dr hab.Beata Kolny, prof. UE
Profesor UEAdres do korespondencji
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
ul. 1 Maja 50
40-287 Katowice
Konsultacje:
Konsultacje w semestrze letnim, w roku akademickim 2023/2024
Studia stacjonarne
środy godz. 11.40-13.10 pok. 217 bud. N
Studia niestacjonarne
2.03.2024 godz. 10.40-11.25 on-line
27.04.2024 15.20-16.05 on-line
18.05.2024 17.00-17.45 on-line
Uwaga: Konsultacje on-line odbywają się na platformie google meet. W nazwę spotkania proszę wpisać: konsultacje_bkolny
Zajmowane stanowiska
- Kierownik studiów podyplomowych "Menedżer Kultury"
- Członek Rady ds. Dydaktyki i Jakości Kształcenia
Realizowane projekty naukowo - badawcze
W swojej pracy naukowej realizowała wiele projektów badawczych, samodzielnie oraz w zespołach badaczy rynku i konsumpcji, jak również w zespołach interdyscyplinarnych. Uczestniczyła w realizacji sześciu grantów (KBN, MNiSW, NCN)”
- „Modele zachowań gospodarstw domowych i przedsiębiorstw (lata 2000-2010)” - (1995-1998)
- „Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej – relacje, prawidłowości, porównania międzynarodowe” - (1999-2001)
- „Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce w warunkach globalizacji” - (2003-2005)
- „Ubóstwo i wykluczenie społeczne oraz metody ich zwalczania” - (2004-2005)
- „Polski e-konsument, typologia, zachowania, rozwój” - (2008 – 2011)
- „Rynek usług zagospodarowujących czas wolny w Polsce w perspektywie roku 2025” - (2010-2013)
Specjalizacja naukowo-badawcza
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (kierunki: ekonomika obrotu towarowego i usług oraz ekonomia). Doktor nauk ekonomicznych (2003). Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia (2017).
Specjalizuje się w badaniach rynku i konsumpcji, a w szczególności zachowań podmiotów rynkowych. Przedmiotem jej zainteresowań naukowych jest czas wolny, a zwłaszcza rynek usług zagospodarowujących ten czas.
Publikacje (wybrane)
- Young consumers towards an ecological approach to life in the age of smart homes and devices, “Marketing instytucji naukowych i badawczych” MINIB, 2023, Vol. 47, s. 49-70, issue 1, p-ISSN: 2353-8503, e-ISSN: 2353-8414; DOI: 10.2478/minib-2023-0004.
- The role of leisure in sustainable development, Handbook of Sustainable Development and Leisure Services red./ed. A. Lubowiecki-Vikuk, B. M. Barbosa de Sousa, B. Derčan, W. Leal Filho, Springer, Cham 2021, s. 39-50, ISBN 978-3-030-59820-4; DOI: 10.1007/978-3-030-59820-4.
- Internet w procesie nabywania i korzystania z usług zagospodarowujących czas wolny, [W:] Laboratorium doświadczeń czasu wolnego. Problemy współczesności, red. nauk. M. Bombol, G. Godlewski, Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2020, s. 217-228, ISBN: 978-83-8030-395-9.
- Implikacje Work-life Balance dla zagospodarowania i zwiększenia ilości czasu wolnego pracownika, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, tom XX, Zeszyt 10, 2019, s. 145-156, ISSN 2543-8190.
- Profil konsumentów korzystających z usług gastronomicznych, „Handel Wewnętrzny” 2018, nr 1(372), Rocznik 64, s. 66-74, ISSN 2083-8611.
- Oferta przedsiębiorstw świadczących usługi zagospodarowujące czas wolny w świetle koncepcji marketingu doświadczeń, „Handel Wewnętrzny” 2017 nr 6(371), Rocznik 63, s. 142-150, ISSN 2083-8611.
- Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynku usług zagospodarowujących czas wolny, „Studia Ekonomiczne”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 302, Katowice 2016, s. 150-161, ISSN 2083-8611.
- Services in Europe – diagnosis and development perspectives, Wyd. UE w Katowicach, Katowice 2015, ss. 128, ISBN 987-83-7875-254-7 (współautorzy: M. Jaciow, G. Maciejewski, B. Mikołajczyk, R. Wolny).
- Rynek usług zagospodarowujących czas wolny – diagnoza i perspektywy rozwoju, Wyd. UE w Katowicach, Katowice 2013, ss. 239, ISBN 978-83-7875-131-1.
- Produkty i marki w opinii e-konsumentów, One Press, Helion, Gliwice 2011, ss. 216, ISBN 978-83-246-3401-9 (współautorzy: M. Kucia, A. Stolecka).
Zainteresowania
W czasie wolnym śpiewa w chórze, czyta książki, jeździ na rowerze.
Dołącz do nas