Przejdź do menu Przejdź do treści

Seminaria dyplomowe / magisterskie

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
Ks. dr hab. Grzegorz Polok, prof. UE

Problematyka: Dylematy etyczne w organizacji, wytyczanie standardów moralnych, sposoby rozwiązań problemów etycznych – programy, kodeksy etyczne, CSR.  Etyka zawodowa np. pracowników mediów, etyczne dylematy przestrzeni wirtualnej, etyka w reklamie, etyka środków masowego przekazu, etyka w Public Relations, dylematy związane z dorosłymi dzieci z rodzin dysfunkcyjnych

Wybrane tytuły prac:

  • Ocena etyczna shockvertisingu na przykładzie kampanii reklamowej virginity
  • Określona przestrzeń kulturowa, a odbiór zewnętrznej reklamy firmy benetton
  • Współczesny obraz mężczyzny w filozofii personalistycznej i w wybranych reklamach prasowych
  • Obraz kobiety w reklamie na przykładzie reklam axe w Polsce,
  • Sylwetka etyczna dziennikarza radia egida w świetle przeprowadzonych badań
  • Ocena etyczna kształtowania wizerunku wybranej osoby na podstawie publikacji prasowych
 
Dr hab. Zbigniew Widera, prof. UE

 

Problematyka: komunikacja w tradycyjnych i nowych mediach, konstruowanie projektów medialnych, analiza działalności podmiotów funkcjonujących w sieci,  dziennikarstwo w teorii i praktyce, komunikacja w samorządach terytorialnych, Public i Media Relations, biznes z wykorzystaniem technologii informatyczno-komunikacyjnych

 

Wybrane tytuły prac:

  • Analiza różnic w dyskursie mediów głównego nurtu na przykładzie informacji o śmierci Pawła Adamowicza
  • Wykorzystywanie marki osobistej blogerów i vlogerów do sprzedaży produktów własnych na wybranych przykładach
  • Wykorzystywanie narzędzi komunikacji marketingowej w sklepach dyskontowych na przykładzie sieci sklepów Lidl
  • Komunikacja organizacji pozarządowych na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego
  • E-mail marketing jako narzędzie  komunikacji marketingowej – studium przypadku sklep internetowy „printu.pl”
  • Nowoczesne formy reklamy internetowej na wybranym przykładzie influencerów
 
Dr hab. Zbigniew Spyra, prof. UE

Problematyka: media społecznościowe w komunikacji marketingowej organizacji, kreowanie wizerunku marki, relacje przedsiębiorstw z interesariuszami, instrumenty marketingu w działalności organizacji

 

Wybrane tytuły prac:

  • Zastosowanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej na wybranym rynku B2B i B2C
  • Kreowanie wizerunku marek należących do detalistów z wykorzystaniem nowoczesnych i tradycyjnych form komunikacji marketingowej
  • Znaczenie relacji z interesariuszami w kreowaniu przewagi konkurencyjnej w modelu CSR na przykładzie.....
  • Implikacje wynikające z transformacji cyfrowej dla wybranych instrumentów marketingu
 
Ks. dr hab. Rafał Śpiewak, prof. UE

Problematyka: wykorzystanie  mediów w komunikacji społecznej i biznesowej, deontologia mediów, misja dziennikarstwa, wykorzystanie nowych mediów w komunikacji organizacji religijnych, zagadnienia społeczne i polityczne w mediach, historia mediów.

 

Wybrane tytuły prac:

  • Fenomen Clickbait’u w Internecie
  • Sukces czy zdrada? Narracje na temat „Okrągłego Stołu” w publicystyce prasowej
  • Aspekt etyczny prowokacji dziennikarskiej. „Taśmy Beger” -  studium przypadku
  • Kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych na przykładzie piłkarza Krzysztofa Piątka
  • Strategie kampanii społecznych przeciwko przemocy oraz ich recepcja w wybranej grupie
  • Wykorzystanie nowych mediów w duszpasterstwie parafialnym na przykładzie dekanatu Jastrzębie Górne i Jastrzębie Zdrój
  • Wizerunek światowych mocarstw w programach informacyjnych: TVP, TVN i Polsat
  • Znaczenie emotikonów w procesie komunikacji. Studium na podstawie opinii użytkowników Facebooka
 

Dr hab. Beata Kolny, prof. UE

Problematyka:  marketing, komunikacja marketingowa, badania marketingowe, wizerunek przedsiębiorstw w opinii klientów, postawy konsumentów wobec działań w zakresie komunikacji w biznesie

 

Wybrane tytuły prac:

  • Postawy konsumentów wobec reklam publikowanych na blogach internetowych
  • Komunikacja w biznesie - aspekt kulturowy
  • Wizerunek marki jako źródło przewagi konkurencyjnej firm Adidas i Puma - analiza porównawcza
  • Promocja w procesie wyboru produktów na rynku odzieżowym
  • Media społecznościowe jako źródło informacji dla konsumentów
  • Wizerunek Marek H&M Group w opinii konsumentów
 
Dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. UE

Problematyka: Komunikowanie społeczne w dobie dominacji mediów społecznościowych oraz sztucznej inteligencji

 

Wybrane tytuły prac:

  • Zmiany w praktyce public relations pod wpływem powszechnego dostępu do mediów społecznościowych
  • Zmiany w praktyce public relations pod wpływem powszechnego dostępu do sztucznej inteligencji
  • Skuteczne narzędzia public relations w społeczeństwie cyfrowym
  • Zarządzanie kryzysowe - praktyka PR w radzeniu sobie z fakenwesani, hejtem, mową nienawiści
  • Komunikowanie pośrednie i bezpośrednie w cyfrowym społeczeństwie
  • Wyzwania komunikacji organizacyjnej wynikające z cyfryzacji komunikowania społecznego
  • Różnice pokoleniowe w sposobach i technikach komunikowania
  • Wykorzystanie teorii wywierania wpływu w praktyce marketingu i public relations
 

Kierunek Gospodarka Turystyczna

Promotor Problematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Zbigniew Spyra, prof. UE

Problematyka: marketing w turystyce, kształtowanie wizerunku marki, komunikacja marketingowa, media społecznościowe w komunikacji marketingowej, CSR w turystyce, turystyka kulturowa

Wybrane tytuły prac:

  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w turystyce
  • Strategia CSR w podmiotach rynku turystycznego
  • Certyfikacja jako narzędzie kreowania jakości na rynku turystycznym
  • Kreowanie wizerunku miasta/regionu z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego
  • Questing w turystyce
  • Rola marki w kreowaniu produktów turystycznych

 

Kierunek Zarządzanie

Promotor      

Problematyka i przykładowe tematy prac

Dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. UE

 

 

Problematyka: Public relations, Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością miejsca, CSR
Wybrane tytuły prac:

Public relations:

  • Budowanie wizerunku organizacji/miasta w mediach społecznościowych
  • Rola i znaczenie tożsamości organizacji w osiąganiu jej celów strategicznych
  • Pomiar skuteczności działań public relations w mediach społecznościowych
  •  Zarządzanie kryzysowe w mediach społecznościowych
  • Opracowanie strategii public relations dla organizacji

Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością miejsca:

  • Opracowanie strategii place brandingu dla wybranego miasta
  • Tożsamość miejsca i jego znaczenie dla wizerunku
  • Badanie wizerunku miasta/regionu/kraju
CSR:
  • Strategie społecznej odpowiedzialności organizacji
  • Pandemia COVID-19 i jej znaczenie dla działań społecznie odpowiedzialnych firm
  • Wpływ działań z zakresu CSR na rynkową pozycję firmy
 
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3