Aktualnie realizowane projekty
Strona zawiera informacje dotyczące aktualnie realizowanych na Uczelni projektów dydaktycznych i naukowych o charakterze krajowym lub międzynarodowym. Aktualizacja listy odbywa się minimum dwa razy do roku (lipiec i grudzień).
AI 4 Good Supporting School Teacher Training in AI
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab.Bożena Frączek , prof. UE | 01.05.2025 - 30.04.2026 | Biuro Współpracy Międzynarodowej | Erasmus+ (Akcja 2) |
AI4Good to międzynarodowa inicjatywa wspierająca nauczycieli szkół średnich i gimnazjów w rozwijaniu kompetencji w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI). Dzięki współpracy Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ISACA Europe i SABA School projekt zapewnia innowacyjne narzędzia dydaktyczne i certyfikowane szkolenia, aby pomóc nauczycielom w prowadzeniu angażujących lekcji AI i promowaniu kompetencji cyfrowych wśród uczniów.
AI w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy – Prezentacja przypadków związanych z kryptowalutami
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab.Bożena Frączek , prof. UE | 01.05.2025 - 30.11.2025 | Biuro Internacjonalizacji | Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki |
Projekt „AI w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy - przypadki związane z kryptowalutami" jest odpowiedzią na współczesne wyzwania w zakresie AML w obszarze kryptowalut, DeFi (w zdecentralizowanych finansach). Rosnące znaczenie zdecentralizowanych finansów (w tym kryptowalut) wymaga nowoczesnych narzędzi wykrywających podejrzane transakcje oraz efektywnego monitorowania ryzyka.
AI w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy (AML) – wg Prof. Benson
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab.Bożena Frączek , prof. UE | 01.05.2025 - 30.11.2025 | Biuro Internacjonalizacji | Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki |
Projekt „AI w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy (AML) według Prof. Benson” ma na celu uświadomienie problemu i skali procederu prania pieniędzy i przedstawienie rozwiązań przeciwdziałania praniu pieniędzy (Anti Money Laundering, AML) z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), które mogą wspierać identyfikację oraz zapobieganie nielegalnym transakcjom finansowym. Projekt zakłada edukację studentów i młodych naukowców w regionie , podnosząc ich kompetencje w zakresie AML.
Zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na przedmieściach - Sustainable Urban MObility Development in Outskirts (SUMODO)
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr Anna Urbanek | 01.10.2023 - 30.09.2026 | Biuro Biuro Doskonałości Naukowej | Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach konkursu DUT Call 2022 |
Głównym celem projektu jest dostarczenie narzędzi, które pomogą urbanistom w zdefiniowaniu i optymalizacji koncepcji 15-minutowych miast w dzielnicach miast. W ramach projektu opracowany zostanie m.in. model oceny miast i dzielnic pod kątem stopnia realizacji koncepcji miasta 15-minutowego i platforma symulacyjna.
Projekt realizowany przez konsorcjum
1) Politechnika Śląska - Lider
2) Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
3) Miasto Katowice
Wsparcie Procesu Sprawiedliwej Transformacji poprzez Promocję Edukacji Wyższej

Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
Dagmara Piskorz | 1 listopada 2024 r. – 30 grudnia 2026 r. | Biuro Internacjonalizacji | Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji), dla Priorytetu: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację, dla Działania: FESL.10.26-Wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji w regionie. |
Podniesienie świadomości społecznej mieszkańców – osób uczących się lub pracujących na obszarze podregionów górniczych województwa śląskiego – na temat szans i możliwości wynikających z procesu sprawiedliwej transformacji. Zgodnie z Terytorialnym Planem Sprawiedliwej Transformacji (TPST) obejmuje to podregiony: katowicki, sosnowiecki, tyski, bytomski, gliwicki, rybnicki oraz bielski.
