Przejdź do menu Przejdź do treści

Instrumenty zarządzania przedsiębiorstwem przez finanse

W poszukiwaniu stosownej koncepcji zarządzania przyjęto założenie, że strategiczny cel zarządzania przedsiębiorstwem i wywodzące się z niego cele operacyjne wynikają z jego rynkowego otoczenia i mają naturę finansową. W ten sposób celem dociekań naukowych stało się sformułowanie koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem przez finanse oraz identyfikacja jej infrastruktury instrumentalnej. Przedmiotem zarządzania przez finanse są wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie z udziałem (zastosowaniem) zasobów własnych i obcych będących w zasięgu przedsiębiorstwa. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu firma może uzyskać przewagę konkurencyjną, budując własną elastyczność strategiczną w postaci możliwych do zrealizowania wariantów decyzyjnych. Niezwykle ważnym elementem budowania pozycji konkurencyjnej firmy jest dysponowanie elastycznymi w zastosowaniu zasobami. Aby jednak przekładało się to na trwałość pozycji konkurencyjnej firmy konieczne jest stworzenie specyficznych dla firmy umiejętności zarządzania tymi zasobami. Dlatego niezbędna staje się znajomość instrumentów zarządzania przedsiębiorstwem przez finanse i warunków ich wykorzystania we wszystkich funkcjach zarządzania.

Redakcja naukowaBarbara Woźniak-Sobczak
ISBN978-83-7246-543-6
Rok wydania2010
Liczba stron356
Format B5
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3