Wykłady otwarte

14 marca 2018: Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

14 marca o godz. 12.00 w auli Wydziału Biznesu, Finansów i Administracji UE odbył się wykład otwarty dla uczniów biorących udział w II Regionalnym Konkursie Wiedzy Ekonomicznej - start do własnego biznesu. Tematem spotkania była „Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych”. Wykład poprowadził Pan Marcin Kopczyński.

Wystąpienia publiczne to codzienność współczesnych menadżerów. Wykorzystują je do wzbudzania zainteresowania oraz zdobywania zaufania odbiorców. Dziś sukces firmy w dużej mierze zależy nie od tego, jaki ma produkt, lecz jak zaprezentuje go klientowi. Świetne wystąpienie publiczne nie jest kwestią talentu, ale umiejętności, których można się nauczyć i utrwalić. Znajomość kilku sprawdzonych zasad tworzenia prezentacji pomoże każdemu opanować tę sztukę. Warto zacząć już teraz.

- Mark Twain powiedział, że umysł pracuje do momentu, aż mamy wstać i wygłosić przemówienie. Coś w tym jest. Trema, obawa o reakcję publiczności, lęk przed konfrontacją z grupą to najczęstsze powody, które zniechęcają nas do wystąpień publicznych. Nie chodzi o to, aby od razu przemawiać do tysiąca osób. Jednak jeśli myślimy o własnym biznesie powinniśmy stawić czoło swoim obawom. Dlatego przekonuję młodych ludzi, żeby zaczęli ćwiczyć umiejętność wystąpień publicznych, a znakomicie przygotowana prezentacja pomoże im w realizacji planów na przyszłość – podkreśla Beata Kopczyńska.

11 grudnia 2017: Marketing w internecie na przykładzie Google AdWords

11 grudnia w auli Wydziału Biznesu, Finansów i Administracji odbył się wykład poprowadzony przez Pana Roberta Dudę. 

Robert Duda od 2003 roku z wieloma sukcesami doradza jak skutecznie wykorzystać reklamę internetową do rozwoju sprzedaży w kraju i za granicą. Analizuje, planuje i wdraża rozwiązania oparte na optymalizacji, pozycjonowaniu oraz kampaniach Google AdWords i Social Media. Jest certyfikowanym specjalistą Google w zakresie AdWords oraz Analytics, a także w dziedzinie optymalizacji oraz pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Od 14 lat z realizował kampanie dla takich instytucji, marek i organizacji jak m. in. Bundesliga GmbH, Porsche, Gaspol, Ustronianka, Thermodom, Najwyższa Izba Kontroli, GreenVelo, IMI czy Martex Truck. Jako prelegent bierze udział w wielu konferencjach w całej Polsce. Pracuje na co dzień także jako trener i wykładowca edukując studentów oraz kursantów w zakresie narzędzi i usług Google.

21 listopada 2017: Audytor wewnętrzny - zawód z przyszłością

21 listopada o godz. 11.40 w auli Wydziału Biznesu, Finansów i Administracji odbył się wykład poprowadzony przez Panią Iwonę Bogucką, Wiceprezesa, Członka Zarządu The Institute of Internal Auditors Polska.

Celem wykładu było zapoznanie słuchaczy z zasadami wykonywania zawodu audytora wewnętrznego, wymaganiami oraz uprawnieniami jakie wiążą się z pełnieniem tej funkcji.

7 listopada 2017: Pasja a biznes

Dnia 7 listopada 2017 r. o godz. 11.00 obchodzić będziemy Święto Wydziału Biznesu, Finansów i Administracji. W ramach tego wydarzenia odbędzie się wykład Rektorski "Pasja a biznes", który wygłosi Pan Rafał Sonik.

Rafał Sonik to polski przedsiębiorca i kierowca rajdowy, startujący na wszędołazach w rajdach terenowych, zwycięzca rajdu Dakar, sześciokrotny zdobywca Pucharu Świata FIM, pięciokrotny mistrz Polski w rajdach enduro. 

