
dr hab.Zbigniew Spyra, prof. UE
Kierownik Katedry
Bogucicka 3
Budynek: A; pok. 226a40-226Katowice
Konsultacje:
Terminy konsultacji w zimowej sesji egzaminacyjnej, w roku akademickim 2024/2025
03. 02. 2025 godz. 12.45 – 14.15 sala 226 a bud. A
05.02.2025 godz. 9.50 - 11.20 on line
19.02.2025 godz. 9.50 - 11.20 on line
Konsultacje on line odbywają się po umówieniu się drogą mailową, adres: zbigniew.spyra@uekat.pl. Proszę o kontakt mailowy z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem w celu udostępnienia linku do konsultacji (w przypadku większej liczby chętnych zostanie doprecyzowana godzina).
Zajmowane stanowiska
- Opiekun naukowy Koła Naukowego Meritum
- Członek Komisji Dyscyplinarnej ds. Studentów (kadencja 2020-2024)
- Członek Zespołu ds. Równości Płci
Realizowane projekty naukowo - badawcze
- Komunikacja marketingowa polskich przedsiębiorstw na rynkach zintegrowanej Europy (2011- 2012) – członek zespołu badawczego
- Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw (2013-2015) - członek zespołu badawczego
- Technologie mobilne w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw (2016-2018) - członek zespołu badawczego
- Media społecznościowe w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw i instytucji (2019-2021) - kierownik projektu badawczego
- Społeczna odpowiedzialność mediów społecznościowych oraz wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikowaniu działań organizacji z zakresu społecznej odpowiedzialności (2022-2024) – kierownik projektu badawczego
Specjalizacja naukowo-badawcza
- Komunikacja marketingowa
- Marketing w handlu
- Marketing w turystyce
- Relacje międzyorganizacyjne
Publikacje (wybrane)
- Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wybrane aspekty, red. nauk. A. Bajdak, Z. Spyra, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2023.
- Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji (SI) w procesie komunikacji marketingowej a społeczna odpowiedzialność organizacji, [W:] Marketing. Koncepcje i doświadczenia, praca zbiorowa pod redakcją H. Mruka i A. Sawickiego Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin 2023, s. 75-101, (współautor M. Pyjas).
- Uwarunkowania wykorzystania potencjału mediów społecznościowych we współczesnej komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, [W:] Marketing. Koncepcje i doświadczenia, praca zbiorowa pod red. H. Mruka i A. Sawickiego, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin 2021, s. 81-105.
- Filary strategii komunikacji marki z wykorzystaniem mediów społecznościowych, [W:] Wybrane problemy zarządzania, red. A. Sawicki, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin 2020, s. 129-152.
- Experiential marketing and building brand communication strategies in social media, "Marketing i Rynek" 2019, nr 10, s. 22-30.
- Menedżerowie i konsumenci wobec narzędzi marketingu mobilnego, Przedsiębiorczość i Zarządzanie 2019, t. 20, z. 6/2 s. 139-152, (współautorzy A. Bajdak, U. Janeczek).
- Relacyjne uwarunkowania kreowania marek należących do detalistów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2019.
- "Kod genetyczny" współczesnej komunikacji marketingowej marek własnych detalistów, "Handel Wewnętrzny" 2018, nr 6 (377), t. 2, s. 358-370.
- Marketing mobilny w budowaniu wartości dla pokolenia Y na rynku turystycznym, "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych" 2018, nr 1(27) s. 57-80, (współautor O. Witczak).
- Aplikacje mobilne na rynku turystycznym w opinii pokolenia Y, [W:] Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań, red. nauk. B. Reformat, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017, s. 37-52.
- Aspekty środowiskowe jako obszar CSR a kreowanie wizerunku marek własnych detalistów, "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych" 2017, nr 4 (26), s. 135-160.
- Koncepcja CSR a kreowanie wizerunku marek własnych detalistów, "Marketing i Rynek" 2017, nr 12, CD s. 137-148.
- Specyfika komunikacji marketingowej marek własnych detalistów, Handel Wewnętrzny w Polsce 2012-2017, Warszawa 2017 s. 247-266.
- Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, red. naukowa J. Gołuchowski, Z. Spyra, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2014.
- Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu, Warszawa 2008.
Dodatkowe
- dr hab. nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
- członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego
- członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu
Dołącz do nas