Zadania Działu Analiz
- Koordynowanie procesu budżetowania, tj. planowania, tworzenia i zatwierdzenia planu rzeczowo-finansowego, a także kontrola jego realizacji.
- Przygotowywanie projektu planu rzeczowo-finansowego w oparciu o budżety cząstkowe poszczególnych jednostek organizacyjnych, przedsięwzięć, projektów, funduszy.
- Przygotowywanie zmian planu rzeczowo-finansowego.
- Weryfikacja zmian budżetów zgłaszanych przez jednostki organizacyjne, monitorowanie zmian w budżetach jednostek organizacyjnych.
- Przygotowywanie projektu sprawozdania z wykonania planu rzeczowo-finansowego.
- Monitorowanie i kontrola realizacji budżetów jednostek organizacyjnych, przedsięwzięć, funduszy, projektów oraz Uniwersytetu.
- Uzgadnianie wykonania planu rzeczowo-finansowego oraz wykonania budżetów jednostek organizacyjnych z ewidencją księgową.
- Weryfikacja dokumentów finansowych pod względem zgodności z planem rzeczowo-finansowym w sposób zapobiegający przekroczeniom.
- Raportowanie na potrzeby systemu POL-on.
- Wsparcie kierowników jednostek organizacyjnych przy opracowywaniu budżetów.
- Obsługa planu rzeczowo-finansowego Uczelni.
- Potwierdzanie dostępności środków ujętych w planie rzeczowo-finansowym.
- Sporządzanie analiz i zestawień w zakresie przychodów i kosztów, realizacji budżetów poszczególnych jednostek organizacyjnych, funduszy, przedsięwzięć.
- Sporządzanie kwartalnych analiz w zakresie wykonania planu rzeczowo-finansowego, wykonania kosztów i przychodów według ewidencji księgowej.
- Bieżąca analiza i weryfikowanie poprawności kwalifikowania wydatkowania środków przez jednostki organizacyjne w podziale na koszty rodzajowe oraz rozwiązywanie pojawiających się problemów.
- Weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod względem zgodności z planem rzeczowo-finansowym i dostępnymi środkami.
- Weryfikacja wniosków o otwarcie zadań inwestycyjnych i remontowych pod względem zgodności z planem rzeczowo-finansowym i dostępnymi środkami.
- Weryfikacja umów, zamówień i zleceń pod względem zgodności z planem rzeczowo-finansowym i dostępnymi środkami.
- Bieżące i okresowe analizowanie realizacji kosztów i przychodów w różnych przekrojach.
- Sporządzanie analiz ekonomiczno-finansowych na potrzeby władz Uczelni.
- Weryfikacja przychodów - środków własnych (wpłaty bankowe i kasowe) jednostek organizacyjnych i organizacji studenckich.
- Weryfikacja przychodów: kursów dokształcających, szkoleń, studiów podyplomowych, opłat za studia w języku obcym, programów edukacyjnych realizowanych w Centrum Kształcenia przez Całe Życie.
- Weryfikacja kalkulacji kosztów: kursów dokształcających, szkoleń, studiów podyplomowych.
- Weryfikacja kalkulacji kosztów kształcenia na studiach w języku obcym.
- Weryfikacja kalkulacji kosztów opłat za świadczone przez Uczelnię usługi edukacyjne.
- Weryfikacja kalkulacji kosztów programów edukacyjnych realizowanych w Centrum Kształcenia przez Całe Życie.
- Weryfikacja propozycji zmian oraz aktualizacji kalkulacji.
- Monitorowanie koniecznych zmian i uaktualnień kalkulacji.
- Potwierdzanie możliwości realizacji działań w oparciu o sporządzone kalkulacje kosztów.
- Sporządzanie kalkulacji kosztów kształcenia na studiach niestacjonarnych.
- Weryfikacja dokumentów finansowych pod względem zgodności z zatwierdzonymi kalkulacjami.
- Monitorowanie i kontrola realizacji zgodności kosztów i przychodów kursów dokształcających, szkoleń, studiów podyplomowych, studiów w języku obcym, programów edukacyjnych prowadzonych w ramach Centrum Kształcenia przez Całe Życie z zatwierdzonymi kalkulacjami.
- Analiza prawidłowości i zgodności podejmowanych działań z zatwierdzonymi kalkulacjami.
- Weryfikacja zgodności z ewidencją księgową rozliczenia z realizacji zakończonych studiów podyplomowych.
- Kontrola wydatkowania i analiza środków pozostałych po rozliczeniu studiów podyplomowych oraz nadwyżki przychodów nad kosztami.
- Obsługa systemu informatycznego Simple.erp w obszarze budżetowania, w szczególności:
- definiowanie i aktualizacja szablonu budżetu kosztów, szablonu budżetu przychodów i szablonu planu rzeczowo-finansowego;
- bieżąca analiza i weryfikacja realizacji budżetów kosztów i przychodów oraz planu rzeczowo-finansowego;
- bieżąca kontrola powiązań pomiędzy budżetami kosztów i przychodów a planem rzeczowo-finansowym;
- aktualizacja źródeł finansowania;
- obsługa budżetów kosztów i przychodów na poziomie całej uczelni;
- obsługa planu rzeczowo-finansowego uczelni.
Dołącz do nas