Przejdź do menu Przejdź do treści

Strategic Marketing - zapisy na przedmiot swobodnego wyboru w języku angielskim

Zapraszamy studentów kierunku Zarządzanie, jak również studentów innych kierunków zainteresowanych tą tematyką, do uczestnictwa w wykładzie Strategic Marketing prowadzonym przez Prof. Felipe Moreno z Uniwersytetu w Alicante w Hiszpanii. Wykład przeznaczony jest dla studentów 3 roku studiów I stopnia oraz studentów II stopnia.

Przedmiot składa się z 30 godzin zajęć realizowanych w trybie hybrydowym już w tym semestrze (!) a jego zaliczenie pozwala uzyskać 5 punktów ECTS.

Termin i forma realizacji:

a) 4 godziny kontaktu bezpośredniego w terminie od 18-22 października 2021
b) 22 godziny kontaktu online w okresie listopad 2021 - styczeń 2022
c) 4 godziny kontaktu bezpośredniego w terminie 17-28 stycznia 2022.

Program wykładu:

Unit 1. Strategies and marketing. 

The student will analyze the connection between some concepts: strategy, competitive advantage, and marketing. Besides, the student will learn to build a strategic marketing plan.

Unit 2. Marketing analysis.
This topic presents a framework for marketing analysis. Among other aspects, the market analysis, consumer behavior, competitor analysis, and some tools for implementing the  internal analysis of a company.

Unit 3. Strategic decisions.
The student acquires theoretical and conceptual knowledge of the main strategies of the company and its consequences: generic strategies, growth strategies, competitive strategies, innovation strategies and intellectual property, and segmentation and positioning strategies.

Unit 4. Strategic marketing audit.
The student will understand and provide the control practices to manage the implementation of the marketing strategy.

Sylwetka prowadzącego

Felipe Ruiz Moreno is Associate Professor at the Department of Marketing, University of Alicante (Spain). Previously, he was a visiting researcher at the Kenan-Flagler Business School and University of North Florida, both in United States. His teaching has been diverse and taught in first, second and third cycle university studies, in seminars and professional master's degrees, and with several international experiences in France, Germany, Finland, Scotland, Poland or the United States. His current research interests include topics like Competitive Strategy, International Marketing, Innovation Management, Social Media Marketing, Sustainable Tourism and Marketing Modeling. He has habitually participated in international conferences, such as the European Marketing Academy Conference (EMAC) or the European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS) and published academic articles on journals such as Strategic Management Journal, Journal of Business Research, International Marketing Review, Review of Managerial Science, Managerial and Decision Economics, Journal of Modeling in Management or Business History, among others. 

Zapisy:

Wszystkich studentów zapraszamy do zapisywania się na wykład poprzez formularz:
forms.gle/5njWyxQdN2ggeE4V8

Nie czekajcie do ostatniej chwili - na Wasze zgłoszenia czekamy do 16 października 2021 r.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3