Cyfryzacja gospodarki trwa od pewnego czasu, wzmacniając rolę i znaczenie technologii i zasobów cyfrowych w biznesie, administracji, kulturze, edukacji i relacjach społecznych. Przyspieszone przez pandemię, przymusowe przejście z dominującego modelu offline do działalności online okazało się dla wielu organizacji wyjątkowo trudne. W wielu organizacjach dotychczasowe umiejętności kadry okazały się niewystarczające, aby spełnić wymagania coraz bardziej zaawansowanej digitalizacji.
Kierunek Gospodarka cyfrowa jest odpowiedzią na wyzwania stawiane przez cyfrowy świat. Program studiów zbudowany został tak, abyś w trakcie nauki poznał i zrozumiał procesy transformacji cyfrowej oraz ich konsekwencje.
Dlaczego warto?
Podczas studiów na kierunku Gospodarka cyfrowa uzyskasz kompetencje cyfrowe, które są kluczem do sukcesu w życiu i pracy zawodowej, zdobędziesz doświadczenie zawodowe w biznesie (pół roku praktyki) oraz certyfikat GoogleAds / GoogleAnalytics. Zapewniamy możliwość nawiązania kontaktów biznesowych, wizyty studyjne, wykłady praktyków biznesu. A to wszystko przy wsparciu merytorycznym, dydaktycznym i rozwojowym na każdym etapie studiów, w atmosferze sprzyjającej realizacji własnych pasji badawczych w ramach projektów i kół naukowych lub programów tutorskich.
Kompetencje po studiach
Wybierając kierunek Gospodarka cyfrowa rozwiniesz swoje kompetencje cyfrowe, czyli umiejętności w zakresie gromadzenia, analizowania i wizualizacji danych, umiejętności programowania, zwinnego zarządzania i projektowania oraz wiedzę z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Na rynku pracy wyróżnisz się byciem innowacyjnym, otwartym, wrażliwym, odpowiedzialnym i świadomym. Swoją profesjonalną wiedzą i umiejętnościami będziesz mógł wspierać lub aktywnie kreować procesy transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach, działających w takich branżach, jak:
- finanse i ubezpieczenia,
- kultura i rozwój,
- hotelarstwo,
- gastronomia,
- transport i magazynowanie,
- handel,
- usługi,
- przemysł,
- szkolnictwo,
- administracja,
- opieka zdrowotna,
- sektor użyteczności publicznej.
Możliwości pracy po studiach
Po ukończeniu studiów będziesz mógł zajmować stanowiska, na które obserwuje się wzrastające zapotrzebowanie: m.in.
- analityk danych,
- Data Scientist,
- specjalista Big Data,
- specjalista ds. marketingu cyfrowego i strategii, ds. rozwoju biznesu, ds. transformacji cyfrowej,
- analityk bezpieczeństwa informacji,
- twórca oprogramowania i aplikacji,
- menedżer projektu,
- specjalista od baz danych i sieci,
- analityk ds. zarządzania i organizacji,
- specjalista ds. rozwoju organizacji,
- specjalista ds. zarządzania ryzykiem (stanowiska na podstawie Future of Jobs Survey 2020, World Economic Forum)
oraz
- Digital Marketing Manager,
- Analytics Manager,
- Digital Strategist,
- Digital Marketing Specialist,
- Digital Specialist,
- Digital Consultant (stanowiska na podstawie LinkedIn).
Program studiów
Zajęcia na kierunku Gospodarka cyfrowa są prowadzone przy wsparciu technologii informatycznych, w formach aktywizujących do twórczej pracy. Większość z nich to zajęcia praktyczne (ćwiczenia lub laboratoria komputerowe). Studenci pracują indywidualnie lub grupowo, a zadania koncentrują się na projektach, raportach, prezentacjach koncepcji rozwiązań występujących w praktyce problemów gospodarczych, uczymy nowocześnie wykorzystując m.in.:
- design thinking,
- burzę mózgów,
- flipped classroom,
- webquest,
- metodę obserwacyjną,
- projekty edukacyjne i gry dydaktyczne,
- odgrywanie ról,
- symulacje biznesowe,
- finansowe, informatyczne.
Wykładowcy
Zajęcia są prowadzone przez pracowników naukowo-dydaktycznych posiadających doświadczenie w projektach na rzecz praktyki gospodarczej oraz współpracy z podmiotami gospodarczymi, przedstawicieli praktyki gospodarczej (w tym przedsiębiorstw i organizacji wspomagających biznesowo procesy transformacji cyfrowej w podmiotach gospodarczych), specjalistów z zakresu:
- analityki cyfrowej,
- zarządzania systemami informatycznymi,
- technologii chmurowych,
- cyberbezpieczeństwa,
- sieci społecznościowych,
- digital marketingu,
- e-kultury,
- e-sportu, etc.