Szczególny nacisk położono na zainteresowanie dostępnymi oraz nowymi w regionie kierunkami kształcenia, które odpowiadają na aktualne trendy w zakresie zielonej i cyfrowej gospodarki. Celem projektu jest także budowanie więzi z regionem, który – z poszanowaniem tradycji i tożsamości – dokonuje transformacji stanowiącej impuls do rozwoju i tworzenia atrakcyjnych warunków do życia oraz pracy.
Projekt ma na celu zachęcenie mieszkańców regionu, zwłaszcza tych, którzy stoją przed wyborem kierunku kształcenia i zawodu, aby swoją edukację i przyszłość wiązali z rodzimym miejscem. Działania w projekcie skierowane są także pośrednio do interesariuszy systemu edukacji, włodarzy gmin, przedsiębiorców, środowisk naukowych, specjalistów, analityków oraz praktyków rynku pracy, aby szeroko rozpropagować pozytywny przekaz na temat procesu transformacji.
Zachowania konsumentów w erze post-COVID: Nowe wyzwania i perspektywy według profesora Justina Paula
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab.Artur Strzelecki , prof. UE | 01.03.2025 - 30.11.2025 | Biuro Internacjonalizacji | Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki |
Projekt ma na celu pogłębienie wiedzy na temat zmieniających się zachowań konsumenckich w kontekście globalnych przemian wywołanych pandemią COVID-19. W dobie dynamicznych zmian społeczno-ekonomicznych, zrozumienie nowych trendów konsumenckich jest kluczowe dla naukowców, przedsiębiorstw oraz decydentów politycznych.
Profesor Thomas Choi na UE Katowice. Tak to się robi!
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr inż. Danuta Zwolińska | 01.03.2025 - 30.11.2025 | Biuro Internacjonalizacji | Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki |
W wyniku projektu nastąpi rozwój współpracy pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z jednym z najczęściej cytowanych naukowców na świecie, zajmujących się kwestiami projektowania łańcuchów dostaw i struktur sieciowych, zarządzania wielopoziomowymi łańcuchami dostaw, strukturami triadycznymi w sieciach dostaw, sieciami dostaw w roli kompleksowych systemów adaptacyjnych oraz aspektami finansowymi funkcjonowania łańcuchów dostaw.
Rozwój kompetencji młodych mieszkańców GZM z zakresu ESG a ich mobilność czasu wolnego
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr Anna Mercik | 01.03.2025 - 30.11.2025 | Biuro Internacjonalizacji | Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki |
Celem projektu badawczego jest diagnoza mobilności czasu wolnego młodych dorosłych w celu podnoszenia kompetencji ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji w obszarze ESG (E – Środowisko, S – Społeczna odpowiedzialność i G – Ład korporacyjny).
ECOnomics4Climate III
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab. Monika Foltyn-Zarychta, prof. UE | 01.03.2025 - 30.11.2025 | Biuro Internacjonalizacji | Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki |
Projekt jest klastrem spójnych tematycznie modułów, obejmujących działania realizowane w ramach promocji nowej dyscypliny, jaką jest ekonomia zmian klimatu. Badania realizowane w ramach projektów mają na celu pokazanie kilku interesujących, oryginalnych i jednocześnie różnych badań naukowych, wpisujących się w cele strategiczne GZM, odnosząc się do koncepcji „zrównoważonej zielonej metropolii” w jej wymiarach związanych w szczególności z niską emisyjnością, zarządzaniem energią oraz rozwojem innowacyjnych branż.
Zrozumieć Sprawiedliwą Transformację: Prof. Johannes Jager
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab. Ewa Dziwok, prof. UE | 01.03.2025 - 30.11.2025 | Biuro Internacjonalizacji | Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki |
Projekt skupia się na celu szczegółowym Programu „Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki”, jakim jest stworzenie przestrzeni do badań z zakresu zielonych finanansów, a co za tym idzie odniesienie się do koncepcji "zrównoważonej zielonej metropolii". Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia Województwa Śląskiego, które będzie jednym z największych beneficjentów zielonej transformacji poprzez min. Fundusz Sprawiedliwej Transformacji.
