Przejdź do menu Przejdź do treści

Akademia Zaawansowanych Kompetencji Menedżerskich

Liczba miejsc ograniczona!
(decyduje kolejność zgłoszeń z kompletem dokumentów)

dwa semestry (160 godziny)

Opis studiów

Akademia Zaawansowanych Kompetencji Menedżerskich to propozycja dla szczególnie wymagających Słuchaczy. Jesteś doświadczonym menedżerem? Sporo już zainwestowałeś czasu i pieniędzy w swój rozwój? Nadal masz niedosyt? Chcesz wejść na poziom mistrzowski w posługiwaniu się kluczowymi, miękkimi kompetencjami menedżerskimi? Akademia Zaawansowanych Kompetencji Menedżerskich to 10 dwudniowych modułów szkoleniowych, które poprzez doświadczanie i intensywny trening pomogą Ci zarządzać skuteczniej i podnieść Twoją atrakcyjność na rynku pracy.

Adresaci

Studia podyplomowe Akademia Zaawansowanych Kompetencji Menedżerskich są dedykowane dla doświadczonych menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy mają za sobą gruntowną edukację na niwie rozwoju kompetencji zarządczych i chcą w zakresie miękkich umiejętności kierowania (m.in. coaching, mentoring, motywowanie) wejść na poziom mistrzowski.

Korzyści

  • Praktyczny warsztat skoncentrowany na rozwoju kluczowych kompetencji skutecznego menedżera, tj.: motywowania, inspirowania, negocjacji, wywierania wpływu, wystąpień publicznych oraz budowy marki osobistej.

  • Podniesienie samoświadomości, swobody korzystania z użytecznych technik oraz wydatne wzmocnienie marki osobistej – skutecznego menedżera – atrakcyjnego na rynku pracy.

Dokument końcowy (certyfikaty i uprawnienia)

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Dodatkowo w cenie studiów otrzymasz:

  • Certyfikat Master Business Coach – wartość rynkowa 4 567 PLN za uczestnictwo jednej osoby w certyfikującym szkoleniu.
  • Indywidualną diagnozę kompetencji menedżerskich (Master Person Analysis) w formie raportu oraz informacji zwrotnej – wartość rynkowa 1 206,63 PLN za raport i feedback dla jednej osoby.

O Master Person Analysis:

MPA jest systemem opartym na kwestionariuszu osobowości zawodowej, stworzonym przez firmę Master Management International z siedzibą w Danii. Test ten już od 30 lat jest z powodzeniem wykorzystywany na rynkach Europy. Master Person Analysis należy do kategorii testów psychologicznych zaprojektowanych pod kątem potrzeb działów personalnych. W Polsce z Master Person Analysis korzystają m.in.: Empik, FM Logistics, Valeant (ICN Polfa Rzeszów), KRKA, Pandora, Pramerica, Ramirent, Sonion.

Założenia studiów

Studia realizowane są we współpracy z ekspertami praktykami. 

Metody prowadzenia zajęć

Większość zajęć w trakcie studiów podyplomowych będzie prowadzonych w formie warsztatowej, co podniesie efektywność przyswajania kluczowych umiejętności. 

Program

Lp.PrzedmiotLiczba godzin teoretycznychLiczba godzin praktycznychPunkty ECTS
1Kluczowe kompetencje skutecznego zespołu392
Diagnoza kompetencji menedżerskich w oparciu o wielopoziomowy test Master Person Analysis (analiza komparatystyczna)221
Asertywność menedżera   

5

11

3
Mistrzowskie techniki wystąpień publicznych

4

12

3
5Coaching i mentoring (poziom Master) cz.1 5113
6Przywództwo w zarządzaniu wiedzą5113
7Zwinny sposób myślenia a zarządzanie w biznesie442
8CSR i zrównoważony rozwój – jak zarządzać odpowiedzialnie?262
9Zaawansowany personal branding i networking6103
10Trening zaawansowanych technik negocjacyjnych4123
11Coaching i mentoring (poziom Master) cz.24123
12Mastermind – warsztaty z praktykami zarządzania  4122
Razem4811230

Organizacja

Organizacja studiów (cykl zajęć i miejsce ich odbywania)

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w weekendy w formie blended learning (część zajęć prowadzona jest w formie stacjonarnej, część w formie online).   

Kryteria ukończenia studiów

  • Zintegrowane zaliczenie kończące studia: przygotowanie pracy końcowej i jej prezentacja.
  • Podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie studiów poprzez przedstawienie pracy rocznej w formie prezentacji. Prezentacja dotyczy zastosowanych narzędzi poznanych na studiach w środowisku zawodowym. 

