Ważniejsze publikacje od 2012 roku
dr Joanna Wiechoczek
Monografie
- J. Wiechoczek, Zarządzanie innowacjami dla klienta w sieciach biznesowych producentów dóbr zaawansowanych technologicznie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2020
- K. Żyminkowska, J. Wiechoczek, M. Kieżel, Customer engagement. Management practices in the consumer goods and services sector, Difin, Warszawa 2019
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, K. Żyminkowska, T. Żyminkowski, Zjawisko customer engagement wśród polskich konsumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019
Artykuły i studia
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, Perception of Social Responsibility Strategy in Higher Education: Empirical Study in Poland, „Sustainability” 2021, Vol. 13 (16), 9417
- J. Wiechoczek, Innowacje marketingowe a wartość dla klienta na rynkach produktów systemowych, [w] K. Błoński, A. Smalec (red.), Działania marketingowe organizacji, PWE, Warszawa 2020
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, Perception of the World Climate Summit in Katowice (COP24) by the Millennial Generation,10th International Conference on Modern Research in Management, Economics and Accounting, 20-22 March 2020, Berlin
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, Socialist Architecture: Dissonant Heritage of CEE in the Concept of Sustainable Tourism Development, New Trends and Opportunities for Central and Eastern European Tourism, IGI Global, 2019
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, The Research on Sustainable Tourism in the Light of Its Paradigms, „Sustainability” 2019, 11(20), 5821; Special Issue “Competitiveness, Sustainability and Tourism”
- M Kieżel, P Piotrowski, J Wiechoczek, Pro-ecological Behaviours of Polish Consumers, 2nd International Conference on Research in Business, Management and Economics, ICRBME, 3-5 December 2019, Vienna
- J. Wiechoczek, CSR w kształtowaniu relacji koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami, W. M. Drzazga (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2019
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Zaangażowanie (się) konsumentów a kształtowanie innowacji w sferze produktu i komunikacji marketingowej, W. Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach nr 357, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
- J. Wiechoczek, Koncepcja masowej kastomizacji w kreowaniu wartości dla nabywców produktów wybieralnych, „Handel Wewnętrzny” 2018, nr 4 (375)
- J. Wiechoczek, Transformacja koncepcji marketingu producentów dóbr high-tech w kontekście przeobrażeń otoczenia [w:] K. Żyminkowska (red.), Nowe koncepcje w nauce o marketingu i rynkach. Księga Jubileuszowa dedykowana Profesorowi Leszkowi Żabińskiemu, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Mobilna komunikacja marketingowa w kulturze i sztuce jako narzędzie kształtowania relacji z odbiorcami [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Kierunki rozwoju relacji jednostek kultury z otoczeniem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Crowdfunding jako innowacyjne źródło finansowania projektów kulturalnych w Polsce [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Kierunki rozwoju relacji jednostek kultury z otoczeniem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Narzędzia e-marketingu w procesie kreowania wartości dla klienta, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 114, Gliwice 2017
- J. Wiechoczek, Zaangażowanie konsumenta a innowacje marketingowe producentów dóbr zaawansowanych technicznie, [w:] Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 337, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- J. Wiechoczek, K. Bilińska-Reformat, Współtworzenie dóbr trwałego użytku marek własnych w łańcuchu dostaw sieci handlowych (rozdział 18), [w:] D. Kisperska-Moroń, K. Niestrój, M. Świtała (red.), Budowanie łańcuchów dostaw jutra w świetle teorii i wyników badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- J. Wiechoczek, Kierunki ewolucji marketingu oferentów dóbr high-tech [w:] K. Jędralska, W. Dyduch (red.), Nauki o zarządzaniu. Dokonania, trendy, wyzwania, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- J. Wiechoczek, Technologie „rozszerzonej rzeczywistości” w komunikacji marketingowej firm sektora turystycznego, [w:] B. Reformat (red.), Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Crowdsourcing jako metoda angażowania konsumentów w projekty kulturalne [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze – kultura w biznesie. Nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- J. Wiechoczek, A. Dewalska-Opitek, Customer Citizenship Behaviour towards customers and enterprises operating in medium high-tech sector [in:] E. Tomé, G. Neumann, B. Knežević (ed.), Theory and Applications in the Knowledge Economy, Proceedings of the International Conference TAKE 2017, Zagreb 2017
- J. Wiechoczek, Creating value for customer in business networks of high-tech goods manufacturers, “Journal of Economics and Management” 2016, Vol. 23 (1)
- J. Wiechoczek, Tendencje w rozwoju marketingu mobilnego producentów dóbr zaawansowanych technologicznie [w:] Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 254, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Aktywność konsumentów w procesie kreowania produktów bankowych i dóbr zaawansowanych technicznie w kontekście koncepcji otwartych innowacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 459, Wrocław 2016
