Przejdź do menu Przejdź do treści

Lider Sprzedaży

Liczba miejsc ograniczona!
(decyduje kolejność zgłoszeń z kompletem dokumentów)

dwa semestry (175 godzin) 

Opis studiów

Studia służą wykształceniu kluczowych kompetencji do zarządzania sprzedażą. Pozwalają na zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie sprzedaży klientom indywidualnym (B2C) i klientom biznesowym (B2B) - zarówno w przestrzeni stacjonarnej, jak i internetowej. Umożliwiają pozyskanie niezbędnej wiedzy do kształtowania strategii i planów sprzedaży oraz projektowania działań służących ich skutecznej realizacji. Studia dają możliwość rozwijania umiejętności w zakresie negocjacji i technik sprzedaży. Studia rozwiną umiejętności interpersonalne niezbędne w pracy w zespole oraz zarządzania zespołami sprzedażowymi i działami obsługi klienta.

Adresaci

Studia kierowane są do:

  • osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę, zdobyć i doskonalić umiejętności niezbędne w strukturach sprzedaży,
  • pracowników działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, doradców klienta,
  • osób, które zarządzają lub planują zarządzać sprzedażą w przedsiębiorstwach różnych profilów działalności.

Program studiów został opracowany z zamiarem kształcenia nie tylko menedżerów zajmujących funkcje kierownicze różnych szczebli zarządzania, ale również tych osób, które są zainteresowane pełnieniem roli lidera: wszystkich, których interesuje nowoczesne spojrzenie na rolę sprzedaży w organizacji.

Uczestnikiem studiów podyplomowych „Lider sprzedaży” może być każdy absolwent wyższej uczelni (studiów I-go lub II-go stopnia lub studiów magisterksich lednolitych) o dowolnym profilu i specjalności.

Korzyści

  • przygotowanie do pełnienia funkcji liderów sprzedaży: poszerzenie wiedzy oraz wykształcenie i rozwijanie umiejętności dotyczących budowania postawy lidera sprzedaży oraz kluczowych cech lidera, w tym wspierania, inspirowania i motywowania zespołu, przewodzenia oraz dbania o rozwój pracowników;
  • pozyskanie i rozwijanie kluczowych umiejętności z zakresu zarządzania sprzedażą, w szczególności odnoszących się do identyfikacji rynku i zachowań klientów, budowy i realizacji strategii i planów sprzedażowych w obszarze multi- i omnichannel, projektowania i wdrażania  programu obsługi klienta, negocjacji i technik sprzedaży, komunikacji w obszarze multi- i omnichannel, zarządzania zespołami sprzedażowymi;
  • możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych poprzez wymianę wiedzy i doświadczeń z zakresu sprzedaży.

Dokument końcowy (certyfikaty i uprawnienia)

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Założenia studiów

Zdobycie przez uczestników zajęć profesjonalnych kwalifikacji w obszarze sprzedaży:

  • pełnienia roli lidera sprzedaży,
  • zarządzania sprzedażą,
  • kierowania zespołem sprzedażowym, 
  • samodzielnego prowadzenia projektów i przedsięwzięć w zakresie sprzedaży w przestrzeni stacjonarnej i internetowej wobec klientów indywidulanych (B2C) i instytucjonalnych (B2B),
  • przygotowania do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej.

Metody prowadzenia zajęć

Metody aktywizujące:

  • wykłady interaktywne,
  • zajęcia warsztatowo-treningowe,
  • case study,
  • dyskusje.

Program

Lp.PrzedmiotLiczba godzin teoretycznychLiczba godzin praktycznychPunkty ECTS
1Komunikacja interpersonalna w sprzedaży772
Marketing i komunikacja marketingowa w erze multi- i omnichannel682
Klient w procesie sprzedaży

3

4

2
Badania rynku

3

4

2
5Budowanie postawy lidera sprzedaży 341
6Strategie i plany sprzedaży z elementami sztucznej inteligencji AI772
7Zarządzanie zespołem sprzedaży 6122
8Zarządzanie obsługą klienta w erze multi- i omnichannel682
9Negocjacje i techniki sprzedaży w pracy menedżera10183
10Psychologia w sprzedaży i przywództwie342
11Teamwork i budowanie relacji z działami wspierającymi342
12Zarządzanie marką i planowanie marketingowe342
13Merchandising w erze multi- i omnichannel372
14Podstawy finansów i analityki sprzedaży 682
15Podatki w obrocie handlowym432
 Razem7310230

Organizacja

Organizacja studiów (cykl zajęć i miejsce ich odbywania)

Studia są realizowane stacjonarnie, na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (najczęściej co dwa tygodnie) w godzinach 08.55 -15.10 (max 7x45 minut zajęć).

Kryteria ukończenia studiów

  • Aktywny udział w zajęciach (w przypadku nieobecności na zajęciach słuchacze otrzymują dodatkowe zadania w celu nadrobienia zaległości) - minimalna frekwencja na zajęciach wynosi 80%.
  • Zintegrowany egzamin pisemny i ustny.

Kadra dydaktyczna

Kadrę wykładowców i trenerów stanowią praktycy biznesu z różnych branż (w tym retail, nieruchomości, doradztwo zawodowe, negocjacje) oraz pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z doświadczeniem praktycznym w zakresie prowadzonych zajęć.

Kierownicy studiów

dr hab. Barbara Kucharska, prof. UE,  e-mail: barbara.kucharska@ue.katowice.pl 
mgr Weronika Kuna, e-mail: weronika.kuna@uekat.pl

Cena

Czesne w roku akademickim 2024/2025

  • 4400 zł (cena studiów przy płatności w dwóch ratach)
  • dla absolwentów UE Katowice obowiązuje zniżka w wysokości 20%
  • płatność jednorazowa: wysokość czesnego zostaje pomniejszona o 100 zł
  • płatność w 4 ratach: wysokość czesnego wzrasta o 100 zł
  • rejestracja na studia jest bezpłatna - nie pobieramy wpisowego!  

Jak się zapisać?

Rekrutacja na kierunek rozpocznie się 6 maja 2024 roku (rozpoczęcie zajęć w październiku/listopadzie 2024)
Rekrutacja odbywać się będzie się w 100% online za pośrednictwem Internetowego systemu rekrutacyjnego. 
Więcej informacji już wkrótce!

Kontakt

Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach:

e-mail: podyplomowe@uekat.pl 
tel.: +48 32 257-7300
ul. 1 Maja 50 Budynek: Rektorat; pok. 1.16
40-287 Katowice

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3