Celem projektu jest wzmocnienie potencjału naukowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez wsparcie naukowe pracowników oraz włączenie ich do istniejących przedsięwzięć oraz zainicjowanie nowych, co jest czynnikiem niezbędnym do osiągnięcia szerszego zasięgu prowadzonych badań.
Bauhaus4EU - A European University for Resilient, Sustainable, Inclusive and Beautiful Regions
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
- | 01.01.2025 - 31.12.2028 | Biuro Internacjonalizacji | Erasmus+ |
Bauhaus4EU to sojusz w ramach inicjatywy Uniwersytetów Europejskich, który zrzesza 10 uczelni z całej Europy, w tym Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Celem projektu jest systemowa, strukturalna i trwała współpraca między uczelniami sojuszu, która doprowadzi do wypracowania nowych rozwiązań wykraczających poza dotychczasowe modele współpracy.
Scaling Impact via Policy, Projects, Processes and Professional Skills (PILLARS)
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr Marcin Baron | 01.01.2025 - 31.12.2027 | Biuro Współpracy Międzynarodowej | Erasmus+ , Sojusze na rzecz innowacji (Akcja 2) |
PILLARS jest sojuszem, którego celem jest stworzenie aktywności edukacyjnych związanych z wyłaniającym się zawodem menedżera wpływu organizacji. Obejmuje zatem kwestie relacji organizacji z otoczeniem, odpowiedzialności społecznej oraz osiągania celów zrównoważonego rozwoju i raportowania ESG. W ramach prac sojuszu opracowane zostaną aplikacje wspierające pracę menedżerów wpływu oraz przygotowana zostanie ścieżka kształcenia dla menedżerów.
TOP4HoneyChains
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
Prof. dr hab. Ewa Ziemba | 2023-2026 | Biuro Doskonałości Naukowej | Horyzont 2020 – inicjatywa ERA-NET Cofund ICT-AGRI-FOOD: Bardziej transparentne systemy rolno-żywnościowe dla konsumentów i innych interesariuszy w łańcuchu wartości żywności oparte na ICT |
Głównym celem projektu TOP4HoneyChains jest zbudowanie platformy cyfrowej, która umożliwi stworzenie i obsługę inteligentnego łańcucha wartości miodu, poprzez wykorzystanie podejścia transnarodowego wraz z partnerami z Polski, Łotwy, Argentyny i Turcji. Platforma będzie dostępna do zaadaptowania w różnych krajach.
Więcej informacji dostępnych na stronie.
International Master in Intercultural Business (MAGELLAN)
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab. Justyna Ganassali, Prof UE | 01.10.2024 - 31.12.2025 | Biuro Współpracy Międzynarodowej | Erasmus Mundus Design Measures |
Projekt ma na celu stworzenie nowego, w pełni zintegrowanego i innowacyjnego programu studiów z zakresu zarządzania międzykulturowego. Działania projektowe będą koncentrować się na następujących obszarach: koordynacja i zarządzanie programem studiów, opracowanie wspólnych zasad i kryteriów rekrutacji oraz przyjęć na studia, zintegrowane i ujednolicone zasady obsługi studentów, procedury ukończenia studiów, zarządzanie finansami, zapewnienie jakości oraz akredytacja europejska, a także wspólna strategia promocji programu studiów i samego projektu.
