizmów rynkowych.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
172 2 Kolegium Ekonomii 3850 zł

Marketing i public relations

Studia umożliwiają zdobycie wiedzy dotyczącej najnowszych osiągnięć w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej. Pozwalają na uzupełnienie wiedzy w zakresie budowy strategii marketingowej, wykorzystania instrumentów marketingu-mix oraz projektowania badań marketingowych. Studia kształtują i rozwijają umiejętności interpersonalne, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Dają także możliwości nawiązywania nowych kontaktów biznesowych oraz networkingu. Studia wyjaśniają zasady budowania programu marketingowego i public relations, a praktyczne przekazanie doświadczeń i wiedzy badaczy marketingu i public relations umożliwia kompleksowe podejście do studiowanej problematyki. Studia dostarczają umiejętności działania na rynku zgodnie z zasadami marketingowymi, w tym w zakresie właściwego kształtowania relacji z podmiotami otoczenia.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
160 2 Kolegium Ekonomii 3250 zł

Menedżer e-commerce i social media

Handel elektroniczny to obszar działalności przedsiębiorstw, który wciąż zyskuje na znaczeniu, nie jest traktowany jako dodatek ani eksperyment, ale istota działalności mający na celu pozyskanie klientów i ich lojalności. Handel elektroniczny to potencjalne źródło generowania przychodów zarówno dla przedsiębiorstw internetowych jak i dla tych które traktują handel elektroniczny jako dodatkowy kanał dystrybucji produktów. Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia działań handlowych w Internecie oraz wykorzystania mediów społecznościowych zgodnie z oczekiwaniami stawianymi przedsiębiorstwom w dobie gospodarki elektronicznej.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
160 2 Kolegium Ekonomii 3600 zł

Menedżer kultury

Kultura rozumiana i interpretowana jest w różny sposób. Terminem kultura najczęściej określa się całokształt duchowego i materialnego dorobku społeczeństwa. Kultura to również charakterystyczne dla danego społeczeństwa wzory postępowania, także to, co w zachowaniu ludzkim jest wyuczone, w odróżnieniu od tego, co jest biologicznie odziedziczone. Dorobek kulturalny polskiego społeczeństwa, jest niezwykle bogaty i cenny. Dorobek ten tworzyło i tworzy wiele osób skupionych wokół instytucji kulturalnych. Zarządzanie tymi instytucjami wymaga od menedżerów specyficznych umiejętności łączenia świata artystycznego ze światem biznesu, poznania i zrozumienia mechanizmów funkcjonowania na rynku kultury.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
154 2 Kolegium Ekonomii 3450 zł

Menedżer sprzedaży

Studia pozwalają na zdobycie wiedzy oraz wykształcenie umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania sprzedażą. Umożliwiają pozyskanie wiedzy niezbędnej do kształtowania strategii i planów sprzedaży oraz projektowania działań służących ich skutecznej realizacji. Studia dają możliwość rozwijania umiejętności w zakresie negocjacji i technik sprzedaży oraz techniki i organizacji handlu. Służą wykształceniu kluczowych kompetencji do zarządzania zespołem sprzedażowym.

Studia pozwalają również na pozyskanie wiedzy i wykształcenie umiejętności niezbędnych do oceny klientów, projektowania procesu ich obsługi oraz zarządzania relacjami z klientami. Umożliwiają wykształcenie umiejętności niezbędnych do przygotowania i wdrożenia rozwiązań w zakresie komunikacji w biznesie oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w sprzedaży. Studia pozwalają na kształtowanie i rozwijanie umiejętności interpersonalnych niezbędnych w zarządzaniu sprzedażą.

Dzięki realizacji zajęć zarówno przez pracowników uczelni, jak i praktyków stanowią platformę wymiany wiedzy i doświadczeń.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
160 2 Kolegium Ekonomii 3300 zł

Projekty w obszarze HR

Studia mają nauczyć – obok regularnego realizowania działań personalnych - realizowania projektów zorientowanych na podwyższanie produktywności pracowników i jednocześnie podwyższenia jakości i funkcjonowania w środowisku pracy.