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Aktywności online konsumentów w kontekście Customer Brand Engagement, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 459, Wrocław 2016
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz podmioty sektora usług turystycznych – analiza wybranych przypadków [w:] Biznes w kulturze – kultura w biznesie. Wybrane problemy. pod red. A. Kwiecień, B. Reformat, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016
- J. Wiechoczek, Marketing Innovations and Modernisation of Value for Customer in the Market of High Technology Products, “Handel Wewnętrzny” 2016, nr 4
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Zaangażowanie klienta (CE) w sektorze dóbr zaawansowanych technicznie oraz sektorze bankowym [w:] Studia i Prace WNEiZ nr 43/2 2016, Zarządzanie, Tom 2, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2016
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Behawioralne zaangażowanie klientów w przestrzeni wirtualnej [w:] Studia i Prace WNEiZ nr 43/3 2016, Zarządzanie, Tom 3, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2016
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Internet-based Marketing Tools for Customer Engagement Management [in:] Proceedings of 15th International Marketing Trends Conference 2016 Venice, ed. by Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice Marketing Trends Association, Venice 2016
- J. Wiechoczek, K. Bilińska-Reformat, The cooperation of international retail chains with suppliers of non -food private label products [in:] Proceedings of 15th International Marketing Trends Conference 2016 Venice, ed. by Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice Marketing Trends Association, Venice 2016
- J. Wiechoczek, Zmiany zachowań konsumentów i ich implikacje dla strategii marketingowych przedsiębiorstw turystycznych, „Marketing i Rynek” 2015, nr 8
- J. Wiechoczek, Transformacja koncepcji marketingowych przedsiębiorstw turystycznych pod wpływem zmian w zachowaniach konsumentów [in:] Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 215, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015
- J. Wiechoczek, Źródła innowacji produktowych w sektorze wytwórców dóbr zaawansowanych technicznie, „Logistyka” 2015, nr 2
- J. Wiechoczek, Zachowania koncernów samochodowych w warunkach kryzysu finansowo-ekonomicznego i ich konsekwencje dla branży motoryzacyjnej w Polsce, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 2014, nr 7
- J. Wiechoczek, G. Koniorczyk, Demarketing miejsc – koncepcja, narzędzia i obszary zastosowania, „Marketing i Rynek” 2014, nr 5
- J. Wiechoczek, G. Koniorczyk, Nowe trendy w marketingu usług turystycznych, "Marketing i Rynek” 2014, nr 8
- J. Wiechoczek, Rozszerzona rzeczywistość” jako nowe narzędzie komunikacji marketingowej producentów dóbr trwałych, „Marketing i Rynek” 2014, nr 4
- J. Wiechoczek, Konsument jako źródło wiedzy w procesie otwartej innowacji. „Handel Wewnętrzny” 2013, maj – czerwiec
- J. Wiechoczek, G. Koniorczyk, Rola klientów w kształtowaniu innowacyjnych ofert produktowych [w:] Tendencje w zarządzaniu. Konteksty teoretyczne i rozwiązania praktyczne, pod red A. Bajdaka, M. Nowaka, A. Samborskiego, H. Zawadzkiego, V Forum Naukowe UE w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice 2013
- J. Wiechoczek, M. Kieżel, Kierunki rozwoju mobilnej komunikacji marketingowej w usługach na przykładach usług bankowych i turystycznych [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Konsument jako uczestnik procesów rynkowych i odbiorca komunikatów marketingowych, pod red. G. Rosy, A. Smalec. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 777. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 32, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2013
- J. Wiechoczek, Mobilna komunikacja marketingowa trwałych dóbr konsumpcyjnych – trendy rozwojowe i formy. „Handel Wewnętrzny” 2012, wrzesień – październik
- J. Wiechoczek, Marketing wybieralnych konsumpcyjnych produktów systemowych [w:] Marketing produktów systemowych, pod red. L. Żabińskiego, PWE, Warszawa 2012
- J. Wiechoczek,Kierunki zmian w strategiach marketingowych przedsiębiorstw w okresie recesji gospodarczej. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów. Zeszyt Naukowy 115. SGH w Warszawie, Warszawa 2012
Podręczniki
- J. Wiechoczek, Potencjał strategiczny przedsiębiorstwa turystycznego i jego organizacja. Analiza na potrzeby zarządzania (rozdziały: Cele, zakres i metody analizy potencjału – pkt. 3.1, Aktywa marketingowe potencjału przedsiębiorstwa turystycznego – pkt. 3.2 – s., Aktywa marketingowe a instrumenty zarządzania marketingowego – Produkt i marka przedsiębiorstwa turystycznego – pkt. 3.3.1, Systemy i kanały promocji oraz dystrybucji – pkt. 3.3.3, Ocena mocnych/słabych stron potencjału firmy turystycznej – pkt. 3.4, Strategie rozwojowe przedsiębiorstwa turystycznego na podstawie wyników nalizy strategicznej – pkt. 3.5); Ogólna strategia marketingowa przedsiębiorstwa turystycznego oraz proces jej formułowania i komponenty (pkt. 4.3) [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. Zarys problematyki, pod red. L. Żabińskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015
- J. Wiechoczek, European product and brand decisions [in:] International Marketing in Europe, ed. by M. Szymura-Tyc, University of Economics in Katowice, Katowice 2012
- J. Wiechoczek, Market entry strategies for European markets [in:] International Marketing in Europe, ed. by M. Szymura-Tyc, University of Economics in Katowice, Katowice 2012
Dołącz do nas