Szczegółowy opis procedury
Przygotowanie i złożenie projektu:
- Opracowanie ogólnej koncepcji projektu.
- Wybór źródła finansowania tj. programu umożliwiającego pozyskanie środków na finansowanie zaplanowanych działań.
- Pozyskanie partnerów zewnętrznych (jeśli są wymagani).
- Kontakt z odpowiednią jednostką wspierającą:
Nazwa jednostki
Typy projektów
Biuro Doskonałości Naukowej (BDN)
międzynarodowe i krajowe projekty naukowe (np. NCN),
Biuro Współpracy Międzynarodowej (BWM)
międzynarodowe projekty dydaktyczne oraz mobilnościowe (np. Erasmus+, CEEPUS itp.)
Biuro Internacjonalizacji (BI)
międzynarodowe projekty dydaktyczne i naukowe realizujące cele Strategii Internacjonalizacji (np. NAWA, Metropolitarny Fundusz Nauki itp.)
- Wyznaczenie kierownika projektu i zespołu projektowego.
- Opracowanie wniosku o dofinansowanie zgodnie z wytycznymi programu.
- Opracowanie “fiszki” na obowiązującym druku stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 167/20 z dnia 14 grudnia 2020.
- Złożenie „fiszki” do Komisji ds. Oceny Ryzyka Realizacji Projektów (min. 2 tygodnie przed terminem złożenia Wniosku).
- Przygotowanie przez Komisję ds. Oceny Ryzyka Realizacji Projektów rekomendacji dla JM Rektor w sprawie projektu.
- Podjęcie decyzji przez JM Rektor w sprawie złożenia projektu.
- Złożenie projektu w instytucji finansującej (w przypadku pozytywnej decyzji JM Rektor).
- Przekazanie przez jednostkę wspierającą we współpracy z kierownikiem projektu informacji do:
- Działu Analiz w celu uwzględnienia w planie rzeczowo-finansowym Uniwersytetu;
- Biura Zamówień Publicznych – o planowanym projekcie w celu uwzględnienia w planie zamówień publicznych oraz celem uzgodnienia procedur postępowania w odniesieniu do planowanych w projekcie zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- jednostek realizujących zamówienia publiczne – o planowanym projekcie w celu uwzględnienia w planie rzeczowo-finansowym i planie zamówień publicznych.
- Otrzymanie informacji o przyznaniu lub nieprzyznaniu dofinansowania na realizację projektu.
- Poinformowanie Komisji ds. Oceny Ryzyka Realizacji Projektów oraz jednostki wspierającej o decyzji w zakresie przyznania środków.
Realizacja projektu:
- Otwarcie na wniosek kierownika projektu wydzielonego rachunku bankowego do obsługi projektu oraz wyodrębnienie kont księgowych.
- Podpisanie umowy o dofinansowaniu projektu (po konsultacji treści z jednostką wspierającą oraz akceptacji radcy prawnego).
- Otwarcie strony WWW projektu w ramach “Portalu Projekty”.
- Powierzenie pracownikowi Uniwersytetu obowiązków, zadań i odpowiedzialności kierownika projektu (na podstawie powołania podpisanego przez JM Rektora).
- Powołanie (na wniosek kierownika projektu) zespołu projektowego, jeżeli jest to uzasadnione charakterem i/lub wymogami projektu.
- Realizacja projektu zgodnie z jego zasadami, wytycznymi i harmonogramem we współpracy z jednostką wspierającą, służbami finansowo-księgowymi oraz innymi jednostkami uczelni.
Zakończenie projektu:
- Zakończenie wszystkich działań przewidzianych w projekcie.
- Dokonanie ostatecznego rozliczenia kosztów projektu i uzgodnienie poprawności księgowań z Działem Finansowo-Księgowym.
- Przygotowanie i złożenie raportu końcowego z realizacji projektu wraz z wymaganymi dokumentami do lidera projektu lub instytucji finansującej.
- Zamknięcie na wniosek kierownika projektu wydzielonego rachunku bankowego do obsługi projektu.
Dołącz do nas