Badania naukowe
Katedra Zarządzania Marketingowego i Turystyki prowadzi w sposób ciągły badania naukowe z dziedziny zarządzania i ekonomii, w dyscyplinach marketingu i zarządzania marketingowego oraz teorii rozwoju gospodarki rynkowej, jak również szeroko pojętej gospodarki turystycznej.
- W dyscyplinach MARKETINGU i ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO studia są rozwijane w kierunkach: marketingu strategicznego i zarządzania marketingowego przedsiębiorstw - uczestników wybranych sektorów rozwojowych, innowacyjnych, kreatywnych i infrastrukturalnych gospodarki, w tym produktów high-tech, sektora motoryzacyjnego, usług handlowych i turystycznych, bankowych i telekomunikacyjnych, kultury i sztuki, marketingu międzynarodowego i globalnego oraz marketingu terytorialnego i promocji regionów (ze szczególnym uwzględnieniem obszarów ze specjalizacją turystyczną).
- W dyscyplinie TEORII ROZWOJU GOSPODARKI RYNKOWEJ badania dotyczą problemów rozwoju infrastruktury rynkowej transformowanej gospodarki, stosunków konkurencyjnych w gospodarce rynkowej, polityki rynkowej państwa i polityki władz samorządowych oraz ich wpływu na zachowania rynkowe przedsiębiorstw.
- W dyscyplinie GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ badania koncentrują się na ekonomicznych, w tym zarządczych, problemach tej dziedziny gospodarki.
Profil badawczy Katedry oraz preferencje w przyszłości obejmują badania w zakresie:
- podstaw teoretycznych i metodycznych marketingu i biznesu, w tym zarządzania marketingowego przedsiębiorstw, jednostek terytorialnych (gmin i regionów),
- rozwoju nowych koncepcji i aplikacji zarządczych marketingu (m.in. marketingu wartości, marketingu produktów systemowych/sieciowych) oraz jego otoczenia, w tym międzynarodowego, europejskiego, globalnego,
- systemów, strategii i programów zarządzania marketingowego w wybranych sektorach przemysłu i handlu, usługach profesjonalnych (w tym bankowych), turystyce, mediach, kulturze i sztuce oraz organizacjach non-profit,
- polityki rynkowej, w tym promowania konkurencji państwa i władz samorządowych (na tle porównań z rozwiązaniami systemowymi w krajach Unii Europejskiej),
- turystyki oraz kultury jako zjawisk gospodarczych i społecznych.
Dołącz do nas