Przejdź do menu Przejdź do treści

Relacja z V Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej

W dniach 25 i 26 kwietnia br. Naukowe Koło Marketingu Meritum działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych we współpracy z Kołem Naukowym Turystyki Kotniki działającym przy Katedrze Zarządzania Marketingowego i Turystyki już po raz piąty zorganizowało Studencko-Doktorancką Konferencję Naukową pt. "Nowe media i nowe technologie w komunikacji marketingowej".

Konferencja w swoim zamierzeniu stanowić ma forum dla zaprezentowania przez studentów i doktorantów, reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie, wyników badań i dociekań na temat zmian funkcjonowania sfery komunikacji marketingowej pod wpływem nowych technologii i opartych na nich nowych mediów. Konferencja wypełnia obok funkcji edukacyjnej, także ważną funkcję integracyjną poprzez możliwość dyskusji nad wspólnym obszarem zainteresowań, jaki stanowią nowe media i nowe technologie.

Podczas konferencji odbyły się cztery sesje tematyczne, w których wystąpiło ponad dwudziestu prelegentów – studentów i doktorantów, reprezentujących koła naukowe funkcjonujące przy wielu ważnych ośrodkach akademickich w Polsce w tym m.in. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Rzeszowski, Uniwersytet Śląski, Politechnika Częstochowska, Politechnika Rzeszowska, Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach oraz studenci i doktoranci z UE w Katowicach.

Ważnym elementem Konferencji obok wystąpień studentów i doktorantów, są także gościnne wystąpienia przedstawicieli praktyki gospodarczej. W tym roku zaplanowano dwa takie wystąpienia. Najpierw Prezes Śląskiego Towarzystwa Marketingowego przedstawił uczestnikom konferencji prezentację pt. "Automatyzacja działań marketingowych – tego Ci potrzeba”, a następnie, przedstawicielka firmy BENHAUER w formie webinarium zaprezentowała możliwości jakie oferuje jeden z najbardziej innowacyjnych na świecie systemów klasy marketing automation SALESmanago Marketing Automation. System zapewnia proste w obsłudze rozwiązania, które na nowo definiują sposób wykorzystywania tradycyjnych narzędzi marketingowych. Swoją przewagę SALESmanago osiąga m.in. dzięki unikalnemu na skalę światową wykorzystaniu w czasie rzeczywistym stale napływających danych behawioralnych i transakcyjnych o klientach. Kolejną prezentacją praktyków była prezentacja przedstawicieli Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, którzy mieli wystąpienie pt. "Przestrzenny wymiar marketingu".

Honorowy patronat nad całym wydarzeniem objął Prezydent miasta Katowice dr Marcin Krupa, a UM Katowice był strategicznym partnerem Konferencji. Swoim patronatem Konferencję objęli także Śląskie Towarzystwo Marketingowe oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Efektem Konferencji będzie publikacja, na którą składać się będą wszystkie zgłoszone i pozytywnie zrecenzowane artykuły.

Obrady Konferencji, oprócz prelegentów i zaproszonych gości, zgromadziły w każdym dniu Konferencji ponad 100 uczestników – doktorantów, studentów. Wszystkim serdecznie dziękujemy za obecność, głosy w dyskusjach i zapraszamy do udziału w przyszłorocznej - szóstej edycji - Konferencji. 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3