Więcej informacji dostępnych wkrótce
Seniors Artificial Intelligence Learning - Well Educated and Risk Secure (SILWERS)
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr inż. Paulina Rutecka | 01.11.2024 - 31.10.2027 | Biuro Internacjonalizacji | Erasmus+ (Akcja 2) |
Projekt SILWERS został stworzony z myślą o wprowadzeniu osób starszych w świat sztucznej inteligencji (AI) oraz podniesieniu ich świadomości na temat cyberbezpieczeństwa. Celem tej inicjatywy jest wyposażenie seniorów w wiedzę i umiejętności niezbędne do bezpiecznego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych, przy jednoczesnym uwzględnieniu ich specyficznych potrzeb i ograniczeń. Projekt koncentruje się na edukacji w zakresie AI, rozwijaniu kompetencji cyfrowych oraz zapobieganiu wykluczeniu cyfrowemu poprzez zwiększenie świadomości ryzyka związanego z cyberprzestrzenią.
Realizacja projektu obejmuje trzy kluczowe etapy: analizę potrzeb edukacyjnych seniorów w obszarze AI i cyberbezpieczeństwa, opracowanie innowacyjnych treści edukacyjnych, a także stworzenie platformy online dla edukatorów. Dzięki temu narzędziu nauczyciele i osoby pracujące z seniorami będą mogli korzystać z jasno określonych ścieżek edukacyjnych oraz gotowych materiałów do pracy. Projekt zakłada dostarczenie kompleksowych zasobów oraz strategii edukacyjnych, które umożliwią skuteczne zwiększenie świadomości i umiejętności wśród osób starszych, wspierając ich w pełniejszym uczestnictwie w cyfrowym świecie.
Wsparcie procesu sprawiedliwej transformacji regionu poprzez wzmocnienie kadr Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab.Marzena Czarnecka, Prof. UE | 01.10.2024 – 30.06.2026r. | Biuro Internacjonalizacji | Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji), dla Priorytetu: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację. dla Działania: FESL.10.25-Rozwój kształcenia wyższego zgodnie z potrzebami zielonej gospodarki. |
- Wniosek nr: FESL.10.25-IZ.01-07GE/23-002
- Wartość projektu: 1 684 107,60 PLN.
- Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 1 515 696,84 PLN.
- Jednostka realizująca projekt: Katedra Transformacji Energetycznej
Celem projektu jest przygotowanie kadr do sprawiedliwej transformacji energetycznej, wspierając rozwój zielonej gospodarki poprzez badania, szkolenia i dostosowanie edukacji do potrzeb nowoczesnego rynku energii.
Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez:
- Wzmocnienie kadry naukowej – wsparcie pracowników Katedry Transformacji Energetycznej, umożliwiające prowadzenie badań i rozwijanie kompetencji w zakresie zielonej gospodarki oraz transformacji energetycznej.
- Szkolenia i warsztaty – organizacja wykładów, warsztatów i staży dla studentów, aby podnieść ich wiedzę i umiejętności praktyczne dotyczące sprawiedliwej transformacji energetycznej.
- Transfer wiedzy i technologii – współpraca z sektorem energetycznym, w tym z przedsiębiorstwami, w celu wymiany wiedzy na temat innowacyjnych rozwiązań energetycznych i dostosowania przedsiębiorstw do nowych realiów rynku energii
Realizacja projektu będzie wspierana przez:
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach – który zapewni kadrę naukową oraz infrastrukturę do realizacji badań i szkoleń.
- Pracowników Katedry Transformacji Energetycznej – jako kluczowych realizatorów badań i działań edukacyjnych, współpracujących z przedsiębiorstwami energetycznymi oraz studentami.
- Współpracę z przedsiębiorstwami energetycznymi – w celu wymiany wiedzy oraz stworzenia rozwiązań dostosowanych do potrzeb rynku energii i konsumentów.
