Seminaria dyplomowe/magisterskie, kierunek Gospodarka cyfrowa

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Magdalena Jaciow,
prof. UE

Problematyka: cyfryzacja gospodarki (przedsiębiorstw i konsumentów); wpływ technologii na marketing w przedsiębiorstwach, wpływ technologii na zachowania rynkowe konsumentów, gromadzenie informacji w gospodarce cyfrowej (źródła, metody, narzędzia, technologie)

 

Wybrane tytuły prac:  

  • Technologie cyfrowe w procesie edukacyjnym i ich wpływ na motywacje uczniów
  • Skuteczność content marketingu na przykładzie funpage marki “X” - case study
  • Wykluczenie cyfrowe seniorów w obszarze usług publicznych świadczonych przez GZM
  • Marketing relacji na rynku gier komputerowych

 

dr hab. Robert Wolny,
prof. UE

Problematyka:  Rynek 4.0, Konsument 4.0, Praca 4.0, Globalizacja 4.0, Produkcja 4.0, Państwo 4.0, Funkcjonowanie rynku e-usług w Polsce i Europie, E-kultura, E-administracja, E-bankowość, E-zdrowie, E-turystyka, E-ubezpieczenia, E-edukacja, Zachowania konsumentów na rynku cyfrowym, Postawy konsumentów wobec zjawisk cyfryzacji, Analiza popytu/podaży/cen na rynku cyfrowym, Analiza działań marketingowych w wybranych wymiarach

 

Wybrane tytuły prac: 

  • Postawy konsumentów wobec wykorzystania AI w działaniach marketingowych
  • Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych na rynkach finansowych
  • Analiza ryku usług gier video w Polsce w latach 2015-2021
  • Funkcjonowanie systemu informacji pasażerskiej w Metropolii G-Z w opinii mieszkańców
  • Analiza rynku e-kultury w Polsce w latach 2015-2021
  • Strategia sprzedaży systemów informatycznych w przedsiębiorstwie Equesystem
  • Wykorzystanie technologii cyfrowych w funkcjonowaniu restauracji w Katowicach

 

dr hab. Izabela Marzec,
prof. UE

Problematyka: gospodarowanie kapitałem społecznym, ludzkim i intelektualnym w erze cyfrowej, funkcje personalne w dobie cyfryzacji, kultura i klimat organizacyjny, przedsiębiorczość i przywództwo w gospodarce cyfrowej

 

Przykłady tematów pracy

  • Kształtowanie kapitału ludzkiego w gospodarce cyfrowej na przykładzie X
  • Polityka zasobów ludzkich organizacjach ery cyfrowej na przykładzie X
  • Rozwój pracowników w gospodarce cyfrowej na przykładzie X
  • Zarządzanie karierą pracowników w gospodarce cyfrowej
  • Motywowanie pracowników w erze digitalizacji
  • Rekrutacja i selekcja pracowników w organizacjach opartych na wiedzy
  • Kapitał społeczny jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw w gospodarce cyfrowej
  • Przywództwo organizacyjne w erze cyfrowej
  • Ocenianie pracowników w organizacjach w gospodarce cyfrowej
  • Przedsiębiorczość organizacyjna w gospodarce cyfrowej
  • Nagradzanie pracowników w przedsiębiorstwach ery cyfrowej
  • Zarządzanie kapitałem intelektualnym organizacji w erze digitalizacji i internetyzacji
  • Kultura organizacyjna przedsiębiorstw w gospodarce cyfrowej
  • Zarządzanie kompetencjami pracowników w przedsiębiorstwach ery cyfrowej
  • Klimat organizacyjny jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa w gospodarce cyfrowej
dr Kinga Hoffmann-Burdzińska

Problematyka: praca 4.0, rozwój pracowników, rozwój osobisty, przedsiębiorczość w gospodarce cyfrowej, biznes plan, marketing 4.0, nowoczesne narzędzia i technologie w marketingu, marketing wewnętrzny, relacje biznesowe, organizacja pracy (zdalna, hybrydowa), zarządzanie zasobami ludzkimi, szkolenia pracowników i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, kapitał intelektualny organizacji, kultura organizacyjna, badania rynku, konsument 4.0, media społecznościowe, platformy subskrypcyjne

 

Wybrane tytuły prac:  prace nie były jeszcze realizowane na kierunku

dr Agata Stolecka-Makowska

Problematyka: Konsument 4.0, zachowania konsumentów na rynku cyfrowym, potrzeby konsumentów cyfrowych, postawy konsumentów wobec różnych procesów związanych z cyfryzacją i usieciowieniem, cyfrowy ślad konsumenta w sieci, trendy w zachowaniach konsumentów cyfrowych, wpływ uwarunkowań kulturowych na aktywność konsumentów cyfrowych, cyfrowa akulturacja konsumentów, wpływ elementów marketingowych i social – mediów na zachowania rynkowe konsumentów cyfrowych, analiza rynków cyfrowych, badania ilościowe i jakościowe konsumentów cyfrowych

 

Wybrane tytuły prac:  prace nie były jeszcze realizowane na kierunku