Do zadań Centrum należy:
- Wspomaganie obsługi procesu dydaktycznego, w szczególności
- zabezpieczenie techniczne prawidłowej eksploatacji systemu zarządzania uczelnią,
- zapewnienie prawidłowego działania stanowisk w laboratoriach komputerowych powierzonym Centrum,
- pomoc w przeprowadzaniu egzaminów sesyjnych i kolokwiów w oparciu o dedykowany specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie,
- współpraca z innymi jednostkami w celu zapewnienia prawidłowego działania sprzętu informatycznego w salach wykładowych i ćwiczeniowych.
- Administrowanie serwerami sieci komputerowej Uczelni, powierzonymi Centrum.
- Administrowanie i obsługa systemu telekonferencyjnego.
- Administrowanie systemem zarządzania treścią.
- Zapewnienie pracownikom i studentom dostępu do poczty elektronicznej z uwzględnieniem finansowych, technicznych i organizacyjnych możliwości Uczelni.
- Zapewnienie ciągłości dostępu do innych podstawowych usług sieci Internet z uwzględnieniem finansowych, technicznych i organizacyjnych możliwości Uczelni.
- Wdrożenia oraz konserwacje sieci komputerowych Uczelni.
- Konserwacja i serwis sprzętu informatycznego.
- Prowadzenie Magazynu Specjalistycznego, w szczególności zapewniającego niezbędne materiały, akcesoria i części zamiennie wymagane dla prac serwisowych i związanych z konserwacją sieci.
- Prowadzenie ewidencji uczelnianych i wydziałowych.
- Obsługa licencji uczelnianych i wydziałowych.
- Instalowanie i aktualizowanie oprogramowania systemowego i aplikacyjnego w laboratoriach dydaktycznych (z wyłączeniem specjalistycznych laboratoriów katedralnych) oraz w powierzonym pracownikom Uczelni sprzęcie komputerowym.
- Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń w zakresie obsługi i wykorzystania programowania aplikacyjnego.
- Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń w zakresie obsługi systemu zarządzania uczelnią.
- Kompleksowa realizacja zakupów sprzętu informatycznego i programowania w zakresie określonym dla jednostki realizującej zamówienia publiczne.
- Współuczestniczenie w postępowaniach przetargowych dotyczących inwestycji informatycznych.
- Przygotowanie analiz, planów, wniosków i raportów związanych z informatyzacją Uczelni.
- Wdrażanie nowych technik i technologii informatycznych.
- Obsługa procesów organizacyjno- administracyjnych Uczelni.
- Wspomaganie obsługi procesu rekrutacji od strony technicznej i organizacyjnej.
- Pomoc w obsłudze uroczystości i innych wydarzeń organizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
- Pomoc informatyczna w prowadzonych przez inne jednostki badaniach naukowych.
- Świadczenie w ograniczonym zakresie usług dla użytkowników z zewnątrz.
Dołącz do nas