- Zewnętrzni eksperci – projekt przewiduje udział zewnętrznych ekspertów oraz praktyków, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, którzy poprowadzą warsztaty dla studentów oraz będą zaangażowani w procesy badawcze. W ramach warsztatów planowane jest zatrudnienie ekspertów z sektora energetycznego, którzy będą odpowiadać za przygotowanie i realizację cykli warsztatowych oraz wykładów na tematy związane z transformacją energetyczną, ESG (Environmental, Social, and Governance), oraz alternatywnymi źródłami energii, jak energia atomowa i wodorowa
W projekcie zaplanowano następujące zadania:
- Kadry sprawiedliwej transformacji – wzmocnienie kadr naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, realizacja badań oraz publikacje naukowe dotyczące transformacji energetycznej
- Klient i użytkownik energii elektrycznej – zbadanie roli konsumentów w procesie transformacji energetycznej, w tym analiza danych związanych z użytkowaniem energii
- Zielona transformacja – stworzenie nowej oferty edukacyjnej oraz doposażenie pracowni, aby podnieść jakość i atrakcyjność kształcenia związanego z zieloną gospodarką
- Doposażenie pracowni naukowych – zakup nowoczesnych narzędzi i sprzętu, niezbędnych do prowadzenia zaawansowanych badań w zakresie transformacji energetycznej
Grupę docelową projektu stanowią:
- Pracownicy Katedry Transformacji Energetycznej – 6 osób, które będą bezpośrednio zaangażowane w realizację badań oraz rozwijanie swoich kompetencji w zakresie transformacji energetycznej.
- Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach – łącznie 460 osób, w tym 400 uczestników wykładów, 40 uczestników warsztatów i 20 uczestników staży, którzy będą zdobywać wiedzę na temat zielonej gospodarki oraz transformacji energetycznej.
Efekty projektu, które zostaną osiągnięte, obejmują:
- Wzmocnienie kadry naukowej – podniesienie kwalifikacji naukowców poprzez udział w międzynarodowych i krajowych konferencjach, szkoleniach oraz wizytach studyjnych. Będzie to kluczowe dla dalszego rozwoju badań nad transformacją energetyczną.
- Zwiększenie kompetencji studentów – 460 studentów weźmie udział w wykładach, warsztatach i stażach, co pozwoli im zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie zielonej gospodarki i transformacji energetycznej.
- Publikacje naukowe – prowadzenie badań naukowych, których efektem będą liczne publikacje, dotyczące m.in. odnawialnych źródeł energii, efektywności energetycznej i dekarbonizacji.
- Modernizacja infrastruktury dydaktycznej – doposażenie pracowni naukowych w nowoczesny sprzęt komputerowy i oprogramowanie, co umożliwi prowadzenie zaawansowanych badań, zajęć oraz analiz związanych z transformacją energetyczną.
- Współpraca z sektorem energetycznym – nawiązanie współpracy z przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie badań i transferu wiedzy, co przyczyni się do skuteczniejszej transformacji energetycznej regionu.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Regionalne Obserwatorium Procesu Transformacji 2.0 (ROPT 2.0)

Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab.Adam Drobniak, prof. UE | 01.04.2024 – 31.12.2026 | Biuro Doskonałości Naukowej | Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji) |
Celem projektu jest wsparcie i usprawnienie zarządzania procesem sprawiedliwej transformacji w województwie śląskim, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień rynku pracy, dywersyfikacji działalności gospodarczej oraz potencjału terenów poprzemysłowych, w tym pogórniczych, poprzez rozwój działalności Regionalnego Obserwatorium Procesu Transformacji.
Sustainable Alliance Manager: Learning Experience towards Collaborative Skills with Green Consciousness - SAMExperience
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka | 01.10.2023 - 30.09.2026 | Biuro Internacjonalizacji | Erasmus+ (Akcja 2) |
Krótkoterminowym celem projektu jest opracowanie SAMExperience, które jest międzynarodowym, cyfrowym, elastycznym i spersonalizowanym doświadczeniem edukacyjnym dla Sustainable Alliance Managers (SAM). Celem długoterminowym jest zapewnienie profesjonalistom niezbędnych umiejętności współpracy i ekologicznych umiejętności tworzenia i zarządzania zrównoważonymi sojuszami w MŚP w sektorze produkcyjnym.