Kadra dydaktyczna

Eksperci - praktycy:

mgr Tomasz Gordon
Certyfikowany trener biznesu, mentor, twórca i koordynator „Akademii Menedżera" - innowacyjnych studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy, Toruniu i Warszawie, na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz w DSW we Wrocławiu. Od ponad 18 lat wspiera menedżerów, HR i działy sprzedaży w rozwoju ich kompetencji. Prowadził zaawansowane projekty szkoleniowe m.in. dla Samsung Electronics Polska, Huawei Polska, Xiaomi Polska, PZU oraz Banku Zachodniego WBK. Od 2007 roku jest ekspertem wielopoziomowego testu kompetencji zawodowych Master Person Analysis. Jego artykuły publikowano, a wypowiedzi cytowano w magazynach: „Sukces", „Szef Sprzedaży", „As Sprzedaży", Nowa Sprzedaż" i „World Business Class Magazine". Dla Brian Tracy International prowadzi certyfikujące szkolenia dla coachów, mentorów, trenerów biznesu oraz profesjonalnych mówców. Autor bestselleru „Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej" (Onepress, 2020): https://onepress.pl/view/12959M/comoza.htm
 
mgr Joanna Konczanin
psycholożka, trenerka biznesu, Coach – Supervisor certyfikowana na standardach European Mentoring & Coaching Council. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu efektywności osobistej, komunikacji perswazyjnej i wywierania wpływu. Realizowała szkolenia m.in. dla PricewaterhouseCoopers, KGHM, Poczty Polskiej, Narodowego Banku Polskiego, Banku Zachodniego WBK, Rafinerii Gdańskiej, Krajowej Izby Gospodarczej, Loży Dolnośląskiej Business Center Club. Prowadziła także zajęcia i gościnne wykłady dla studentów  m.in. warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej, wrocławskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, warszawskiej Wyższej Szkoły Bankowej, wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Współpracuje z mediami, jej eksperckie wypowiedzi pojawiały się m.in. w  Polityce , Gazecie Wyborczej, Newsweeku,   Telewizji Polskiej, TVN, Radiu Zet, TokFM, Antyradiu, RDC, Radiu WaWa,  dziennikach ogólnopolskich i prasie kobiecej.
 
mgr Paweł Kowalewski
Rozwijał sprzedaż w spółkach Skarbu Państwa (KUKE S.A.- gdzie jako Pełnomocnik Zarządu, odpowiedzialny był za strategię, rozwój produktów), jak i w dużych spółkach giełdowych (takich jak Magellan S.A., gdzie był Dyrektorem Handlowym wszystkich kanałów dystrybucji). Przez 5 lat związany był z największą i najstarszą na świecie firmą konsultingu negocjacyjnego - Scotwork, zajmując stanowisko Dyrektora Kształcenia Negocjacyjnego, Trenera Negocjacji i audytora procesów komunikacji negocjacyjnej. Obecnie prowadzi konsulting biznesowy w ramach spółki Thinkking oraz jako trener profesjonalnych negocjacji w ramach BRING Polska. Współpracuje w tym zakresie z takimi firmami jak: Microsoft, Danone, Lotte Wedel, Raben Transport, TVN, Nestle, AstraZeneca, PwC, Nivea, Tchibo, FritoLay/Pepsico, BSH, GSK, Philip Morris, Aryzta, Velvet Care, Renault, Huawei, Bonduelle, Żywiec, IKEA, oraz z wieloma innymi. Laureat nagrody „Lider profesjonalnych szkoleń z zakresu negocjacji i mediacji" przyznanej podczas XV edycji prestiżowego konkursu Polish Businesswomen Awards. Autor książki – „Profesjonalne Negocjacje, psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych”.

mgr Kamil Makula
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ekspert w dziedzinie zarządzania oraz sprzedaży. CEO w Superauto.pl, lidera w finansowaniu nowych samochodów. Firma zrewolucjonizowała rynek branży motoryzacyjnej, proponując klientom unikatowy model kupna samochodu przez internet. Superauto.pl to obecnie czołowa spółka na rynku sprzedaży e-commerce, która znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce roku 2021 według Forbesa. Zajęła drugie miejsce w ogólnopolskim zestawieniu E-Gazel Biznesu 2021. Jest również laureatem Kincentric Best Employer Poland 2020. Kamil Makula to certyfikowany Trener Sprzedaży, Coach oraz Mentor. Jest akredytowanym Mówcą Master Class Speakers Academy oraz posiadaczem Międzynarodowego Certyfikatu Master Class Negotiations Academy.

mgr Krzysztof Trojan
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Uczestniczył również w programie studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Po ukończeniu studiów pracował ponad dwa lata w dziale audytu Deloitte zdobywając doświadczenie w takich sektorach jak m.in. energetyka, wydobywczy, hutniczy, produkcyjny oraz automotive. W 2013 roku dołączył do zespołu M&A Deloitte, gdzie przez kolejnych 5 lat uczestniczył w ponad 100 transakcjach fuzji i przejęć, pracując dla wiodących funduszy private equity oraz największych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Od 2019 roku pełni funkcję Dyrektora Finansowego w Superauto.pl – największym w Polsce internetowym salonie samochodowym online. Posiada licencje maklera papierów wartościowych z uprawnieniami do wykonywania czynności doradztwa inwestycyjnego oraz jest członkiem Związku Maklerów i Doradców.

