Badania naukowe
Katedra Zarządzania Marketingowego i Turystyki prowadzi w sposób ciągły badania naukowe z dziedziny zarządzania i ekonomii, w dyscyplinach marketingu i zarządzania marketingowego oraz teorii rozwoju gospodarki rynkowej, jak również szeroko pojętej gospodarki turystycznej.
- W dyscyplinach MARKETINGU i ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO studia są rozwijane w kierunkach: marketingu strategicznego i zarządzania marketingowego przedsiębiorstw - uczestników wybranych sektorów rozwojowych, innowacyjnych i infrastrukturalnych gospodarki, w tym produktów komputerowych, sektora motoryzacyjnego, usług turystycznych i handlowych, bankowych i telekomunikacyjnych, kultury i sztuki, marketingu globalnego oraz marketingu terytorialnego i promocji regionów, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów ze specjalizacją turystyczną.
- W dyscyplinie TEORII ROZWOJU GOSPODARKI RYNKOWEJ badania dotyczą problemów rozwoju infrastruktury rynkowej transformowanej gospodarki, stosunków konkurencyjnych w gospodarce rynkowej, polityki rynkowej państwa i polityki władz samorządowych oraz ich wpływu na zachowania rynkowe przedsiębiorstw.
- W dyscyplinie GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ badania koncentrują się na ekonomicznych, w tym zarządczych, problemach tej dziedziny gospodarki.
Profil badawczy Katedry oraz preferencje w przyszłości obejmują badania w zakresie:
- podstaw teoretycznych i metodycznych marketingu i biznesu, w tym zarządzania marketingowego przedsiębiorstw, jednostek terytorialnych (gmin i regionów)
- rozwoju nowych koncepcji i aplikacji zarządczych marketingu (m.in. marketingu wartości, marketingu produktów systemowych/sieciowych) oraz jego otoczenia, w tym międzynarodowego, europejskiego, globalnego
- systemów, strategii i programów zarządzania marketingowego w wybranych sektorach przemysłu, handlu, usługach profesjonalnych, turystyce, mediach, kulturze i sztuce, ochronie zdrowia oraz organizacjach non-profit
- polityki rynkowej, w tym promowania konkurencji państwa i władz samorządowych (na tle porównań z rozwiązaniami systemowymi w krajach Unii Europejskiej)
- turystyki jako zjawiska gospodarczego i społecznego.
Dołącz do nas