Seminaria dyplomowe / magisterskie

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
Dr hab. Andrzej Bajdak prof. UE

Problematyka: marketing internetowy, marketing mobilny, kształtowanie wizerunku marki, komunikacja marketingowa

 

Wybrane tytuły prac:

  • Ambasador marki w promocji wyrobów kosmetycznych
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji pracowników
  • Czynniki wpływające na korzystanie z mobilnych aplikacji zakupowych
  • Personal branding w mediach społecznościowych
  • Media społecznościowe w komunikacji śląskich dealerów samochodowych z klientami finalnymi
  • Wizerunek marki luksusowej w Internecie na przykładzie La Manii
Dr Urszula Janeczek

Problematyka:  społeczna odpowiedzialność biznesu, komunikacja marketingowa, komunikacja wewnętrzna organizacji, instrumenty marketingu


Wybrane tytuły prac:

  • Wpływ CSR na kreowanie wizerunku organizacji
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej firmy
  • Komunikacja wewnętrzna organizacji a wizerunek pracodawcy
  • Kobieta w reklamie
Dr hab. Zbigniew Widera prof. UE

Problematyka: komunikacja w tradycyjnych i nowych mediach, Public i Media Relations, konstruowanie projektów z wykorzystaniem marketingu i komunikacji marketingowej, analiza działalności podmiotów funkcjonujących w sieci 

 

Wybrane tytuły prac:

  • Analiza różnic w dyskursie mediów głównego nurtu na przykładzie informacji o śmierci Pawła Adamowicza
  • Wykorzystywanie marki osobistej blogerów i vlogerów do sprzedaży produktów własnych na wybranych przykładach
  • Wykorzystywanie narzędzi komunikacji marketingowej w sklepach dyskontowych na przykładzie sieci sklepów Lidl
  • Komunikacja organizacji pozarządowych na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego
  • E-mail marketing jako narzędzie  komunikacji marketingowej – studium przypadku sklep internetowy „printu.pl”
  • Nowoczesne formy reklamy internetowej na wybranym przykładzie influencerów
Dr hab. Zbigniew Spyra prof. UE

Problematyka: media społecznościowe w komunikacji marketingowej organizacji, kreowanie wizerunku marki, relacje przedsiębiorstw z interesariuszami, instrumenty marketingu w działalności organizacji

 

Wybrane tytuły prac:

  • Zastosowanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej na wybranym rynku B2B i B2C
  • Kreowanie wizerunku marek należących do detalistów z wykorzystaniem nowoczesnych i tradycyjnych form komunikacji marketingowej
  • Relacje międzyorganizacyjne  jako element strategii  przedsiębiorstw na przykładzie...
  • Implikacje wynikające z transformacji cyfrowej dla wybranych instrumentów marketingu

Kierunek Zarządzanie 

Promotor      

Problematyka i przykładowe tematy prac

Dr hab. Andrzej Bajdak prof. UE

 

Problematyka: Strategie marketingowe, Zarządzanie marką, Marketing relacji, Marketing B2B, Marketing w przedsiębiorstwie handlowym, e-marketing, m-marketing 

Wybrane tytuły prac:

  • Strategie promocji na rynku B2B
  • Zachowania nabywców na rynku instytucjonalnym
  • Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw/ organizacji non profit
  • Marketing w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
  • Merchandising  i jego skuteczność  na wybranych przykładach
  • Badanie skuteczności komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa
  • Planowanie i wprowadzanie na rynek nowego produktu na wybranym przykładzie
  • Budowanie relacji z klientem na wybranym przykładzie
  • Kreowanie marki w mediach tradycyjnych i nowych
  • Rebranding marki na wybranych przykładach
 

Dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska prof. UE

 

 

Problematyka: Public relations, Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością miejsca, CSR

Wybrane tytuły prac:

Public relations:

  • Budowanie wizerunku organizacji/miasta w mediach społecznościowych
  • Rola i znaczenie tożsamości organizacji w osiąganiu jej celów strategicznych
  • Pomiar skuteczności działań public relations w mediach społecznościowych
  •  Zarządzanie kryzysowe w mediach społecznościowych
  • Opracowanie strategii public relations dla organizacji

Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością miejsca:

  • Opracowanie strategii place brandingu dla wybranego miasta
  • Tożsamość miejsca i jego znaczenie dla wizerunku
  • Badanie wizerunku miasta/regionu/kraju
CSR:
  • Strategie społecznej odpowiedzialności organizacji
  • Pandemia COVID-19 i jej znaczenie dla działań społecznie odpowiedzialnych firm
  • Wpływ działań z zakresu CSR na rynkową pozycję firmy