mgr Sebastian Gulka
Manager, który doświadczenie zdobywał w różnych branżach przemysłu od motoryzacyjnego przez AGD aż po przemysł medyczny. Dzięki pracy w międzynarodowych  firmach jak Gates, Toyota, Electrolux oraz Demant ma szeroką wiedzę jak rozwijać się i pracować w różnych kulturach organizacyjnych, a dzięki szkoleniom i pracy za granicą doświadczył tego jak zmieniać samego siebie by dobrze zintegrować się z lokalnymi zespołami od Japonii po Stany Zjednoczone. Obecnie odpowiada za globalną produkcję zausznych aparatów słuchowych oraz za globalne centrum dystrybucji.
 
mgr Agnieszka Kuśnierz
Od kilkunastu lat związana z rozwijaniem sprzedaży. Współwłaścicielka firmy kosmetycznej AFFECT sp. z o.o, wiceprezes i dyrektor eksportu. Z sukcesem  dokonuje ekspansji spółki i jej produktów w ponad 20 krajach na świecie, specjalizuje się w rynkach Bliskiego Wschodu. W firmie odpowiada również za sprzedaż krajową oraz finanse. Certyfikowany coach sprzedawców, audytor. Absolwentka 2. edycji "Akademii Menedżera" na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, która podzieli się praktyczną wiedzą menedżerską na temat zdobywania nowych rynków eksportowych.

Nauczyciele akademiccy:

dr hab. Alicja Winnicka-Wejs, prof. UE
doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, zatrudniona na stanowisku profesora w Katedrze Zarządzania Organizacjami Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Tutor akademicki Wydziału Ekonomii, promotor w Szkole Doktorskiej, kierownik studiów podyplomowych: „Akademia Menedżera”, „Akademia Zaawansowanych Kompetencji Menedżerskich”, opiekun Koła Naukowego „HR-owców”. Posiada doświadczenie praktyczne zdobyte w biznesie i administracji publicznej w obszarach: rozwoju kapitału ludzkiego oraz relacji z klientami. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim https://orcid.org/0000-0001-8263-8064, w tym ostatniej książki: Inwestycje szkoleniowe  w kapitał ludzki, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2020. Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół zagadnień inwestowania w kapitał ludzki, rynku usług rozwojowych, zarządzania jakością i wartością kapitału ludzkiego organizacji, marketingu personalnego.

dr Anna Losa
Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w Katedrze Projektowania i Analizy Komunikacji. Specjalizuje się w tematyce odpowiedzialnego biznesu, komunikowania oraz raportowania zagadnień CSR i zrównoważonego rozwoju. Jako certyfikowany tutor i trener Polskiego Towarzystwa Wspierania Psychoedukacji prowadzi warsztaty w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i komunikacji organizacji oraz programy tutoringu indywidualnego. Wspiera przedsiębiorstwa i organizacje pozarządowe w procesie analizy działań CSR, opracowania strategii społecznej odpowiedzialności, wdrożenia i ewaluacji działań CSR oraz raportowania pozafinansowego. Od 2015 jest członkinią Grupy Roboczej Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw – organu doradczego Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej.

dr Dagmara Modrzejewska
Jest asystentem w Katedrze Informatyki Ekonomicznej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jest tutorem akademickim i mediatorem dla doktorantów. Jest również praktykiem i od 2004 roku zawodowo porusza się w obszarze ICT. Od 2015 roku jest przedsiębiorcą, od 2019 roku akredytowanym trenerem i egzaminatorem z ITIL w wersji 3 i 4. Jest pomysłodawczynią, prelegentką, moderatorką i współorganizatorką dwóch cyklicznych wydarzeń, czyli warsztatów Coffee Break with Lady ITILove (od 2019 r.) oraz Konferencji ITILove (od 2017 r.). Wydarzenia ITILove łączą naukę z praktyką. Ich celem jest dzielenie się wiedzą, nowościami technologicznymi, najlepszymi praktykami z zarządzania, ICT i cyberbezpieczeństwa oraz nawiązywanie współpracy. Skupiają pracowników naukowych, studentów i doktorantów oraz praktyków. W 2017 roku Szeroki Sojusz na rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce postanowił co roku publikować listę 100 osób, które swoją działalnością w szczególny sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce. Mgr Dagmara Modrzejewska znalazła się wśród listy 100-tu w 2021 roku.

Kierownicy studiów

dr hab. Alicja Winnicka-Wejs, prof. UE, e-mail: a.winnicka-wejs@ue.katowice.pl 

mgr Tomasz Gordon, e-mail: tomasz.gordon@uekat.pl 

Jak się zapisać?

Rekrutacja na kierunek rozpocznie się 6 maja 2024 roku (rozpoczęcie zajęć w październiku/listopadzie 2024)
Rekrutacja odbywać się będzie się w 100% online za pośrednictwem Internetowego systemu rekrutacyjnego. 
Więcej informacji już wkrótce!

Kontakt

Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach:

e-mail: podyplomowe@uekat.pl 
tel.: +48 32 257-7300
ul. 1 Maja 50 Budynek: Rektorat; pok. 1.16
40-287 Katowice

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3