19 czerwca 2017: Możliwości rozwoju zawodowego osób młodych na współczesnym rynku pracy

Dnia 19 czerwca o godz. 9.00 w Uniwersytecie Ekonomicznym na Wydziale Biznesu, Finansów i Administracji w Rybniku odbył się wykład otwarty pt. "Możliwości rozwoju zawodowego osób młodych na współczesnym rynku pracy", który poprowadził Pan mgr Grzegorz Gołąbek - kierownik działu ds. szkoleń i programów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rybniku.

Wykład ten znakomicie wpisał się w wydarzenie organizowane w tym samym dniu przez  Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku - Jarmark Sezonowych Ofert Pracy, który odbył się na rybnickim Rynku, bezpośrednio po wykładzie.

20 lutego 2017: Wystąpienia publiczne – jak mówić, żeby inni Cię słuchali

Wykład wygłosiła Pani Beata Kopczyńska - pracownik rybnickiego oddziału ZUS.

Umiejętność występowania przed grupą to jedna z najbardziej pożądanych cech. Przemawiamy wszyscy i w różnych okolicznościach. Często robimy to bezwiednie, bez większego stresu. Jednak w sytuacjach, gdy od naszego wystąpienia zależy pozytywna ocena naszej pracy, awans zawodowy, czy podpisana umowa, wówczas pojawia się strach i trema.

Dlatego warto zapoznać się z elementami dobrze przygotowanych prezentacji, poznać sposoby mówienia do publiczności, tak, aby wywierać dobre wrażenie i osiągać sukcesy w kontaktach z innymi.

Napoleon Bonaparte twierdził, że aby prowadzić wojnę potrzeba trzech rzeczy: pieniędzy, pieniędzy i pieniędzy. W przypadku udanych wystąpień publicznych zamiast pieniędzy trzeba prób, prób i prób. 

Należy pamiętać, że nikt nie rodzi się mówcą doskonałym. W końcu wszyscy wielcy mówcy byli z początku złymi mówcami.

12 grudnia 2016: Wiarygodność finansowa - co możesz zyskać

Wykład poprowadził pan Mateusz Zając - Regionalny Kierownik Centrum Informacji Gospodarczej i Koordynator Programu Nowoczesne Zarządzanie Biznesem realizowanego przez Centrum Informacji Gospodarczej we współpracy ze Związkiem Banków Polskich, Biurem Informacji Kredytowej oraz BIG InfoMonitor. Spotkanie odbyło się w auli Uniwersytetu Ekonomicznego w Rybniku 12 grudnia o godz. 10.00, skierowane było do studentów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

28 listopada 2016: Cała prawda o tym, co ZUS robi z naszymi pieniędzmi

Prelekcję wygłosiła pani Beata Kopczyńska - pracownik rybnickiego oddziału ZUS. Spotkanie odbyło się w auli Uniwersytetu Ekonomicznego w Rybniku, skierowane było do studentów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

30 maja 2016: Jak zbudować wygrywającą strategię marketingową

W poniedziałek 30 maja, na Wydziale Biznesu, Finansów i Administracji Uniwersytetu Ekonomicznego zakończono cykl organizowanych w kończącym się roku akademickim wykładów otwartych. Prelekcję pt. "Jak zbudować wygrywającą strategię marketingową" wygłosił pan Grzegorz Barszcz, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu w firmie Politan. Słuchacze dowiedzieli się, co to jest strategia marketingowa, jak krok po kroku przejść przez kolejne etapy jej tworzenia i jakie drzemią w niej niebezpieczeństwa. W wykładzie licznie uczestniczyli zarówno studenci Uniwersytetu, jak i uczniowie szkół ekonomicznych w Rybniku i Wodzisławiu Śląskim. Przy okazji spotkania prorektor ds. Edukacji i Współpracy z Zagranicą UE w Katowicach prof. dr hab. Wojciech Dyduch oraz dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim - pani Maria Lach, przedłużyli zawarte w roku minionym porozumienie o współpracy pomiędzy dwoma instytucjami.

21 marca 2016: Czy gospodarka może być smart?