Więcej informacji dostępnych wkrótce
Empowering Entrepreneurs through SME Financing Education (SEED FUND)
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab. Izabella Steinerowska-Streb, Prof. UE | 01.09.2023 - 31.09.2026 | Biuro Współpracy Międzynarodowej | Erasmus+ (Akcja 2) |
Głównym celem projektu jest zwiększenie zdolności MŚP do analizy informacji dotyczących możliwości finansowania, minimalizując przy tym wpływ dezinformacji. Projekt ma na celu kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych poprzez edukację i wsparcie w wykorzystywaniu technologii cyfrowych do oceny szans finansowania. Skierowany jest w szczególności do absolwentów uczelni i młodych przedsiębiorców, oferując wsparcie w zdobywaniu umiejętności innowacyjnych i przedsiębiorczych, promując także postawę otwartości na transformację cyfrową. Projekt ma również promować współpracę i wymianę doświadczeń między uczestnikami a instytucjami edukacyjnymi oraz sektorem prywatnym. Efektem ma być stworzenie innowacyjnego i interaktywnego kursu w oparciu o platformę e-learningową.
Więcej informacji dostępnych wkrótce
Efficient university administration (GOOD STAFF)
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr Jolanta Bernais | 01.11.2023 - 31.10.2025 | Biuro Współpracy Międzynarodowej | Erasmus+ (Akcja 2) |
Głównym celem projektu jest opracowanie narzędzia umożliwiającego kompleksową ocenę kompetencji o predyspozycji kandydatów do pracy i pracowników administracyjnych uczelni. Rezultatami podjętych działań będzie:
- przygotowanie kompleksowych profili kompetencji dla wybranych stanowisk w grupie pracowników administracyjnych;
- merytoryczne opracowanie zestawu pytań/zagadnień/problemów, które pozwolą zweryfikować poziom kompetencji kandydata do pracy w administracji uczelni;
- opracowanie narzędzia informatycznego do oceny kompetencji pracowników administracyjnych wraz z kompendium interpretacji wyników oceny.
Więcej informacji dostępnych wkrótce
Reflecting Economics And Climate Change in Teaching - REACCT
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab. Monika Wieczorek – Kosmala, prof. UE | 01.11.2023 - 31.10.2026 | Biuro Internacjonalizacji | Erasmus+ (Akcja 2) |
Głównym celem projektu jest promocja edukacji o zmianach klimatycznych na uczelniach wyższych o profilu ekonomicznym. Działania w projekcie przewidują przygotowanie innowacyjnych treści kształcenia, w oparciu o wyniki forów dyskusyjnych ze środowiskiem nauki i biznesu. Rezultaty mają przyczynić się do wsparcia absolwentów uczelni ekonomicznych w przygotowaniu do nowych ról zawodowych, związanych z procesem zielonej transformacji i dążeniem do celów neutralności klimatycznej.
Więcej informacji dostępnych wkrótce
Education Towards Circular And Sustainable Economy – ET CASE
Kierownik | Okres realizacji | Jednostka wspierająca | Źródło finansowania |
---|---|---|---|
dr hab. Monika Wieczorek – Kosmala, prof. UE | 01.11.2023 - 31.10.2026 | Biuro Internacjonalizacji | Erasmus+ (Akcja 2) |
Głównym celem projektu jest wsparcie szkół średnich w edukacji dotyczącej gospodarki w obiegu zamkniętym i zrównoważonej konsumpcji. W ramach projektu opracowane zostaną m.in.: innowacyjne programy i materiały edukacyjne, wspierające świadomość ekologiczną młodzieży. Projekt zakłada także wsparcie instytucjonalne dla szkół średnich, podnoszące ich gotowość do wdrażania innowacji wspierających osiąganie celów zrównoważonej konsumpcji.
Więcej informacji dostępnych wkrótce
Dołącz do nas