21 maja br. na Stadionie Śląskim w Chorzowie odbyła się II debata Koła Naukowego "Ekonomia Sportu". Temat debaty brzmiał "Współczesny rynek sportu w Polsce: organizacja i marketing imprez sportowych".
W dyskusji udział wzięli przedstawiciele biznesu sportowego:
- Barbara Świderska – Prezes zarządu Grupa DE,
- Krzysztof Bizacki – Dyrektor Sportowy GKS Tychy,
- Michał Budny – Właściciel Efekt Sport, Członek Komisji Szkolenia Podokręgu Zabrze,
- Krzysztof Klimosz – Prezes spółki Stadion Śląski,
- Marcin Herra – Prezes Zarządu Arena Operator.
Uczestnicy panelu dyskusyjnego podzieli się z uczestnikami praktycznymi aspektami dotyczącymi przygotowania, przeprowadzania i ewaluacji różnych imprez sportowych. Podczas debaty zostały poruszone kwestie: finansowania imprez, pozyskiwania sponsorów, marketing imprezy sportowej, bezpieczeństwa imprez oraz ryzyka w organizacji eventu sportowego. Ponadto odniesiono się do takich zagadnień, jak wartości oferowane widzom – klientom imprezy sportowej, wskaźniki sukcesu rynkowego imprezy sportowej, a także konkurencji na rynku eventów sportowych w Polsce. Uczestnikami debaty byli studenci, absolwenci oraz pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a także przedstawiciele samorządów terytorialnych, klubów i stowarzyszeń sportowych oraz firm.
Debata był swoistym podsumowaniem drugiego roku działalności Koła Naukowego "Ekonomia sportu", działającego przy Katedrze Ekonomii na Wydziale Ekonomii. Ten naukowo-biznesowy event odbył się po raz drugi we współpracy ze Stadionem Śląskim w Chorzowie i będzie kontynuowany w kolejnym roku.
Dołącz do nas