W ramach Rybnickich Targów Edukacji na naszym Wydziale odbył się wykład dra Rafała Żelaznego "Czy gospodarka może być smart?". Wykładowca w bardzo interesujący sposób wyjaśnił słuchaczom istotę i cechy gospodarki innowacyjnej i kreatywnej. Zaprezentował silne i słabe strony polskiej gospodarki w kontekście tworzenia warunków sprzyjających rozwiązaniom opartym o wiedzę. Przykłady z praktyki gospodarczej pozwoliły zilustrować najważniejsze wnioski. Uczniowie mogli także zapoznać się z ciekawymi wynikami badań dotyczącymi pomiaru poziomu kreatywności gospodarki, prowadzonych przez zespół z Katedry Ekonomii naszego Uniwersytetu.

29 lutego 2016: Dlaczego coaching jest też dla mnie – fakty i mity o coachingu

Uniwersytet Ekonomiczny wspólnie z TÜV Akademia Polska zorganizował prelekcję poświęconą coachingowi. Spotkanie skierowane było do osób będących w trakcie życiowych zmian, dokonujących wyborów, realizujących cele, a także tych wszystkich, którzy chcieli poszerzyć swoje horyzonty i ułatwić sobie proces podejmowania decyzji. Program spotkania obejmował:

  1. Coaching – czym jest, a czym nie jest – fakty i mity
  2. Jak znaleźć, wybrać właściwego coacha?
  3. Przegląd narzędzi wykorzystywanych w coachingu SKALA, KOŁO ŻYCIA, SMART, ACTION PLAN
  4. Sztuka zadawania pytań wg Sokratesa, pytania Kartezjańskie

2 lutego 2016: Droga do Sukcesu

Lech Kaniuk to wybitna postać polskiego internetu i jeden z pionierów mobilnego biznesu. Jego nazwisko stało się powszechnie znane w Polsce w 2012 roku. Wrócił wówczas do kraju ze Szwecji (gdzie mieszkał przez większość życia) z projektem PizzaPortal.pl należącym do założonego wraz ze wspólnikami w 2006 roku, szwedzkiego serwisu OnlinePizza Norden. Wkrótce potem, działająca w Polsce, Austrii i Skandynawii spółka została przejęta za 120 mln złotych przez niemieckiego giganta z branży – DeliveryHero. (http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dyrektor-pizzaportal-pl-lech-kaniuk-uruchamia-internetowe-dostawy-jedzenia-vf-poland. Wykład Lecha Kaniuka był punktem kulminacyjnym inicjatywy realizowanej przez Wydział wspólnie z AIP w Rybniku w ramach europejskiego tygodnia startup-ów (startupeuropeweek.eu).

26 stycznia 2016: Stres Oswojony

Wykład z trenerem biznesu Arkadiuszem Bąkiem o tym, jak sobie poradzić ze stresem i jego narastaniem w pewnych okolicznościach, jakie są metody i techniki radzenia sobie ze stresem, jak wypracować własną oryginalną metodę.
Wydarzenie poprzedził krótki wykład dotyczący zarządzania czasem, który przedstawił Mateusz Kojzar. Organizatorzy: Samorząd Uniwersytetu Ekonomicznego w Rybniku wspólnie z firmą szkoleniowo-coachingową AIVO.

18 stycznia 2016: Wejście na rynek pracy - jak dostać się do wymarzonej firmy

Wykład wygłosił p. Robert Konieczny (http://koniecznytradecenter.pl/). Przedmiotem wykładu była charakterystyka procesu rekrutacji u najbardziej pożądanych pracodawców i warunki, jakie musi spełnić kandydat, aby odnieść sukces w zdobywaniu pracy. W wykładzie udział wzięli Uczniowie i Nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz studenci.

14 grudnia 2015: System wymiany informacji finansowej w Polsce i na świecie

Wykład wygłosił p. Mateusz Zając, Regionalny Koordynator Programu Nowoczesne Zarządzanie Biznesem realizowanego przez Centrum Informacji Gospodarczej przy współpracy Związku Banków Polskich, Biura Informacji Kredytowej oraz BIG InfoMonitor. Przedmiotem wykładu były między innymi systemy informatyczne umożliwiające uzyskanie informacji o własnej historii zadłużenia, zaległościach kredytowych kontrahentów, możliwości zastrzeżenia utraconego dokumentu czy karty płatniczej.