Badania naukowe
Katedra Marketingu zajmuje się szeroko pojętą problematyką zachowań rynkowych podmiotów gospodarczych, w ramach których wyodrębnia się producentów, pośredników rynkowych (m.in. przedsiębiorstwa handlowe), instytucje rynkowe, w tym banki i instytucje ubezpieczeniowe, a także organizacje non-profit, gospodarstwa domowe oraz konsumentów.
Celem prowadzonych badań naukowych jest rozpoznawanie procesów dostosowawczych firm, gospodarstw domowych i konsumentów do funkcjonowania w zmieniających się warunkach rynkowych.
Podstawowe kierunki badań obejmują zatem:
- Marketingowe zachowania podmiotów rynkowych i ich strategie funkcjonalne
- Marketingowe procesy dostosowawcze przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach integracji z Unią Europejską
- Rola marketingu w tworzeniu przewagi konkurencyjnej
W ramach głównych obszarów badawczych Katedry realizowane są liczne zadania badawcze, do których m.in. należą:
Marketingowa koncepcja sprzedaży produktów i usług
Polski agrobiznes i jego uwarunkowania
Euromarketingowe zachowania podmiotów rynkowych
Wpływ procesów internacjonalizacji i globalizacji gospodarki światowej na zachowania rynkowe polskich przedsiębiorstw
Internacjonalizacja przedsiębiorstw na eurorynku
Handel detaliczny na eurorynku
Sektor usług w aspekcie kulturowym
Marketing w działalności rynkowej przedsiębiorstw handlowych
Komunikowanie się przedsiębiorstw z rynkiem
Zachowania klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
Zachowania gospodarstw domowych a cykl życia rodziny
Działalność marketingowa organizacji politycznych
Merchandising w polskich firmach handlowych
Dołącz do nas