Celem studiów jest dostarczenie wiedzy i umiejętności opracowywania (wykraczających poza bieżącą działalność personalną) projektów w obszarze HR, tj. kompetencji dotyczących:

  • standaryzacji procesów personalnych i logistyki personalnej,
  • projektowania strategii personalnych,
  • opracowywania koncepcji controllingu personalnego,
  • stosowania zindywidualizowanego marketingu personalnego,
  • sposobów różnicowania projektów szkoleniowych,
  • etapów projektowania wynagrodzeń,
  • koncepcji wspierania produktywności pracowników wiedzy,
  • projektowania misji zagranicznych pracowników, tj. projektów HR-owych w otoczeniu międzynarodowym,
  • badań pracowników (z wykorzystaniem metody eksperymentu),
  • ustalania zakresu programów work-life balance i programów lojalnościowych,
  • etapów modyfikowania kultury organizacyjnej,
  • kształtowania warunków sprzyjających twórczości w warunkach gospodarki kreatywnej i funkcjonowania organizacji kreatywnych,
  • sposobów diagnozy, oceny i redukcji ryzyka personalnego,
  • organizacji zespołów projektowych,
  • planowania sieciowego,
  • oceny projektów i związanego z nimi ryzyka,
  • cyklu życia projektu w obszarze HR.
Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
180 2 Kolegium Ekonomii 3350 zł

Psychologia menedżerska

Studia adresowane są do osób z wykształceniem wyższym (minimum – licencjackim), którzy – ze względu na zajmowane stanowisko lub obowiązki zawodowe - odczuwają potrzebę zdobycia lub rozwoju wiedzy o relacjach międzyludzkich w miejscu pracy. Studia adresowane są przede wszystkim do osób, które aktualnie zajmują stanowiska kierownicze (zarządzający, menedżerowie, liderzy zespołów) lub planują awans na takie stanowisko. Grupą, która szczególnie powinna być zainteresowana studiami są szefowie zespołów technicznych i produkcyjnych, inżynierowie, gdyż ukończone przez nich studia nie obejmowały szczegółowych zagadnień psychologicznych i dotyczących zarządzania zespołem ludzi.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
200 2 Kolegium Ekonomii 3900 zł

Zarządzanie projektami w branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna prężnie rozwija się od wielu lat. Każde przedsiębiorstwo działające w jej obrębie potrzebuje dobrze zarządzających menedżerów. Niniejszy kierunek został przygotowany z myślą o osobach, które pracują lub planują swoją karierę w firmach z branży motoryzacyjnej, gdzie obok wysoko rozwiniętych kompetencji technicznych potrzebne są wiedza i umiejętności menedżerskie.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
208 2 Kolegium Ekonomii 4600 zł

Zarządzanie w ochronie zdrowia

Studia są przeznaczone dla obecnej i przyszłej kadry kierowniczej pracującej w placówkach ochrony zdrowia. Celem studiów jest przedstawienie międzynarodowych rozwiązań w zakresie polityki ochrony zdrowia i zarządzania jednostkami sektora ochrony zdrowia. Kluczowa jest również analiza nowoczesnych metod i narzędzi zarządzania w sektorze usług zdrowotnych. Słuchacze wykształcą i rozwiną umiejętność kreatywnego myślenia i zapoznają się z nowoczesnymi metodami zarządzania i podejmowania decyzji w sytuacji konfliktowej.

Liczba Godzin Liczba Semestrów Jednostka Prowadząca Cena
220 2 Kolegium Ekonomii 3750 zł
Studia podyplomowe Katowice

Zasady rekrutacji

Zasady rekrutacji dla kandydatów na studia podyplomowe dostępne są na stronie.

W razie pytań dotyczących studiów podyplomowych, zachęcamy do kontaktu z osobami obsługującymi studia podyplomowe w Konkretnych Kolegiach. Informacja o tym, na jakim Wydziale prowadzony jest Państwa kierunek znajduje się na stronie Studiów podyplomowych.

W razie pytań i wątpliwości dotyczących procesu rekrutacji na studia podyplomowe prosimy o kontakt z

Działem Rekrutacji:

tel. +48 32257- 7012
e-mail: podyplomowe@ue.katowice.pl
pokój 2/18 w Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych
ul. Bogucicka 5, Katowice
Godziny otwarcia biura: od poniedziałku do czwartku 8:00 - 14:00  

Biurem Wsparcia Kolegiów i Studiów Podyplomowych:

Kolegium Ekonomii

tel. +48 32257- 7738
e-mail: monika.maciazek@ue.katowice.pl

Kolegium Finansów

tel. +48 32257- 7731
e-mail: aneta.nowak@ue.katowice.pl

Kolegium Informatyki i Komunikacji oraz Kolegium Zarządzania

tel. +48 32257- 7749
e-mail: agnieszka.czech@ue.katowice.pl